PDA

View Full Version : Story of the blues



soulwobby
24 december 2011, 20:00
ook al weer een eeuwigheid geleden dat ik nog eens iets gepost heb...
onder het motto: "when in doubt, pull some strings"

http://www.youtube.com/watch?v=Ze1LG9dfG2E


grtz

da Liks
24 december 2011, 20:32
heb niet de tijd om het helemaal af te kijken maar heeeerlijk.. simpel, melodisch, blueees! en leuke stijl zo zonder aan te slaan! vanavond kijk ik m af!

Han S
24 december 2011, 20:46
Ik heb het de volle 6:49 gezien en geluisterd. Ik dacht na een minuut of drie dat ik het wel had gehad, maar ben blij dat ik het nog even liet gaan want na vier minuten wordt het pas echt interessant en komen de tonen die mij wel weten te raken.

Spelen kun je zeker, geen enkele twijfel, maar je kunt beter als je de opbouw en de climax(en) wat duidelijker maakt en in bijna zeven minuten kan dat wel een paar keer.

Ik heb er dus wel van genoten.

Duhsjaak
25 december 2011, 14:51
Hi
Ik sta bekend om mijn redelijk korte stukkies.
Dus 'when in doubt, pull some strings'.......

De laatste 6 jaar veeeeeels te weinig in doubt geweest.
Vrinedelijke groet, Gus

soulwobby
25 december 2011, 15:37
@Han,
ik zat precies hetzelfde te denken ivm die opbouw,
feit is als ik iets uitwerk dat ik vaak het gevoel erin verlies
en verder dan 2 takes geraak ik dan meestal ook niet ^^

Han S
25 december 2011, 16:09
Het is net als met sex, als je er over gaan nadenken lukt het niet meer. Je moet het gewoon laten gaan en de techniek in dienst stellen van het gevoel.

Als je zo'n lang nummer maakt wordt het wat moeilijker om een mooie opbouw en een echt goede climax te bereiken, denk maar aan die sex. Wat wil je, kort maar hevig, of lang en lekker.

Daarbij is blues bepaald niet de makkelijkste muziek, al denken sommige mensen dat het allemaal eenvoudig is. Maar dan kom je ook niet verder dan wat plichtmatige werkjes. Blues kan je ook vreselijk te pakken nemen, maar waar die drempel ligt is voor velen niet duidelijk.