PDA

View Full Version : ghehe misschien een domme vraag maar.....



Clunk
2 juni 2003, 16:11
heeft iemand wel eens een V-amp op zn bas aangesloten een daarover gespeeld? en nee.. kheb het niet over de V-bassamp maar die gewone blauwe :P

misschien dat het wel koel kan klinken met al die gitaar-amp simulators en effecten erin :P ghehee

koen_V
2 juni 2003, 16:49
Ja ik heb het al gedaan, klink opzich niet zo slecht hoor!

Clunk
2 juni 2003, 17:37
nee?
maar ehm.. zou het erg veel uitmaken met die bas-amp dinges..
wat mij opzich ook niet serieus op bas gericht lijkt.. omdat het ook voor keyboard+gitaar+ acoustic. gitaar en bas te gebruiken is...

en ken je er eig veel mee?

koen_V
2 juni 2003, 17:41
ik heb het zelf niet, heb het eens in de winkel geprobeert, en ik weet me te herinneren dat het niet zo slecht klonk.
voor de rest....

Clunk
2 juni 2003, 17:44
o, oke... dan gaat ik em ook maar even testen, maar er zitten dus gewone (digitale) effecten en amp-sims op...toch?
naja, ik gaat morgen maar ff naar pj ofzo :)

koen_V
2 juni 2003, 18:01
[quote="Clunk"]maar er zitten dus gewone (digitale) effecten en amp-sims op...toch?
quote]
jep.
is de bas v-amp toch niks voor u?

Clunk
2 juni 2003, 18:18
nouja.. heb et meer op analoog.. maar aangezien ie voor 89 euro tekoop staat met pedaal en bag ... dacht ik.. hmmz, waarom ook niet :)
en ik gebruik meestal die effecxten meer voor de lol dan dat ik er een nummer op schrijf..
maar een auto wah, envelope filter en overdrive hebbik eig genoeg aan..
maar ik wil ook wel weten hoe dat kleine kassie nou eens een dikke mesa simuleert weet je.. gewoon om een vette sound te krijgen, die er helemaal neit is.. lijkt me koel.. :)

ach.. ik zie wel.. ik gaat em denk testen, en als eht bevalt/ of zn basbroer.. die wat duurder is! GENAAI!!!!.. dan zal ik eens kijken hoeveel geld er nog op de bank stond :) ghehe

bassopotmus
2 juni 2003, 19:43
als je zoiets koopt, pak dan maar de bass versie, is beter

Clunk
2 juni 2003, 20:04
ja, maar daarop stond ook dat je hem kon gebruiken voor gitaar en keyboard enzo.. dus dan is die ook niet specifiek voor bas gemaakt toch? of het ligt aan mij... maar hoezo beter?
cker met de frequenties te maken ofzo?

Laus
5 juni 2003, 01:46
ja. en het vermogen komt weer om de hoek kijken. de algoritmes zullen wel werken al zullen voor specifieke effecten de freqeunties niet kloppen. tis er gewoon niet op gemaakt.

als het een universeel appraat is mis je hoogstens wat body maar dan kan het best redelijk uitpakken. een beetje midden weg gok ik dan...

Phyrexian
5 juni 2003, 09:56
Ik had ooit een POD Pro van Line 6 (de gitaarversie)... ik heb daar even over zitten bassen (met hoofdtelefoon) en eerlijk gezegd kon ik maar één kanaal goed gebruiken (Line 6 Clean als ik het me juist herinner).
De distortions zijn niet ideaal omdat ze voor gitaar zijn; ze zogen nogal wat laag eruit.

Bass V-Amp dude! Voor de prijs moet je het niet laten.

iglo
5 juni 2003, 10:19
misschien een nog dommere vraag....maareeehhhh....wat moet ik me nou voorstellen bij zo'n (bass) V-amp??

-is dat nou gewoon een soort oefen versterkertje (koptelefoon)??
-is het een effecten bakkie??
-is het een voorversterker??
-wat is het verschil met de 19" rackversie??

Phyrexian
5 juni 2003, 10:32
misschien een nog dommere vraag....maareeehhhh....wat moet ik me nou voorstellen bij zo'n (bass) V-amp??

-is dat nou gewoon een soort oefen versterkertje (koptelefoon)??
-is het een effecten bakkie??
-is het een voorversterker??
-wat is het verschil met de 19" rackversie??

Behringer V-Amp: http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=V-AMP2&lang=eng
Behringer V-Amp 19": http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=LX1-PRO&lang=eng

De 19" versie is (uiteraard) monteerbaar in een rack, en dus steviger als je optredens doet met het nodige transport, verder zijn er mee aansluitmogelijkheden voor poweramps, pa, ...

V-Amps en POD's zijn all-in-one bakjes. Effecten, amp-modeling, pre-amp, speaker-simulaties, tuner, ... bij elkaar. Er zit géén poweramp in, je kan met deze dingen alleen met hoofdtelefoon spelen als je geen poweramp of combo of whatever hebt om ze aan te sluiten.