PDA

View Full Version : Fender 65 Deluxe Reverb



Vraag
27 december 2011, 13:36
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een buizenversterker, aangezien ik mijn transistor-versterker zat ben. Nu zit ik al enige tijd te denken om een Fender Blues Junior te kopen, maar ik sluit een Hot Rod Deluxe of een Fender 65 Deluxe Reverb ook niet uit.

Ik speel in een driemansband, waarbij alles wordt uitversterkt. Nu zoek ik een amp die clean blijft, met een mooie reverb. Voor de distortion gebruik ik een RAT en voor een randje kan ik altijd nog een tubescreamer of iets dergelijks kopen.

Er zal vast wel een groot verschil zijn in de cleans van een BJ en een Deluxe Reverb. Echter zitten er op de laatstgenoemde versterker nog al wat knopjes en ingangen die ik nooit zal gebruiken. Is er ook een andere versterker die dezelfde goede clean geeft, maar dan zonder al die fratsen? Is dat een Princeton reverb?

jutter
27 december 2011, 13:56
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een buizenversterker, aangezien ik mijn transistor-versterker zat ben. Nu zit ik al enige tijd te denken om een Fender Blues Junior te kopen, maar ik sluit een Hot Rod Deluxe of een Fender 65 Deluxe Reverb ook niet uit.

Ik speel in een driemansband, waarbij alles wordt uitversterkt. Nu zoek ik een amp die clean blijft, met een mooie reverb. Voor de distortion gebruik ik een RAT en voor een randje kan ik altijd nog een tubescreamer of iets dergelijks kopen.

Er zal vast wel een groot verschil zijn in de cleans van een BJ en een Deluxe Reverb. Echter zitten er op de laatstgenoemde versterker nog al wat knopjes en ingangen die ik nooit zal gebruiken. Is er ook een andere versterker die dezelfde goede clean geeft, maar dan zonder al die fratsen? Is dat een Princeton reverb?

Een BJ blijft niet clean, een HotRod moet je links laten liggen(op laag volume best wel okay maar op hoger volume is het bagger) en een Deluxe Reverb zijn best wel okay. Ik heb ze namelijk alle drie gehad...... Al eens een Koch geprobeert?

arjanb01
27 december 2011, 14:21
De topicstarter speelt in een 3 mans band, dus de Deluxe reverb is prima te doen. Ik ga hem zelf morgen ophalen, 2e hands, weliswaar gemodificeerd met een jensen neo 12-100 speaker (waardoor de amp beter op pedalen reageert) en de gelijkrichterbuizen gemodificeerd met tung sol buizen dus ben zeer benieuwd. In combinatie met een Fulltone OCD die ik gister besteld heb hemelse sounds :) O ja, en dat tremolokanaal is helemaal het einde.
Dus als je een DLR 65 ri haalt, bedenk dat je ooit reviseren gaat, want stock zijn de speaker van fender amps teleurstellend te noemen, zeker icm met overdrive pedalen.

jutter
27 december 2011, 14:28
De topicstarter speelt in een 3 mans band, dus de Deluxe reverb is prima te doen. Ik ga hem zelf morgen ophalen, 2e hands, weliswaar gemodificeerd met een jensen neo 12-100 speaker (waardoor de amp beter op pedalen reageert) en de gelijkrichterbuizen gemodificeerd met tung sol buizen dus ben zeer benieuwd. In combinatie met een Fulltone OCD die ik gister besteld heb hemelse sounds :) O ja, en dat tremolokanaal is helemaal het einde.
Dus als je een DLR 65 ri haalt, bedenk dat je ooit reviseren gaat, want stock zijn de speaker van fender amps teleurstellend te noemen, zeker icm met overdrive pedalen.

De Deluxe Reverb is ook prima te doen. Alleen aan de stock exemplaren begin je je na een tijdje te irriteren. Die van jou Arjan is echt een heel ander beestje! Ben benieuwd hoe die van jou bevalt maar dat zal wel okay zijn jou kennende!{dit even offtopic}

alfred
27 december 2011, 19:13
Voor het gebruik van overdrive/dist. op het reverb kanaal van de Deluxe reverb, kun je het beste de bright cap verwijderen op dit kanaal.
Doe je dat niet dan heb je heel erg veel hoog (bij in een potje..)

arjanb01
27 december 2011, 21:33
En als ik dist. op het andere kanaal gebruik? Het tremolo kanaal is donkerder, toch?

alfred
27 december 2011, 21:38
Je kunt het eerste kanaal gebruiken, deze heeft geen bright cap, maar deze heeft geen reverb.
Het tweede kanaal klinkt zelfs met de reverb op 0 beter dan het eerste.
Ik heb ergens gelezen dat dit komt omdat in het tweede kanaal meer buizen gebruikt worden.

hs0504
28 december 2011, 18:59
Een BJ blijft niet clean, een HotRod moet je links laten liggen(op laag volume best wel okay maar op hoger volume is het bagger) en een Deluxe Reverb zijn best wel okay. Ik heb ze namelijk alle drie gehad...... Al eens een Koch geprobeert?

Nou ja, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik heb ze ook alledrie gehad en vond die Deluxe reverb RI vreselijk klinken met distortions. De HotRod en de iets simpelere Blues Deluxe klinken wat mij betreft uitstekend, zowel clean als met distortions (en ook op wat hoger volume). Die Blues Junior is ook geweldig, maar iid op hogere volumes niet meer echt clean.
Gewoon uitproberen lijkt mij.

Eko
28 december 2011, 23:50
Twin Reverb? Super Reverb? Grotere amps die langer clean blijven. De Twin is legendarisch gezien z`n cleane toon en tremelo/reverb combinatie.
De genoemde amps, uit je staat , hebben een laag vermogen en zijn juist mooi om iets verder open te zetten en een crunch te krijgen.