PDA

View Full Version : Royal Pro-Reverb amp (ELK/ECHO?)



ellisvertellis
26 december 2011, 13:52
Hallo,

Is er iemand bekend met het merk Royal amps? Ervaringen? Ik ga vanavond een Royal Pro-Reverb testen, maar buiten dat het een jap is en dat hij van de jaren 70 is, heb ik er maar bitter weinig over gevonden.

Alvast bedankt!

ellisvertellis
27 december 2011, 13:50
Niemand?? Ook geen ELK of ECHO bezitters?

Little Jay
27 december 2011, 14:55
Het is deze http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/vintage-royal-pro-reverb-109318872.html right?

Ziet er wel goed uit, ELK-achtig inderdaad. Er is een ELK-topic geweest een paar dagen geleden, zoek dat anders eens. Conclusie was daar een beetje dubbel: love or hate.

Ik heb zelf een Twin Reverb kopie van Guyatone (ook 70ies Japans). Een goede amp met erg Fender Twin-achtige sound, maar pas na modificatie en vervanging van een hoop onderdelen. Het ding bij deze Japanse amps is volgens mij: leuk als je van solderen en modificeren houdt, dan kun je inderdaad het geluid een heel eind richting "the real thing" tweaken, maar dat kost dus tijd en geld en het wordt nooit een echte Fender.

ellisvertellis
27 december 2011, 15:38
Hah, toch iemand!

Toevallig niet die Guyatone die te koop staat? Volgens mij ook de moeite idd, en niet duur...

Maar je bent wel te spreken over het uiteindelijke resultaat? Mij lijkt het bijna een pluspunt dat je ongestraft kan tweaken en tunen zonder daar een oorspronkelijke oldie mee om zeep te helpen.

Ben hem gisteren gaan testen, klonk zeer overtuigend! Deze Royal was al "behandeld", dus indien goed gedaan normaal geen last meer mee. Eind deze week beslis ik... :satisfie:

Little Jay
31 december 2011, 15:21
Haha, nee die van mij staat niet te koop, bevalt veel te goed! Grappig dat ze met enige regelmaat toch opduiken, toch aardig wat in Europa terecht gekomen kennelijk.

Als platform om te tweaken zijn ze inderdaad perfect, met dikke koperen banen op de print die je niet snel kapot soldeert. Mijn kennis over buizenamps is met sprongen vooruit gegaan met die Guyatone.

Ben benieuwd of je voor de Elk gaat, vergeet niet te posten! ;-)