PDA

View Full Version : Gitaarwinkel



VLP
26 december 2011, 12:48
Ik zoek een goede winkel in de buurt van Mechelen ( belgië )

Om versterkers te testen. De winkel zou dus wel een ruim aanbod moeten hebben.

Useless
26 december 2011, 13:27
Ik denk dichtst met een groot aanbod is key-music St-Niklaas.
Wat is het juist dat je zoekt?

ellisvertellis
26 december 2011, 13:41
Als Antwerpen bereikbaar is zijn er wel wat leuke winkels:

- Muziek en Visie
- Miles Tones
- Strings n Things
...

In Lier:

- Groove Music shop schijnt goed te zijn...

Fireburst
26 december 2011, 14:12
In Mechelen zelf is sinds kort ook een Keymusic, zal wel wat kleiner zijn dan St-Niklaas.
En je hebt De Monte ook nog.

caliban
26 december 2011, 17:09
Leo Caerts in Leuven is ook niet al te ver. Wat voor type amps wil je gaan testen? Aan low- en mid-gainers is hun aanbod redelijk. High-gain is wat minder hoewel er momenteel een uberschall staat dacht ik. Voor high-gainers lijkt me in België guitarcandy in West-Vlaanderen echt the place to be.

VLP
26 december 2011, 17:40
Ik zoek een amp die redelijk wat vermogen heeft. Ik weet zelf nog niet of ik voor transistor of buizen ga gaan. Ik zou graag wat gaan testen in een goede waar ze dus van alles wat hebben.

Useless
26 december 2011, 18:16
Wat is je budget en welk genre speel je?

VLP
26 december 2011, 18:27
Ik speel vooral rock. Maar een goede clean vindt ik ook belangrijk.
Budget maakt niet veel uit. Wel onder de 700-800

Useless
26 december 2011, 19:52
Met dat budget zou ik toch wel gaan voor een buizenamp.
Moest ik van jou zijn, ik zou er een dagje voor uittrekken en alles eens goed uittesten.
Misschien kan je dan toch best naar Key ( St-niklaas ) gaan.
Je hoeft hem daarvoor daar niet te kopen, maar daar kan je er toch al veel uitproberen.
Je kan ook boven je budget gaan en kijken of je de versterker die je voor ogen hebt, 2dehands kan vinden.
Veel succes.
ps: moest je nog een vraag hebben na het testen, over een versterker, laat het dan maar weten.
Heb ze nog niet allemaal kunnen proberen, maar toch al veel ;-)

VLP
26 december 2011, 22:16
Ik ga morgen eens naar de winkel van Leo Craets in leuven.
Op hun website stond wel een redelijk aanbod aan amps.
Wel allemaal wat aan de duurdere kant >€1000.

langun
26 december 2011, 23:22
Leo Caerts in Leuven is ook niet al te ver. Wat voor type amps wil je gaan testen? Aan low- en mid-gainers is hun aanbod redelijk. High-gain is wat minder hoewel er momenteel een uberschall staat dacht ik. Voor high-gainers lijkt me in België guitarcandy in West-Vlaanderen echt the place to be.

Correctie, Oost-Vlaanderen :p

smullie
27 december 2011, 00:00
In Mechelen zelf is sinds kort ook een Keymusic, zal wel wat kleiner zijn dan St-Niklaas.
En je hebt De Monte ook nog.

Die is idd niet te vergelijken met de winkel in St-Niklaas, maar er staan een paar versterkers...:makeup: Je zal er toch al een paar kunnen testen als je eens niet veel tijd hebt... Als je veel wil testen dan zou ik toch eens naar St-Niklaas gaan... Ik was echt onder de indruk van de grootte van die winkel...:ok:

VLP
27 december 2011, 12:32
In Mechelen is het aanbod wel zeer klein. Ik ben ook al een paar keer in St. Niklaas geweest en daar is het echt wel mega groot.

StevenStrat
27 december 2011, 13:21
en als je echt een verbaasd wil zijn door de grootte van een winkel...

Piens in Deinze, geen concurrentiele prijzen en horrorverhalen over de service, maar ze hebben er heel wat staan.

VLP
27 december 2011, 15:01
Met dat budget zou ik toch wel gaan voor een buizenamp.
Moest ik van jou zijn, ik zou er een dagje voor uittrekken en alles eens goed uittesten.
Misschien kan je dan toch best naar Key ( St-niklaas ) gaan.
Je hoeft hem daarvoor daar niet te kopen, maar daar kan je er toch al veel uitproberen.
Je kan ook boven je budget gaan en kijken of je de versterker die je voor ogen hebt, 2dehands kan vinden.
Veel succes.
ps: moest je nog een vraag hebben na het testen, over een versterker, laat het dan maar weten.
Heb ze nog niet allemaal kunnen proberen, maar toch al veel ;-)

Ik ben vandaag naar Leo caerts in Leuven geweest.
Ik heb op een aantal Vox ac amps gespeeld. Ik hoorde het verschil tussen de lampen en de transistor eigenlijk niet zo hard. De fender juniors vond ik niet echt zo goed klinken, te scherp naar mijn mening.
De mustang head met cabinet stond er ook die vond ik ook niet slecht.
En de marshall Jcm900 combo denk ik klonk zeker ook niet slecht.
Ik denk dat ik toch voor er vox ga gaan.

M Kactus
27 december 2011, 15:44
Ik ben vandaag naar Leo caerts in Leuven geweest.
Ik heb op een aantal Vox ac amps gespeeld. Ik hoorde het verschil tussen de lampen en de transistor eigenlijk niet zo hard. De fender juniors vond ik niet echt zo goed klinken, te scherp naar mijn mening.
De mustang head met cabinet stond er ook die vond ik ook niet slecht.
En de marshall Jcm900 combo denk ik klonk zeker ook niet slecht.
Ik denk dat ik toch voor er vox ga gaan.

Als ik je post zo lees, heb ik eigenlijk nog twee extra vragen voor je: Speel je in een bandje ? En hoe lang speel je al gitaar ?
Je schrijft dat je een amp wilt met een redelijk vermogen, dus ik neem aan dat je in een bandje speelt. Want een buizenamp met redelijk vermogen om op de slaapkamer/op kot te spelen, is niet erg zinnig.

Afhankelijk van je antwoord op m'n vorige vragen zou mijn advies luiden je budget zowat te halveren, een leuke transistorbak (al dan niet modeling) te kopen en de rest opzij te zetten voor een versterker die écht helemaal je smaak is.

Als je nog niet zo gek lang gitaar speelt, verandert je smaak nog enorm, en ontwikkelt je gehoor zich ook nog. En dat gebeurt toch, of je nu al een opperbeste amp hebt, of niet. Het nadeel van nu een goede, dure buizenbak, is dat die nu al specifiek gericht is op een bepaald iets, waar je later misschien verveeld mee zit...

ellisvertellis
27 december 2011, 15:56
Een oplossing daarvoor is tweedehands te kopen: ben je'm beu? Verkoop hem voor dezelfde prijs en koop iets anders, tot je weet wat je echt wil. :ok:

VLP
27 december 2011, 17:54
Ik heb 3jaar Spaanse gitaar gespeeld in ben nu aan men derde jaar elektrisch bezig. Ik speel indderdaad in een groep dit is ook de reden waarom ik een nieuwe versterker wil kopen. Want met een frontman 15r kom je niet erg ver.
Het nadeel aan die vox ac series is wel dat ze niet zo'n hoog vermogen hebben. Het lijkt mij misschien ook wel het beste om niet boven de vijfhonderd euro te gaan. Misschien is de de valvetronix100 een idee ?

StevenStrat
27 december 2011, 23:25
aan je bevindingen te zien moet je smaak en gehoor nog vormen, wat normaal is natuurlijk.


Kijk eens of je tweedehands bv zo'n vox valvetronix (de 50 watter is genoeg hoor) kan vinden. Er staan verschillende voicings op, en als je merkt dat je veel naar een bepaalde teruggrijpt, kan je later eens kijken om een buizenamp met die sound te kopen.

VLP
28 december 2011, 10:42
Is er een mogelijkheid om een amp te huren ?
In die winkel waar ik geweest ben kan je datzelfde jaar de amp terugbrengen en je krijgt 80% van je geld terug. Je mag hem terugbrengen voor eenderd welke reden. Dus ook als je toch niet helemaal tevreden bent over het geluid.

En wat je zei van 2e hands is indderdaad geen slecht idee. Ik denk ook dat men gehoor en eigen smaak nog aan het ontwikkelen is.

M Kactus
28 december 2011, 10:51
Is er een mogelijkheid om een amp te huren ?
In die winkel waar ik geweest ben kan je datzelfde jaar de amp terugbrengen en je krijgt 80% van je geld terug. Je mag hem terugbrengen voor eenderd welke reden. Dus ook als je toch niet helemaal tevreden bent over het geluid.

En wat je zei van 2e hands is indderdaad geen slecht idee. Ik denk ook dat men gehoor en eigen smaak nog aan het ontwikkelen is.

In verschillende winkels is het mogelijk om een versterker te huren. Vroeger was dat alleszins ook het geval bij Jacky Claes in Hasselt en in Genk. Of dat nu nog gaat, weet ik niet, en of dat beter uitkomt dan 2dehands kopen en verkopen, al helemaal niet. Die 80 procent geld terug is in ieder geval een nette deal, afhankelijk van wat je wilt, natuurlijk.

Maar het verschil tussen buizen en transistor is zeker wel te horen, maar vooral op volume, en vooral na een tijdje spelen. Buizen moeten opwarmen en die typische buizencompressie, en oversturing al helemaal, krijg je alleen met wat meer volume. Dat hoeft niet oorbloedend luid :) Maar als je het dan nog niet hoort, is het inderdaad je gehoor dat zich nog ontwikkelt. Dat is niks vreemds, maar helemaal normaal. Ik vind het zelfs nu nog vrij lastig, vergeleken met wat sommige anderen horen.

Zo'n Valvetronix is niet verkeerd, daar kun je van alles mee, en dat gaat ongetwijfeld luid genoeg voor je bandje. Maar er zijn nog heel wat andere merken alleskunners, en meestal zijn dat transistors, of half/half. Daar zou ik naar kijken, als ik jou was.

Maar je schrijft dat het nadeel van zo'n Vox AC is dat hij niet zo'n hoog vermogen heeft. Als je rock speelt, wil je toch niet voortdurend clean spelen, dus mag/moet hij een beetje in de oversturing gaan. En als je zo'n Vox AC laat oversturen, gaat hij zat hard, hoor! Daar kun je zalen mee vullen :)

VLP
28 december 2011, 13:25
ik vond deze advertentie. Dit is misschien wel iets voor mij.

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/fender-princeton-chorus-dsp-61489088.htm

lefthandstrat
28 december 2011, 14:14
Niet zover bij jou vandaan. Bel Patrick eens, misschien heeft hij wat leuks voor jou staan (niet alles staat op zijn website hoor). Erg aardige en voorkomende man. Ik heb onlangs twee gitaren bij hem gekocht en werd absoluut met alle egards behandeld. Succes ermee.

http://www.leftyguitars.be/amps.htm