PDA

View Full Version : fender twin reverb reissue uit 1990 hetzelfde als origineel?



diengeman
2 juni 2003, 16:11
ik kan een fender twin reverb reissue uit 1990 kopen. maar is deze hetzelfde als het origineel?
en wat is eigenlijk het verschil met de twin reverb en de fender twin?
volgens mij is de twin reverb cleaner dan de twin, en is de twin reverb niet makkelijk te overdriven.
wat is een twin reverb reissue uit 1990 eigenlijk waard?

Negative K3 fan
2 juni 2003, 16:15
de twin reverb reissues zijn 'compleet' anders dan de originelen (blackface), in een negatieve zin, de precieze details moet je maar aan anderen vragen. Reissue twins zijn over het algemeen tweedehands nog vrij veel waard. Ik weet neit helemaal welke amp je met de fender twin bedoeld.

V!N
2 juni 2003, 18:14
Ach gossie, ben je toch nog van je JCM 600'je afgekomen joh ?

sash
2 juni 2003, 22:08
Ik weet neit helemaal welke amp je met de fender twin bedoeld.

Hij bedoelt waarschijnlijk de Twin Amp uit de jaren 90. Dat driekanaals ding met slechte toon :)

diengeman
2 juni 2003, 22:21
in een blaadje van guitarplayer staat er een fender twin. het is geen reissue, dus zou best wel eens uit 1990 kunnen zijn. en hij heeft 3 kanalen. maar hoezo heeft deze een slechte toon? is de twin reverb echt veel beter? een nadeel van de twin reverb lijkt me dat deze geen mastervolume heeft, dus op hoog volume geen clean geluid heeft, en op laag volume geen overdrive.

jpb
3 juni 2003, 09:23
Diengeman bedoelt met fender twin mischien een ouwe nog zonder reverb (tweed of bruin). Zijn niet best, zet maar bij het grof vuil........en bel mij meteen op :D

sash
3 juni 2003, 19:25
is de twin reverb echt veel beter? een nadeel van de twin reverb lijkt me dat deze geen mastervolume heeft, dus op hoog volume geen clean geluid heeft, en op laag volume geen overdrive.

Ja de OUDE Twin Reverbs zijn veel beter. De RI's vind ik niet veel beter dan de Twin Amps.

Waarom de Twin Amp een slechte toon heeft? Luister zelf en oordeel (vergeet geen emmer mee te nemen om je kots op te vangen ;) ).

Vanaf '72 hadden ze er allemaal master volume bij, maar dat vind ik persoonlijk juist een nadeel.
Als je een 100W Twin op 6 zet ben je half doof en heb je nog steeds een dik clean geluid. Met een goed overdrive pedaal heb je ook op laag volume overdrive.

Mr.Jay
5 juni 2003, 11:46
Ja de OUDE Twin Reverbs zijn veel beter. De RI's vind ik niet veel beter dan de Twin Amps.

een goed afgestelde R.I.TWin klinkt helemaal niet verkeerd.

>Waarom de Twin Amp een slechte toon heeft? Luister zelf en oordeel (vergeet geen emmer mee te nemen om je kots op te vangen ;) ).

Er is half 80er jaren een TWIN geweest met rode knoppen > ook die klinkt NIET verkeerd, zeker op clean knl. heeft ie een goeie TWIN sound > veel bluesknakkers spelen hier nog steeds op > GOED KIJKEN en je ziet ze, Heb DUKE er zelfs op horen spelen LIVE > en hij klonk nog steeds ERG GOED !

Jay