PDA

View Full Version : opnames coverband



frull
27 december 2011, 12:40
opnames van optreden van vorige vrijdag
reacties welkom, we kunnen er alleen maar van leren


http://www.youtube.com/watch?v=vk0K00A6woY


http://www.youtube.com/watch?v=FJhXlj4T3BM&feature=related

ben benieuwd wat je ervan vind
gr,

Han S
27 december 2011, 14:00
Wat kan zo'n gitaar hard hé. :D

bass blom
27 december 2011, 14:04
en wat kan zo'n camera daar slecht tegen hè :D

jutter
27 december 2011, 14:06
Wat staat die versterker daar stevig... :D

Harald
27 december 2011, 14:20
Wat gaat er nu bij dat tweede filmpje mis....? MOest snel een ander muziekje opzetten om te kijken of mijn speakers niet kapot waren :makeup:

Alles vervormt zo in die filmpjes. 'szonde!

Ernest01
27 december 2011, 14:47
Behalve het al eerder genoemde gekraak in de opnamen, lijkt het wel of er geen publiek is... Zie geen interactie met mensen in de zaal door de gitaristen. (bassist staat vrijwel in het donker....)

En jammer dat de balans van beide opnamen zo slecht is.
Hebben jullie geen opname gemaakt in jullie oefenruimte ?

Mitch
27 december 2011, 20:01
De zanger is slecht te horen, maar komt niet over als iemand wiens bereik en klank voldoende zijn voor het genre dat jullie willen spelen. De uitstraling is er wel, maar de power niet.
Eerlijk gezegd haak ik per direct af als ik She Sells Sanctuary hoor (zeker als de échte drijvende kracht achter het nummer, de akoestische gitaar, ontbreekt zoals vrijwel altijd) maar ook als ik alleen maar een Marshall te hard hoor staan t.o.v. de rest van de band. Zeker als je je cab al verhoogd hebt staan en naar je toe: je moet jezelf meer dan prima horen. Dan heb je eigenlijk geen excuus als gitarist om zo de mix te overheersen :dontgeti:

Han S
27 december 2011, 20:13
Oeps, en daar moet u het mee doen.

frull
28 december 2011, 07:57
Inderdaad geen te beste reacties.
Opname gemaakt tijdens rehearsels
Instrumenten (behalve drums) komen niet door P.A.
Balans is moeilijk in te schatten door plaatsing van camara
maar de marshall overheerst inderdaad de mix

Dit was onze eerste keer in nieuwe bezetting

gr,

Harald
28 december 2011, 08:15
Maar waarom ga je op een repetitie de drums versterken :???: Als die van zichzelf al niet hard genoeg gaan...

Dan ga je je toch afvragen of jullie vergeten waren om de hoorapparaatjes aan te zetten :hide:

frull
28 december 2011, 08:31
Dit was een soundsheck/rehearsel voor het optreden dat later die avond doorging
En het was best een hoge en redelijk grote zaal

Harald
28 december 2011, 08:45
Soundcheck is een ander verhaal. Maar dan zou ik voor de repetitie nog steeds de drums niet versterken eigenlijk.

frull
28 december 2011, 08:54
Nee dat word bij ons nooit gedaan, dan gaan drums eigenlijk al te hard
Wij repeteren in een kelder die akoestisch goed geisoleerd is maar dan nog

Han S
28 december 2011, 11:28
Er is niets prettiger dan een band waarvan het geluid akoestisch al in balans is. Dat is ook voor de geluidstechnicus en voor de mensen in de zaal een groot genoegen.

Ik heb bands binnen gehad waar je zonder geluiddempers niet bij wil zijn. Drummers die in een avond drie paar stokken slopen en een snarevel, gitaristen die met een 100 watt fullstack het behang van de wand spelen en bassisten met een 600 watt spul die het dak slopen.

Wat is het toch heerlijk als iedereen zijn best doet om er voor te zorgen dat ook de zangeres zichzelf nog kan horen, want dat kan niet harder omdat het gaat rondzingen.

Lekker muziek maken met de nadruk op lekker.

Duhsjaak
28 december 2011, 15:58
Hi
Doorgaans heb ik er geen zin in om een ander te vertellen wat er niet goed ging.

Het leven is te mooi om met dat soort discussies bezig te zijn maar, da's veeel belangrijker: Ik vind het een belediging aan het adres van degene die de draad heeft gepost. Ik ga er maar van uit dat ie ook niet maf is en dondersgoed weet of iets een beetje klopt of niet.

En als het aan alle kanten rammelt en commentaar komt aan als iets nieuws, dan veronderstel ik dat dat niets meer uithaalt.

Zeg eens eerlijk (tegen jezelf) staat er hierboven nog iets dat je verrast?
Denk het niet hè?

Kijk bijvoorbeeld eens naar de oefenruimte opnames van Dribbel_ in dit sub forum. In een keldertje toch een fraai gebalanceerd geluid. En de micro van de Cam wordt niet gelijk aan rafels gespeeld.

10:1 zit er op de Cam een micro ingang. Sluit daarop twee (als je stoer wilt doen met stereo - anders 1) microfoon aan met een normale kwaliteit met een reduceer dingetje zoals een mengpaneeltje. En zorg dan dan de balans van alles binnen de band OK is.

Zoals het nu klinkt, sorry, een beetje een verloren kans.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
28 december 2011, 17:20
Gus, maar dat is maar één aspect van het gebeuren. Toen wij nog jochies waren van 15 en in een bandje speelden hadden we geen fullstack met een 100 watt buizenversterker, ik althans niet. Een oude radio moest het doen, de drummer had een snarentrommeltje en een kleine cymbal en de bas ging over een Geloso versterkertje met twee zangzuiltjes met vier speakertjes er in van 6 of 8 inch, waar ook de zang mee de zaal in werd geslingerd.

Okay, dat was behelpen, maar het heeft er wel mede voor gezorgd dat ik nu ik bijna 69 ben nog steeds in de studio kan werken en een goede opname kan maken. Ik heb het afgelopen jaar twee keer een gehoortest gehad en het is sinds 1994 hetzelfde gebleven, een dipje bij 4 khz welke ik heb opgelopen van de boormachines in mijn baan als installateur. Die dip had ik al in 1978.

Als deze jongens zo doorgaan horen ze met 40 jaar niet meer goed en moeten aan een gehoortoestel en dat is zeuren hoor. En ook met oordoppen in gaat dat met dit soort volumes gebeuren.

Als zo'n camcordertje zo vreselijk over zijn nek gaat, dan is het niet hard hoor, het is loeihard.

Men zegt dat een gewaarschuwd mens voor twee telt. Mijn broer had een home studio en hield van lekker hard op de koptelefoon. Hij hoort nu helemaal geen hoge tonen meer en al vanaf 2 khz loopt zijn gehoor vrij steil naar beneden.

Wij oude knarren moeten die jongens waarschuwen denk ik.

Baker
28 december 2011, 19:28
MOest snel een ander muziekje opzetten om te kijken of mijn speakers niet kapot waren

Dat had ik ook :D