PDA

View Full Version : HNGD: Epiphone Sheraton II VS



sandert1978
25 december 2011, 13:05
Al een tijdje GAS voor een ES model voor de jazzmomentjes, rock &roll en volle cleane sound. Omdat Fender toch mijn eerste liefde blijft, wilde ik er geen godsvermogen aan uitgeven. Na een tijdje reviews lezen en uittesten van diverse uitvoeringen(epi dot, 355 met bigsby, Lucille en Sheraton) zou het de Sheraton worden. Maar goed ik had geen haast aangezien ik genoeg speelgoed heb, maar ja...een gitarist heeft er nooit genoeg, zoals jullie weten;-).

Toen ik gisteren voor de kerstdagen weer eens naar mijn geboortedorpje Den Haag afreisde, is het inmiddels traditie om de vaste gitaarzaken te bezoeken. Toen ik ze bij RP allemaal zag hangen, heb ik nogmaals de ES355(Bigsby) en de Sheraton naast elkaar geprobeerd over het cleane kanaal van een HotRod III. Goede referentie voor mijn eigen Blues Deluxe. Hoe graag ik ook wilde dat de ES355 het zou worden, werd het dus de Sheraton in vintage sunburst. In het kader van als de kerstman het niet doet....Ik bedenk me net dat ik dit jaar 25 jaar gitaar bespeel, dus dit kan als een jubileumgeschenk worden gezien;)

Fijne stringspacing, 24,75 scale, stemvaste Grover tuners maken het een genot om op te spelen. De afwerking is goed tot zeer goed. Omdat ik nu alleen even geen amp in de buurt heb, speel ik er af en toe even akoestisch op en ook dat klinkt goed.

Jaja, ik weet het.....bij thuiskomst zal ik foto's posten. Dinsdag gaat hij(of zij) mee naar de repetitie dus dan zal ik een verslagje mee uitbrengen hoe hij klinkt over een Fender Blues Deluxe. Ben benieuwd hoe de epi humbuckers het vervormd doen. Wellicht ga ik ze upgraden met de welbekende Gibson '57 humbuckers, maar eerst maar eens kijken hoe deze het houden;)

Fender75
25 december 2011, 13:24
Gefeliciteerd, en inderdaad, fotoos!!Maar hele fijne gitaartjes, ik heb die van mij ook alweer enige tijd. En het is een blijvertje!

sjoerd5
25 december 2011, 13:42
Ben benieuwd hoe de epi humbuckers het vervormd doen.

Dat heb je niet ff getest? :???:

sandert1978
25 december 2011, 15:45
Dat heb je niet ff getest? :???:

Min of meer, op het drive kanaal van een HotRod III. Maar doelde meer op de combinatie met mijn eigen pedalen(Ts9, SD-1 en Vox Bulldog) over mijn main amp(FenderBdx). Omdat mijn main axes strats en Ibanezzen zijn, heb ik hem niet voor het vervormde geluid gekocht.

MeneerJoost
25 december 2011, 16:07
Heel veel plezier met je Sheraton! Toppers voor het geld! :D

rockgod69
25 december 2011, 17:14
geen fotoos= it didn't happen...!

frekie
26 december 2011, 12:38
+1 :rockon:

Koreaan of Chinees?

sandert1978
27 december 2011, 10:33
Het is een Chinees, maakt het de gitaar dan een shelaton:( Maar net als met de restaurants, verschilt de kwaliteit per stuk enorm schijnbaar. Ik heb werkelijk alles gechecked wat ik in de winkel kon checken, maar de gitaar is qua afwerking flawless. De fabriekssetup is voor mij perfect, fijne actie, de topkam is goed. Ik kan niets ontdekken waardoor ik denk hmmm...

Vandaag zal hij meegaan naar de repetitie en zal het daadwerkelijke testen beginnen;)

Wordt vervolgd!

hezz
27 december 2011, 17:26
Pffff weer een HNGD topic zonder foto's. :dontgeti:

Hoe dan ook gefeliciteerd met de aankoop.