PDA

View Full Version : Sovtek Mig-60 ervaring gevraagd.



Buzzel
26 december 2011, 12:03
Hey gitaarnetters!

Ik kreeg van de week een linkje van een Sovtek mig-60 doorgestuurd van Mr dynamite. Aangezien ik een beetje loop te azen op een jcm 800 (maar dat kost wat). Misschien is die sovtek wel wat, dacht hij. Ik kijken en ja het lijkt mij ook wel wat. Wat trekt mij aan:

- No nonsense
- Met master knop
- 60 watt (meer wil ik niet)
- Schijnt jcm 800 achtig te zijn
- Russisch is altijd vet :ok:

Maar is lees ook wel wat andere minpuntjes. Ik las ergens dat de versterker buizen eet ook als de buizen goed staan gebiast.

Maar heeft iemand hier ervaring met deze versterker? Ik ben er erg in Geïnteresseerd, maar om nou 122 KM te rijden. Dan wil ik toch eerst wat ervaringen horen.



P.s. Howhowhow. Fijne feestdagen!

the sure thing
26 december 2011, 12:12
Met no nonsene heb je het ook gezegd. Ik vind het erg leuke bang foor the back amps, maar imho geen jcm800 vervanger.

The Unforgiven
26 december 2011, 12:23
Waar zijn die dingen eigenlijk te koop? Ik kan ze nergens vinden.

Buzzel
26 december 2011, 12:32
Waar zijn die dingen eigenlijk te koop? Ik kan ze nergens vinden.

Marktplaats. Volgens mij maken ze die niet meer.

Buzzel
26 december 2011, 12:33
Met no nonsene heb je het ook gezegd. Ik vind het erg leuke bang foor the back amps, maar imho geen jcm800 vervanger.

Mmm oke. Ik zoek ook gewoon een goede rock amp. Waarvan ik weet dat de jcm800 1 is. Kan de sovtek rock ook goed? dat is denk ik meer de vraag.

the sure thing
26 december 2011, 13:27
Het ligt eraan. De Sovtek reageert goed op pedaaltjes, dus je kan er een rock amp van maken. Rock zelf uit de amp halen.... Het kan wel, maar er zit geen "mooie" gain in. Althans, geen "strakke" scheur. Als het diegen van MP is, is € 450 echt overpriced. Ze zijn redelijk zeldzaam, maar niet gewild. Ik zou m persoonlijk voor €300 aanschaffen, maar niet meer.

Buzzel
26 december 2011, 13:55
Het ligt eraan. De Sovtek reageert goed op pedaaltjes, dus je kan er een rock amp van maken. Rock zelf uit de amp halen.... Het kan wel, maar er zit geen "mooie" gain in. Althans, geen "strakke" scheur. Als het diegen van MP is, is € 450 echt overpriced. Ze zijn redelijk zeldzaam, maar niet gewild. Ik zou m persoonlijk voor €300 aanschaffen, maar niet meer.

Ach ik kan hem daar altijd even proberen natuurlijk.

Ik heb trouwens 375 geboden :seriousf:

Jan Buurman
26 december 2011, 14:18
Ik had hem ook in het vizier... maar ik ga je niet in het vaarwater zitten.
Lijkt mij een erg leuk ding voor het geld. (Ik zou niet veel hoger dan 300,- gegaan zijn...)
Mocht je hem aanschaffen ben ik erg benieuwd naar je ervaringen.

Mitch
26 december 2011, 14:38
Ik heb die dingen een paar keer gehoord en was er eigenlijk nooit echt van onder de indruk. Het kan een berg volume maken, maar verder... als je een JCM800 zoekt, moet je die gewoon kopen en niet hiernaar kijken.

Buzzel
26 december 2011, 14:40
Ik heb die dingen een paar keer gehoord en was er eigenlijk nooit echt van onder de indruk. Het kan een berg volume maken, maar verder... als je een JCM800 zoekt, moet je die gewoon kopen en niet hiernaar kijken.

Centjes he ;). Ik ga hem ook zeker eerst proberen voordat ik hem koop.

Mitch
26 december 2011, 14:55
Ja, dat snap ik en juist daarom zeg ik 't. Dit zijn typisch van die amps die je koopt omdat ze binnen je budget liggen en daarna denk je: ik had beter door kunnen sparen :(

Buzzel
26 december 2011, 15:03
Ja, dat snap ik en juist daarom zeg ik 't. Dit zijn typisch van die amps die je koopt omdat ze binnen je budget liggen en daarna denk je: ik had beter door kunnen sparen :(

Dat ken ik ook ja. Maar elke keer als ik veel geld heb koop ik weer iets anders :seriousf:

the sure thing
26 december 2011, 22:40
... Doorademen, links laten liggen en verder kijken. Een GAS-aanval duurt hooguit een week, dan heb je weer wat anders moois gezien wat meer in je straatje past...

HaroldA
27 december 2011, 13:51
Het bod van €250,- was van mij ;)

Het schema ziet er veelbelovend uit en omdat hij PtP is, is hij waarschijnlijk ook makkelijk te modden. Wat ik er over gelezen heb moet je de plastic pots en de jacks in ieder geval vervangen voor steviger spul.

€375,- is volgens mij te veel, laat staan €450,-.

Buzzel
27 december 2011, 14:03
Het bod van €250,- was van mij ;)

Het schema ziet er veelbelovend uit en omdat hij PtP is, is hij waarschijnlijk ook makkelijk te modden. Wat ik er over gelezen heb moet je de plastic pots en de jacks in ieder geval vervangen voor steviger spul.

€375,- is volgens mij te veel, laat staan €450,-.

Zo'n vermoeden had is al haha. Ik heb het idee dat ik niet iets te horen krijg van de verkoper. Zo graag hoef ik hem nou ook weer niet.

Buzzel
29 december 2011, 13:32
Ik heb mijn bod zojuist ook maar weer ingetrokken. Ben gisteren naar lokaal muziek winkeltje geweest en daar op een 'eigen huis' versterkertje gespeeld. Een 18 watt marshall kopie. Moohooi :mmmm:

Buzzel
7 februari 2012, 19:03
Ooooo, GAS loopt weer ernstig op. Staat een Mig 50 op MP. Ziet er goed uit :lovelove:

Als ik dat nou voor een goed prijsje kan krijgen. Jacks en pots vervang...mmmm


EDIT:Ook weer hysterie om niks, ik zie dat die mig 50 gemod is. Hoef hem dus niet meer...

EDIT Van EDIT: Maar misschien is de amp vanwege de mod voor een heel goede prijs te koop.

Buzzel
8 februari 2012, 13:43
Aaa Harold ga nou niet mijn koopje stelen :seriousf: Als jij die Mig-100 haalt scoor ik die 50 wel ;)

LvE
8 februari 2012, 14:04
Zelf heb ik enige tijd geleden een defecte mig-60 op de kop getikt voor een zacht prijsje.
Er zat na nader onderzoek een productie-fout in (of de vorige eigenaar had een mislukte mod uitgevoerd).
Maar na een klein opknapbeurtje is het een prima amp geworden. Naar mijn mening erg mooi clean (tikkeltje aan de donkere kant).
Maar voor scheuren op 'buurtvriendelijk' niveau raad ik wel een pedaaltje aan.
Het voordeel aan de amp is dat ie idd makkelijk te modden is. Dus mocht er iets mis mee zijn, is het voor een persoon met verstand van zaken geen probleem om er een fijne versterker van te maken.
Je zou als je van russische bakken houdt ook eens naar het merk RedBear kunnen kijken.

Buzzel
8 februari 2012, 14:11
Thuis speel ik niet op grote buizen amps, daar heb ik de oefenruimte van mijn band voor. Lekker op het platteland en een dove buurman. Ik heb inderdaad gelezen dat die Migs knap hard kunnen.

Jimwoud
8 februari 2012, 18:26
Ik heb een tijdje een Mig 60 gehad, heb deze helaas nooit goed op volume kunnen proberen, maar het klonk prima. Heb nu een Sovtek tube midget 50H(met mastervolume, en sie sig.) en die is erg gaaf, maar klinkt naar mn mening ook iets meer mesa achtig, is iets donkerder dan de Mig 60. Maar wel altijd plezier mee gehad, wil nu wat downsizen vandaar dat ik hem weg doe.

toddzilla
8 februari 2012, 21:24
Ik speel in mijn band op een Mig-100. Heerlijke versterker als je het mij vraagt. Lekker no-nonsense enkelkanaals monster. Cleans zijn prima en als je m wat verder open draait scheurt ie flink. Wel wat aan de donkere kant, maar ik hou wel van een donkere sound. Ik zie die Mig niet zo snel meer weggaan. Wat mij betreft het geld zeker waard en echt niet alleen leuk als je weinig te besteden hebt.

Mr. Dynamite
8 februari 2012, 21:26
Hey Toddzilla, heb jullie nog zien spelen in het bastion. Gebruikte je hem toen ook al?
Kan het me niet meer herinneren, wel dat de gitaar partijen dik inorde waren :ok:

Buzzel
8 februari 2012, 21:47
Dat was wel vet ja :-D

toddzilla
8 februari 2012, 22:02
Hee thanks man! :) In het Bastion speelde ik nog op mijn Marshall. De Sovtek heb ik van de zomer pas gekocht en nog niet zo veel shows op gespeeld omdat het was rustig was met de band tussen september en januari. Zal de komende tijd wel weer wat drukker worden :rockon: