PDA

View Full Version : Nieuwe elektrische gitaar vraag 100.000



alien
23 december 2011, 23:18
Hallo allemaal.

Op dit ogenblik speel / oefen ik op een Epiphone LP standard.
Maar ik wil er een goede gitaar bij hebben. Geen LP model.
Ik twijfel tussen een Fender of Ibanez model.Waarom? geen idee.
Gewoon een gevoel. Maar misschien hebben jullie nog ideeën.

Nu weet ik dat ik naar een muziekwinkel moet om te kijken/voelen welke gitaar het lekkerste speelt en mij het beste bevalt.
Dat ga ik ook zeker doen. Maar voordat ik dat ga doen heb ik eerst wat vraagjes.

Kan iemand die "nog maar" twee jaar gitaar speelt deze keuze maken? M.a.w. kan ik straks in de winkel bepalen wat een goede gitaar is?

Uit het oogpunt van investering: Ibanez of Fender?

Mijn speelstijl is classic rock
Ik heb zo'n 1500 a 2000 euro uit te geven.

Prettige dagen en alvast bedankt.

Wilco

mesaman
23 december 2011, 23:24
klassiek of modern?
je vraagt 2 hele verschillende dingen. Ik heb ze allebei.
Ik zelf vind ibanez het fijnste spelen vergeleken met de fenders uit de zelfde prijs klasse,sound is ook iets persoonlijks. Ik heb liever ene mooie prestige/J Custom dan een fender.

de volgende zal ongetwijffeld het tegenovergestelde zeggen.:hippie:

Tankman
23 december 2011, 23:27
klassiek of modern?
je vraagt 2 hele verschillende dingen. Ik heb ze allebei.
Ik zelf vind ibanez het fijnste spelen vergeleken met de fenders uit de zelfde prijs klasse,sound is ook iets persoonlijks. Ik heb liever ene mooie prestige/J Custom dan een fender.

de volgende zal ongetwijffeld het tegenovergestelde zeggen.:hippie:

Ik ging inderdaad het tegenovergestelde zeggen. In die prijsklasse heb ik liever een mooie Fender. Vandaag nog een Fender American Deluxe Strat bespeeld. Fantastisch ding is dat. Daar kan naar mijn mening geen Ibanez tegen op. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de American Standard wel fijner vond tov de Deluxe.

edje kadetje
23 december 2011, 23:31
Uitgaande van de stijl waarin de ts wil spelen, zou ik zeggen de fender stratocaster. Past beter bij classic.

Sinner1980
23 december 2011, 23:56
Zoals je al aangeeft: testen.
Gezien je muzieksmaak zeg ik Fender; een mooie tele of strat.
Gezien je budget zeg ik american vintage,vintage hot rod of een mooie artist(Eric Johnson!!!).
Geweldige gitaren. Ibanez is ook leuk hoor maar ik merk zelf dat ik mijn telecaster de voorkeur geniet; geweldig instrument!
Succes!

Tunes
24 december 2011, 00:22
Tja wat nmoet je nu antwoorden op zo'n vraag ?

2 jaar ervaring en dan de vraag fender of ibanez.
Ik zeg, speel nog een tijdje door op je huidige gitaar totdat je de vraag zelf kan beantwoorden.
Jouw vraag is dusdanig slecht dat je het alleen maar met mij eens kan zijn.

Sjesus wat een verdomd goed antwoord.
Nog een uitstekend antwoord, blade.

mesaman
24 december 2011, 00:41
of gewoon een gibson les paul, om de keuze wat makkelijker te maken.

BartBlackMagic
24 december 2011, 10:53
Tot een half jaar geleden was mijn enige gitaar ook een Epiphone Les Paul. Voor 2000 EUR heb 'k me een Fender Custom Shop Deluxe bijgekocht omdat 'k toch echt dat single coil geluid wou hebben en ben daar super tevreden mee (serieus verschil met een American Standard). Maar toch zal er ooit nog een Gibson Les Paul bijkomen omdat het verschil tussen een Epi en Gibson voor mij toch wel serieus groot is, ze klinken gewoon zoveel beter. Voor het modernere werk heb 'k enkele weken later ook een Charvel Pro-Mod bijgekocht (600 EUR), killer gitaar voor die prijs! Speelt ongelofelijk gemakkelijk.. Wat 'k eigenlijk wil zeggen: speel je meer modern: stop het meeste geld in die Ibanez en koop nog een Fender Classic Player erbij. Is een strat meer je ding qua sound: goedkope Ibanez (2de hands ofzo) en een Fender Custom Shop! ;)

da Liks
24 december 2011, 11:01
honderdduizend?

Jasper.
24 december 2011, 11:03
HSS strat of ibanez? Met eventuele coil-split? Lekker veelzijdig en je hebt beide single-coil en humbucker sounds.
En dan maar kijken in de winkel welke het lekkerst speelt.