PDA

View Full Version : Verse gitaar: Ibanez



Sinner1980
24 december 2011, 12:34
Ok,ok. Ik heb deze gitaar vorige week gekocht en moet zeggen dat ik eigenlijk niks van Made in China spul moet hebben. Ook heb ik Ibanez vaak afgedaan als een beetje een 'smoelloos' merk.
Ik wilde een low budget scheurijzer hebben en zodoende ben ik lekker een dagje gaan testen door gans het land (nou ja, Brabant en Zuid Holland; vond ik ver zat).
Ik had verscheidene merken in gedachten; LTD,Jackson, Schecter en Ibanez.
Ik ben liefhebber van een vaste brug dus dat was een absolute must. Ook het feit dat trems op gitaren in deze prijscategorie over het algemeen waardeloos zijn speelde mee in deze keuze.

Dit was mijn uiteindelijke keuze:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezART500E001.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezART500E003.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezART500E002.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezART500E004.jpg

Ik moet zeggen dat ik erg gebrand was op een Jackson Rhoads of een Dinky maar de kwaliteit van zowel de JS32 als de X series waren niet vergelijkbaar met de Ibanez.
Ik heb ook nog een aantal Deans geprobeerd die overigens nog een stuk duurder waren maar ook dit was het allemaal net niet.

De Ibanez was enorm scherp geprijsd wat de keuze natuurlijk ook een stuk makkelijker maakte. De afwerking is keurig, mooi fretwerk en een degelijke fabrieksetup; ik kan niet anders zeggen. Of de EMG's blijvers zijn dat moet de tijd nog leren. Wel wil ik er een andere topkam op laten zetten (bot). De huidige is van plastic en dat staat me niet zo aan. Wellicht de merkloze tuners vervangen met een setje Gotohs maar dat is het wel voorlopig.
Verder gewoon een lekkere gitaar voor een erg sterke prijs, ik ben er in ieder geval weer blij mee...voor hoe lang? Dat zien we wel weer:soinnocent:

sideburns
24 december 2011, 12:54
Tof ding ! En inderdaad zoals gewoonlijk is het allemaal netjes afgewerkt door ibanez.

Enjoy !

bass blom
24 december 2011, 13:12
smeuig :cheerup:

Tankman
24 december 2011, 15:38
Je hebt zeker goede smaak in kleur, maar...wat een rare Framus is dat. Die ken ik niet.:soinnocent:

Sinner1980
24 december 2011, 15:44
Je hebt zeker goede smaak in kleur, maar...wat een rare Framus is dat. Die ken ik niet.:soinnocent:

:seriousf:

Dat is de Framus 1/3e...

Fiendish
24 december 2011, 15:53
De gitaar is op zich prachtig, alleen die knoppen :dontgeti:
Jammer dat Ibanez daar nou niet iets mooiers op kon zetten.
Maar voor de rest, mooie dame, dus gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :ok:

Sinner1980
24 december 2011, 16:02
De gitaar is op zich prachtig, alleen die knoppen :dontgeti:
Jammer dat Ibanez daar nou niet iets mooiers op kon zetten.
Maar voor de rest, mooie dame, dus gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :ok:

Thanks,grappig dat je die knoppen opmerkt. Ik zat zelf al te te twijfelen om er witte speed knobs op te zetten,leek mij wel stoer

Fiendish
24 december 2011, 16:13
Thanks,grappig dat je die knoppen opmerkt. Ik zat zelf al te te twijfelen om er witte speed knobs op te zetten,leek mij wel stoer

Dat lijkt me een hele verbetering ten opzichte van die lelijke standaard knoppen.

Sinner1980
24 december 2011, 23:22
Dat lijkt me een hele verbetering ten opzichte van die lelijke standaard knoppen.

De knoppen blijven hetzelfde maar in het wit is het wat minder opzichtig
wat mij mooier lijkt. Witte open coil pickups lijkt me ook wel geinig maar dan wordt het wel een hele witte boel a la emmerhoofd en dat is niet de bedoeling.

R.J
24 december 2011, 23:32
Mooie gitaar, gefeliciteerd :)

EDV
25 december 2011, 12:40
ik vind 'm mooi! komt wschl ook wel omdat ie qua kleurstelling wat van de mijne wegheeft :)
http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/106/3/AAAAAhvmU0kAAAAAAQY00Q.jpg?v=1211687105000

Sinner1980
25 december 2011, 12:56
Ik wilde eigenlijk een ESP eclipse maar had daar het geld niet voor en toen kwam ik op deze eclipse kopie terrecht. Grappig eigenlijk, een kopie van een kopie.

De schakelaar zit overigens op een handige plek; in eerste instantie had ik m liever op de traditionele plek gehad maar in deze postie neem ik m makkleijk mee in mijn slag, ideaal eigenlijk

frekie
26 december 2011, 12:36
Die brug is dezelfde als op de SZ, het probleem is wmb dat de snaren er verdiept in liggen dus je kan de snaren niet afdempen met je rechterhand. Geef mij maar een gewone TOM. Verder een prima en mooie gitaar.

Sinner1980
26 december 2011, 13:56
Die brug is dezelfde als op de SZ, het probleem is wmb dat de snaren er verdiept in liggen dus je kan de snaren niet afdempen met je rechterhand. Geef mij maar een gewone TOM. Verder een prima en mooie gitaar.

Nog geen last van gehad,komt omdat ik de snaren demp voor de brug denk ik

R.J
26 december 2011, 14:02
Die brug is dezelfde als op de SZ, het probleem is wmb dat de snaren er verdiept in liggen dus je kan de snaren niet afdempen met je rechterhand. Geef mij maar een gewone TOM. Verder een prima en mooie gitaar.

Zo ligt het ook bij een Edge 3 van ibz, als je die op de brug dempt is het zo vals als de nete, gewoon vlak voor de brug dempen :)

sideburns
26 december 2011, 14:24
yep, ook hier hetzelfde verhaal, gewoon voor de brug:)

Edit: Nee ik las even snel SZ maar keek niet naar het plaatje....mijn SZ heeft een andere brug.. (gibraltar custom)

HUESSEN
28 december 2011, 10:45
Verder gewoon een lekkere gitaar voor een erg sterke prijs, ik ben er in ieder geval weer blij mee...voor hoe lang? Dat zien we wel weer:soinnocent:


Dat is snel..... na 1 week???:dontgeti:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/515529276-ibanez-art-500-e-inclusief-bijbehorende-ibanez-koffer.html?return=eJwtjFsKgzAQRfcimE9NtLU2EordSdA Ug3kMTgLS0r13pP6dM%2Ffe0VLIj5V8QCkuvSzQ6G1ahiUlkHW 9RjCh8npbEzitE1bB1f9KBQs8dqcEm1GlWLajKNtntgS3673p% 2Bo7UJdK3BUJ8zXiW4LhyAk%2FBGLI3m51IIx7rhgFkxVm26nx UDN8ffjwzRw%3D%3D&df=1&fta=eNotjVsOgjAQRfcyH3zzENA7YQtugYwUtUmBhmnVaNi7xf g3k5NzrqDFR3EExdX1D3FKrGgb0Mt1RWa0CwsKjhZtfSqbY8Mu 4G0969VoAj4g58ljjtO42oEXtSgz72OXZ9F2f2lvHkBebiOxTZ qiAlnzG0vbxXiRWqphf4tEwuLFaO%2FG%2BRbuu5EncAJN8ur3 SPLMr1KC5El8%2Fp8PYkGOz7Z9AUwqQjE%3D&fta_ind=1&fs=1

Sinner1980
28 december 2011, 11:32
Dat heb je snel gezien...:seriousf:

Ik ga toch even kijken of er een snelle verkoop in zit om die Mayones die nu op MP staat te bemachtigen.
Ook het projectje waar ik deze gitaar eigenlijk voor kocht is afgeblazen sinds gisteravond, erg jammer.
Verder grijp ik toch altijd naar mijn telecaster,lijkt wel een ziekte;)