PDA

View Full Version : Hellep, EMG ZW in LP probleempjes!



da Liks
25 december 2011, 21:21
Dus, heb de EMG ZW set in mn EPI LP geplaatst, hier komt geen solderen aan te pas. Helemaal volgens het boekje gedaan, maar nu doet "ie" "het" alleen als de toggle switch op treble staat. Volgens mij zijn dan beide pickups actief. Ook ruist ie behoorlijk wanneer de distortion aanstaat, terwijl mijn andere Epi LP's met passieve pickups dat minder doen.
Ik heb de controlcavity geshield met koperfolie, de aardedraad van de brug afgetapet, deze ligt er los in.
Waar zouden bovenstaande symptomen op kunnen wijzen?
Dank voor het meedenken alvast!

da Liks
25 december 2011, 22:00
nerdgezichtmodus aan: kreeg ineens een hersenscheet, misschien had ik de plugjes wel ondersteboven ingeplugd :soinnocent:



mja.. alles werkt nu, mis alleen wat output/gevoeligheid. Heb de gitaar net vanaf hardwarescratch opgebouwd. Dit kan dus liggen aan de afstelling: brughoogte, pickuphoogte etc..

Fiendish
25 december 2011, 22:27
Pickuphoogte maakt bij actieve EMG's niks uit, al draai je ze helemaal vlak aan de pickup ringen of tot een paar mm onder de snaren, output en tone blijft als het goed is hetzelfde (bij mij wel iig).

Sanderltd
25 december 2011, 23:18
Hmm, ik merk toch wel degelijk verschil bij de hoogte van emg's en pickups in het algemeen hoor.
Bij de meeste pickups hou ik er persoonlijk niet zo van dat ze te dicht bij de snaren staan, omdat de snaren dan daadwerkelijk gedempt worden door de magneten in de pickups.
Bij Emg's daarentegen heb ik ze liever net wat dichter bij de snaren, omdat de magneten van emg's wat zwakker zijn (toch klinken ze feller door de preamp) en dus wat minder invloed hebben op de snaren.

da Liks
25 december 2011, 23:20
en dat laatste is precies wat er in de handleiding staat. vanwege de zwakkere magneten moet je ze zo dicht mogelijk op de snaren afstellen.. maar wat verstaan zij onder zo dicht mogelijk?

joeyonfire
25 december 2011, 23:29
Zo dicht dat ze het snarenplukken niet belemmeren met je pick, en dat de snaren voldoende bewegingsruimte hebben bij hardere aanslagen. Bij mij staan ze op zo'n 5 mm van snaren. (heb het niet gemeten)

Fiendish
26 december 2011, 12:51
Da's wel vreemd, ik had ze altijd gelijk aan de pickup ringen staan, nadat ik na een week met de hoogte spelen ik tot de conclusie kwam dat het qua tone gewoon geen verschil maakte.
Was ook in een Epi LP. :dontgeti:
Misschien een foutje in de bedrading bij mij dan ?