PDA

View Full Version : Wat vinden we met zijn allen hier van?



Jambi
26 december 2011, 11:53
Wat vinden we met zn allen hiervan??

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-USA/SG-Zoot-Suit.aspx

Mr.Fingers
26 december 2011, 11:58
het kan erger!

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Designer/Gibson-USA/335-S.aspx

Jambi
26 december 2011, 12:02
het kan erger!

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Designer/Gibson-USA/335-S.aspx

Hier moet een petitie tegen gestart worden, de ES is zo mooi en dan doen ze dit.....Multiple facepalm moment!!!! Gibson was met de firebird en robot dingen al aardig de weg kwijt aan het raken, maar nu is het echt te ver!

Han S
26 december 2011, 12:03
Joh, wat kan jou dat nou allemaal schelen?

Jambi
26 december 2011, 12:12
Joh, wat kan jou dat nou allemaal schelen?

Het kan me niet zo heel veel schelen, maar ik vindt het wel zonde. Ik vind de ES een prachtgitaar.

Het blijft voor bedrijven als Fender en Gibson natuurlijk moeilijk om te innoveren. Wel grappig dat ze het tegenovergestelde doen. Fendert komt met roadworns en relics en ander kapot spul dat eruit moet zien alsof het oud is en Gibson probeert het met futuristische dingen.

sideburns
26 december 2011, 12:14
Owh......de optie vreselijk lelijk staat er niet tussen. Dat dus.

rpl
26 december 2011, 12:18
Alle SG's zijn lillek :hide:

Han S
26 december 2011, 12:21
Smaak, ik vind een SG veel mooier dan een Les Paul. Verder zoeken die kut Amerikanen het maar lekker uit, boeit me voor geen milimeter.

rpl
26 december 2011, 12:26
Tetten dus :)

Mr.Fingers
26 december 2011, 12:29
Gibson is nu terug bezig met alle Norlin-"meuk" uit de jaren '70 terug uit te brengen, ik heb al zien passeren:

Gibson L9-S "The Ripper" bas
Gibson G1 "Grabber" bass
Gibson "RD" bass
Gibson L6-S gitaar
Gibson Marauder
Gibson Nighthawk
Gibson "RD" gitaar
Gibson 335-S

En dan uiteraard aan prijzen hoger dan die waar een echt vintage exemplaar voor verkocht wordt *facepalm*

crapton
26 december 2011, 12:30
Ik vind het wel meevallen. De SG is natuurlijk een intens überlelijke gitaar en hiermee maak je er nog iets leuks en speciaals van.

Jambi
26 december 2011, 12:46
Gibson is nu terug bezig met alle Norlin-"meuk" uit de jaren '70 terug uit te brengen, ik heb al zien passeren:

Gibson L9-S "The Ripper" bas
Gibson G1 "Grabber" bass
Gibson "RD" bass
Gibson L6-S gitaar
Gibson Marauder
Gibson Nighthawk
Gibson "RD" gitaar
Gibson 335-S

En dan uiteraard aan prijzen hoger dan die waar een echt vintage exemplaar voor verkocht wordt *facepalm*

En dan die explorer met een marauder hals erop, ook gers.....*facepalm

Fiendish
26 december 2011, 13:03
Wat mij betreft word het nu wel hoog tijd dat Henry Juszkiewicz en het gehele marketing/sales gedeelte van Gibson netjes d'r uitgerangeerd word.
Het ene misbaksel na de andere komt er uit die fabrieken, en dan voor prijzen waarvoor je soms 2 custom built gitaren hebt...

Maar wat nog erger is, is dat we er met z'n allen nog intrappen ook.

steph
26 december 2011, 13:03
Ik weet zeker dat ik m'n hernia te danken heb aan al die kl*te Norlin Les Pauls:stop:

Midwolda
26 december 2011, 13:11
Ik vind het wel meevallen. De SG is natuurlijk een intens überlelijke gitaar en hiermee maak je er nog iets leuks en speciaals van.

:seriousf: dat dus :ok: en tetten.
Want je wilt er niet mee dood gevonden worden, zo'n toverbal.
Tenminste, ik niet.

Han S
26 december 2011, 13:35
http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/1969-Gibson-SG-Cherry-Red-big.jpg

Ik kan dit toch niet lelijk vinden.

Brum
26 december 2011, 13:44
Die toverbal is echt niks nieuws, die is al een paar jaar eerder uitgebracht, iets van 2007 of zo. Ik ga meer voor een gewone SG, maar erg lelijk kan ik 'm toch niet vinden. Nou ben ik sowieso een SG fan.

Die S335 vind ik dus persoonlijk te gek qua uiterlijk en ik snap ook niet echt goed waarom veel mensen het niks vinden. Het enige wat ontbreekt zijn de F-holes en da's dan ook alles, verder is ie precies hetzelfde. Dus zelfs voor de conservatievellingen onder ons is het verder geen super futuristisch ding.

De Norlin periode was ook zeker niet alleen maar kommer en kwel, maar mensen praten elkaar zo vaak na...

Midwolda
26 december 2011, 13:57
Die jij daar post, Han, dat vind ik dan nog wel de meest geslaagde.
Maar doe mij maar een Les Paul, da's meer mijn ding.
Kwestie van smaak.

Mitch
26 december 2011, 14:22
Wat ik ervan vind? Oud nieuws en tijd voor de zoekfunktie?

nickofzo
26 december 2011, 15:17
inderdaad hij staat in het Gibson update topic volgens mij.
voor de verandering kom ik eens niet met ouwe meuk aanzetten :supercool:

langun
26 december 2011, 21:46
Het kan me niet zo heel veel schelen, maar ik vindt het wel zonde. Ik vind de ES een prachtgitaar.

Het blijft voor bedrijven als Fender en Gibson natuurlijk moeilijk om te innoveren. Wel grappig dat ze het tegenovergestelde doen. Fendert komt met roadworns en relics en ander kapot spul dat eruit moet zien alsof het oud is en Gibson probeert het met futuristische dingen.

Moest de 335-S al niet in de jaren '80 zijn uitgekomen klopte je zin ;)

groovieguitarguus
26 december 2011, 22:35
Zum Kotzen.... Gedver....

beruk
27 december 2011, 00:03
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSO19wzX0nM_kfRzGfH-srN7ZeWC0POqdSBPLumOZFWhLrmP6hNlnq2jl1cTw
Best leuk, toch maar tetten

YannickH
27 december 2011, 00:04
ik vind dat die ES uitgerokken lijkt:dontgeti:

smullie
27 december 2011, 00:19
http://forum.motorum.be/images/smilies/sick.gif

ruudjes
27 december 2011, 08:24
:cooler:Kan er niks lelijks aan ontdekken. De sg doet wel een beetje zeer aan mijn ogen.

peter_heijnen
27 december 2011, 08:56
Ik vind die s eigenlijk wel wat hebben maar ik heb dan ook geen smaak, en over geen smaak valt nou eenmaal niet te twisten.

Dirk_Hendrik
27 december 2011, 09:07
Ik vind die s eigenlijk wel wat hebben maar ik heb dan ook geen smaak, en over geen smaak valt nou eenmaal niet te twisten.

Mooi! Gaan we samen geen smaak hebben en daar lekker over twisten. Ik vond ze eigenlijk ook wel leuk. Weer eens wat anders dan de uitgekauwde smaakjes die we nu wel weten. :cheerup:

guitarkid
27 december 2011, 09:35
De Norlin periode was ook zeker niet alleen maar kommer en kwel, maar mensen praten elkaar zo vaak na...

Zeker weten, pak mijn '78 Standard maar eens, die speelt voor mij elke andere stock LP die ik tot nu toe heb geprobeerd faliekant naar huis, zeker qua sound!
BTW, deze gitaar is oud nieuws en nee, van mij hoeft het niet in deze kleuren, maar een SG is een heerlijke gitaar om te zien.....

peter_heijnen
27 december 2011, 09:36
Mooi! Gaan we samen geen smaak hebben en daar lekker over twisten.
Ik verheug me erop. :)

HaroldA
27 december 2011, 10:06
Mooi! Gaan we samen geen smaak hebben en daar lekker over twisten. Ik vond ze eigenlijk ook wel leuk. Weer eens wat anders dan de uitgekauwde smaakjes die we nu wel weten. :cheerup:

Inderdaad! :ok:

En de gitaren die ik niet geslaagd/mooi vind koop ik gewoon niet. :crazyhappy:

Hotpepper01
27 december 2011, 11:12
Ik vind die Zoot SGs echt hopeloos lelijk. Ze lijken op een kruising tussen een mooie gitaar, want dat is een SG, en een toverbal en dat overgoten in een jaren 70 hippie sausje. Jakkiebakkie.

rockgod69
27 december 2011, 11:15
als er één onder de kerstboom had gelegen.....
ik zou er niet overheen kotsen

Nobler
27 december 2011, 11:38
Persoonlijk vind ik geen van beide (SG en S) mooi genoeg om ze te willen hebben. Overigens ben ik geen fan van de oorspronkelijke SG, wel van de ES.

In beide gevallen vind ik dat het erger kon. Ik ben ook geen fan van de verkleinde ES (336?), en ik zag de oorspronkelijke SG altijd als een soortgelijke versie van de Les Paul. Toch heeft de SG na de nodige decennia een zeer trouwe groep fans. De S doet mij overigens wel denken aan een Epiphone Genesis met ronde punten. Ik denk dat best wel eens een hele prettige gitaar zou kunnen zijn. Omdat ik lekker een echte ES heb hoef ik hem echter niet.

Bij het bekijken van de link naar de S zag ik overigens in de meest recente reactie de volgende passage: "It seems there are two distinct feelings towards Gibson. There are those who hate everything Gibson makes outside of their well-known models, and ridicule them for doing anything different. And there are those who say Gibson is still behind the times and they need to come up with better new ideas. There's very little middle ground there."

Ik denk dat deze man wel gelijk heeft. Gibson heeft natuurlijk een miljoenenpubliek, althans, miljoenen gitaristen voor wie het hebben van een echte Gibson een grote wens is. Voor een deel daarvan is 'een' Gibson niet genoeg. Zij willen alleen de traditionele modellen en uitvoeringen. Omdat de vraag daarnaar aan blijft houden zal Gibson die echt wel blijven leveren. Daarnaast proberen ze te laten zien dat ze niet alleen museumstukken leveren en proberen ze mee te gaan in de tijd. Hoewel het mijn kopje thee niet is, denk ik niet dat we Gibson hierdoor moeten veroordelen.

Tenslotte denk ik met betrekking tot de Zoot Suit dat ze wel iets zullen moeten als ze niet of nauwelijks meer aan goed massief hout kunnen komen. Door het toverbal effect kunnen ze een andere reden noemen voor het gebruik van 'gelamineerd' hout dan tekort aan goed massief hout.

mikeyaxeman
27 december 2011, 11:47
Dat ding is toch al meer dan een jaar geleden toch al eens gepost?
Old news... Maar eh ik vin em best leuk by the way.

guitarkid
27 december 2011, 13:54
Wijze woorden vanuit Stadskanaal!! :ok:


Persoonlijk vind ik geen van beide (SG en S) mooi genoeg om ze te willen hebben. Overigens ben ik geen fan van de oorspronkelijke SG, wel van de ES.

In beide gevallen vind ik dat het erger kon. Ik ben ook geen fan van de verkleinde ES (336?), en ik zag de oorspronkelijke SG altijd als een soortgelijke versie van de Les Paul. Toch heeft de SG na de nodige decennia een zeer trouwe groep fans. De S doet mij overigens wel denken aan een Epiphone Genesis met ronde punten. Ik denk dat best wel eens een hele prettige gitaar zou kunnen zijn. Omdat ik lekker een echte ES heb hoef ik hem echter niet.

Bij het bekijken van de link naar de S zag ik overigens in de meest recente reactie de volgende passage: "It seems there are two distinct feelings towards Gibson. There are those who hate everything Gibson makes outside of their well-known models, and ridicule them for doing anything different. And there are those who say Gibson is still behind the times and they need to come up with better new ideas. There's very little middle ground there."

Ik denk dat deze man wel gelijk heeft. Gibson heeft natuurlijk een miljoenenpubliek, althans, miljoenen gitaristen voor wie het hebben van een echte Gibson een grote wens is. Voor een deel daarvan is 'een' Gibson niet genoeg. Zij willen alleen de traditionele modellen en uitvoeringen. Omdat de vraag daarnaar aan blijft houden zal Gibson die echt wel blijven leveren. Daarnaast proberen ze te laten zien dat ze niet alleen museumstukken leveren en proberen ze mee te gaan in de tijd. Hoewel het mijn kopje thee niet is, denk ik niet dat we Gibson hierdoor moeten veroordelen.

Tenslotte denk ik met betrekking tot de Zoot Suit dat ze wel iets zullen moeten als ze niet of nauwelijks meer aan goed massief hout kunnen komen. Door het toverbal effect kunnen ze een andere reden noemen voor het gebruik van 'gelamineerd' hout dan tekort aan goed massief hout.