PDA

View Full Version : Proco Rat + Boss DS-1 = superfuzz



Vraag
25 december 2011, 19:13
Ik was afgelopen week wat aan het kloten met wat pedalen en ik ontdekte een nieuw geluidje. Ik stopte de kabel van mijn London City Comet in een RAT, gevolgd door een Boss DS-1 en dit signaal ging naar mijn kleine vriend, de Roland Cube 15. De pedalen worden gevoed via een One Spot.

Deze volgorde gaf me een heel vreemd overstuurd geluid. Ik had alle knopjes gewoon op 12 uur staan. Zodra ik beide pedalen inschakelde kreeg ik echt een soort fuzz achtig, 'kapot' signaal. Soms heftig overstuurd, soms een soort van clean. Een beetje dying battery-achtig. Best vet!

Waarom krijg ik dit geluid? Is de speaker van een Roland hier gewoon niet voor geschikt, of ontstaat dit geluid omdat er gewoon zoveel distortion bij elkaar komt. Kan 't kwaad? Anders ga ik zo weer even herrie maken.

edit: Het klonk een beetje als dit:

http://www.youtube.com/watch?v=X_0ib6sC0NA

FruscianteFan
25 december 2011, 23:31
Ik heb regelmatig eenzelfde resultaat als ik mijn Rat boost met mijn LPB-1, als ik die flink open zet. Met name 'tussen de noten door' kan het dan angstvallig stil zijn...

Ik heb in elk geval nog nooit een versterker opgeblazen, ook niet met 4 distortions achter elkaar.

Buzzel
26 december 2011, 15:07
Wat ook leuk is. Wah half open zetten. berg gain en blazen. Klink je als een robot man :seriousf: Mooaaap