PDA

View Full Version : Hulp nodig: gitaar met zeer specifieke eisen



Gate
23 december 2011, 18:22
Hallo allemaal,

Het is december, de 12e maar ook de 13e maand :D Dus tijd voor een cadeautje voor mijzelf.

Ik zoek een gitaar met de volgende specs:
Mahonie body
Ebben toets
25,5" scale
24 jumbo frets
Superstrat model (denk Schecter, LTD, Jackson) Geen V's of BC Rich.
Tune-o-matic brug
Locking tuners (heerlijk die dingen)
Passieve elementen (als het echt niet anders kan, EMG's. Geen BlackOuts, veel te veel output)

En als secundaire eis: niet te zwaar. Ik heb een zwakke rug door een sportblessure.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer, zou iemand iets weten wat hieraan voldoet? Budget liefst onder de 1000 euro maar schroom niet om iets boven die prijsklasse voor te stellen hoor!

Wat ga ik ermee doen? Harde, snelle metal. Keep of Kalessin, Emperor, Marduk, Ex Deo, Shining, dat soort werk.

Dank en prettige dagen! :)

arjanb01
23 december 2011, 18:24
Ik zeg Schecter Hellraiser ofzo, prima gitaartjes voor onder de 1000 euro en spelen heel licht en zijn absoluut niet zwaar.

Gate
23 december 2011, 18:28
Bedankt voor je advies. Helaas zie ik die niet met ebben toets. De enige met ebben is volgens mij degene met SD Blackouts erin en da's not my cup of tea.


Ik zeg Schecter Hellraiser ofzo, prima gitaartjes voor onder de 1000 euro en spelen heel licht en zijn absoluut niet zwaar.

marter544
23 december 2011, 18:36
Die Blackouts kun je er toch zo uithalen en verkopen..

Gate
23 december 2011, 18:40
Is een optie. Nog niet aan gedacht, thanks!

Ik ben er zelf helaas niet zo handig in dus vervanging van elementen zal door een pro moeten gebeuren. Zouden die dan alleen voor andere actieve elementen vervangen kunnen worden (dus EMG's)?

En dan natuurlijk hopen dat de 2e hands markt dusdanig is dat die Blackouts überhaupt verkocht kunnen worden ;)


Die Blackouts kun je er toch zo uithalen en verkopen..

arjanb01
23 december 2011, 19:44
Is een optie. Nog niet aan gedacht, thanks!

Ik ben er zelf helaas niet zo handig in dus vervanging van elementen zal door een pro moeten gebeuren. Zouden die dan alleen voor andere actieve elementen vervangen kunnen worden (dus EMG's)?

En dan natuurlijk hopen dat de 2e hands markt dusdanig is dat die Blackouts überhaupt verkocht kunnen worden ;)

Ja denk alleen emgs of andere actieve pu's. Tenzij je de hele electronica vervangt, omdat er 250k pots inmoeten ipv 500k, of was het andersom?

The Unforgiven
23 december 2011, 19:45
Ja denk alleen emgs of andere actieve pu's. Tenzij je de hele electronica vervangt, omdat er 250k pots inmoeten ipv 500k, of was het andersom?

Ik dacht je voor actieve pickups 25k pots moest gebruiken.

dr.distortion
23 december 2011, 19:57
Actieve humbuckers normaliter inderdaad 25K pots

Passieve humbuckers: 500K pots
Single coils: 250K

Dit zijn de algemene waardes.

frekie
23 december 2011, 20:52
Vooral icm die TOM brug wordt dit een lastige. Heeel af en toe zie je nog wel eens een Valley Arts design Samick, wordt onderschat imho. Superstrat met TOM brug, HSS dacht ik. Ebben toets waarschijnlijk niet.

Zelf iets samenstellen wordt ook lastig met die TOM brug, wordt dan iets laten bouwen denk ik.

Orpheo
23 december 2011, 20:55
Tweedehands carvin misschien?

Terminus
23 december 2011, 23:22
Tweedehands carvin misschien?

25", op de 7-snarige modellen na zo ver ik weet.

Ik denk dat je toch een paar eisen op zal moeten geven als je veel keuze wilt hebben. Vooral ebben (met flinke frets raak je je toets meestal niet) en een TOM (wat is er mis met andere vaste bruggen?) zorgen er voor dat je veel gitaren uitsluit.

Bij Thomann hebben ze een handige zoekfunctie. Zo kwam ik al aardig in de buurt met deze instellingen (http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=67565fab66580bb39ead636e0b442732&KF=on&gk=giegst&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=7596&wgf7596=&wgfid2=9157&wgf9157=Mahogany&wgfid3=9158&wgf9158=&wgfid4=7599&wgf7599=Ebony&wgfid5=7597&wgf7597=&wgfid6=7598&wgf7598=None). De Fender Jim Root voldoet aan al je eisen behalve de brug, de ESP Horizon mist alleen locking tuners. Dat laatste kan je desnoods laten vervangen, en dan is je enige probleem nog je budget.

mesaman
23 december 2011, 23:55
dikke ibanez misschien? dr speelt niets beter, thas for sure:blast: vraag maar ihsahn of luister maar naar emperor:crazyhappy:

da Liks
24 december 2011, 00:13
Is een optie. Nog niet aan gedacht, thanks!

Ik ben er zelf helaas niet zo handig in dus vervanging van elementen zal door een pro moeten gebeuren. Zouden die dan alleen voor andere actieve elementen vervangen kunnen worden (dus EMG's)?

En dan natuurlijk hopen dat de 2e hands markt dusdanig is dat die Blackouts überhaupt verkocht kunnen worden ;)
als je het 2 weken geleden had gedaan was je ze zo aan me kwijt geweest..

sideburns
24 december 2011, 00:21
Ik hoef niet te schromen om boven de 1000 euro wat voor te stellen ? tja je zou eens langs kunnen gaan bij een zelfbouwer.. Die heeft waarschijnlijk geen enkel probleem om al je wensen vlekkenloos in te willigen. O ja, en anders inderdaad een dikke Ibanez !

The Unforgiven
24 december 2011, 05:09
De Jackson SLS3 voldoet aan je meeste eisen, weet alleen niet hoe het zit met de schaallengte.

Gate
24 december 2011, 09:10
Bedankt voor al het advies!
Tijd om een shortlist te maken en wat uit te gaan testen.

Ijselrobo 07
24 december 2011, 09:20
kijk anders ff in dit lijstje (http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=13826d113a94352397317ac5cd6a4a82&KF=on&gk=giegst&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=7596&wgf7596=&wgfid2=9157&wgf9157=Mahogany&wgfid3=9158&wgf9158=&wgfid4=7599&wgf7599=Ebony&wgfid5=7597&wgf7597=&wgfid6=7598&wgf7598=). daar staan een paar (super)strats met mahogany body en ebony fretboard ;)

Orgasmocaster
24 december 2011, 10:15
Tweedehands carvin misschien?

Orpheo! Whaaaaat?

Ik had een andere suggestie van jou verwacht...

Kingfisher
24 december 2011, 23:35
Warmoth. als je zo specifieke eisen hebt, stel hem dan zelf samen

Orpheo
24 december 2011, 23:53
Orpheo! Whaaaaat?

Ik had een andere suggestie van jou verwacht...

quite right. maar ik dacht dat 't neckthru moest zijn ;)

Brum
25 december 2011, 10:04
Staat niks over een neck thru, dus ik zeg Warmoth.:) Zeer hoogwaardig spul en helemaal zelf uit te kiezen wat je wilt, van houtsoort tot brug, etc.

http://www.warmoth.com/

Je hoeft er geen mailtje naar toe te sturen, je kunt zelf je gitaar online bij elkaar kiezen. Mocht je niet met internationaal kopen willen zitten, probeer het dan via bijv. een gitaarbouwer om het materiaal bij Warmoth te bestellen. Zo heb ik het gedaan en ik kreeg er nog extra advies bij ook, qua klankverhouding en zo. Ik kwam in ieder geval op iets heel anders uit dan wat ik in eerste instantie in m'n kop had, een hele openbaring was het.;)

Je kunt uiteraard ook gewoon een goeie Nederlandse gitaarbouwer contacten, die doen het ook zeker wel voor je. Voxhumana, Zwier, Rikkers, etc. Er zijn er genoeg die dit klusje voor je willen doen. Nadeel is dat het duurder is dan een assemblage gitaar van bijv. Warmoth en niet persé een betere gitaar.

Gate
25 december 2011, 11:18
Warmoth klinkt erg interessant, semi custom. En neckthrough hoeft niet perse inderdaad. Maar die moet je dus nog in elkaar schroeven, nou zie ik vooral op tegen de electronica. Beer op het pad. Grom ;)

Orgasmocaster
25 december 2011, 14:19
Dat is inderdaad de beste optie! :)

De electronica valt erg mee, maar als je daar tegen op ziet kun je altijd een "pre-assembled" pickguard (of Harness als je een rear routed body wilt) van Acme, Rothstein of GFS

Dweezman
25 december 2011, 15:52
http://www.chapmanguitars.co.uk

Fiendish
25 december 2011, 17:15
Chapman ?
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met iets dat de naam draagt van die overactieve buikspreekpop van Andertons.

Dweezman
25 december 2011, 21:05
Wist niet dat jij ook wat zocht, sorry.

The Unforgiven
25 december 2011, 21:30
Chapman ?
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met iets dat de naam draagt van die overactieve buikspreekpop van Andertons.

Denk eens aan de kerst gedachte.

Fiendish
25 december 2011, 22:31
@ The Unforgiven : Ok, in kerst stijl dan : ik zou nog niet verhangen aan een kerstboom met de naam Chapman erop teruggevonden willen worden.
Beter zo ? :soinnocent:
Kerstgedachte... pfffft.

Dweezman
25 december 2011, 23:35
Nee, op zich zeg je niks vreemds. Zou ik ook niet willen, met geen enkele gitaar eigenlijk.

YannickH
26 december 2011, 00:46
het is geen superstrat maar toch:fender jim root tele?
mahogany body; ebben toets, locking tuners en is licht...

Terminus
26 december 2011, 10:28
het is geen superstrat maar toch:fender jim root tele?
mahogany body; ebben toets, locking tuners en is licht...

Ik had de Strat-versie al genoemd. Alleen het aantal frets en de brug zijn niet naar zijn eisen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik al jaren op 24-frets gitaren speel en de 23e en 24e fret maar een paar keer gebruikt heb.

Tankman
26 december 2011, 11:55
het is geen superstrat maar toch:fender jim root tele?
mahogany body; ebben toets, locking tuners en is licht...

+1, daarnaast heeft hij wel een vaste brug,maar geen TOM en maar 22 frets, maar verder een super gitaar.

Gate
5 april 2012, 18:15
Dikke bump van mijn eigen topic, maar ik heb zojuist de gitaar die aan al mijn eisen voldoet gevonden! De net uitgebrachte Schecter SLS C1.
Slimline body (lichte gitaar), ebben toets, 24 frets, passieve elementen, locking tuners, TOM brug, superstrat shape. En ook nog satin finish wat ik heerlijk vind :) Hoera!

Bijl
6 april 2012, 08:52
Wow, dan ben je wel even aan het zoeken geweest, gefeliciteerd met je nieuwe plank!