PDA

View Full Version : verzoekje aan zelfbouwers



Orpheo
23 december 2011, 17:16
voor de mods, ik hoop dat dit OK is, maar als dat 't niet is, sorry... dan mag ie op slot.

Ik ben op zoek naar een klein stukje rondhout van 3 millimeter dik. de lengte moet minimaal 6 centimeter zijn. materiaal maakt me geen fluit uit, MITS het maar donker is. iroko, meranti en al die andere leuke aziatische waaiboomhoutsoortjes vind ik allemaal puik ;)

wie oh wie kan en wil dat voor me draaien?

johanb
23 december 2011, 17:42
doorsnede 3 mm en 6 cm lang,kan je dat wel draaien in een draaibank? ik zal het eens proberen ik heb wel een stukje pallisander ,als het lukt stuur ik het op

Mr.Fingers
23 december 2011, 17:48
Modelbouwwinkel? Daar verkopen ze rondhoutjes in alle formaten en kleuren (voor ra's van zeilschepen enzo).

Orpheo
23 december 2011, 18:09
@johanb: als het kan, heel graag! hoop dat 't lukt :)

G.G.
23 december 2011, 18:14
Als Mod:

In principe tegen de regels in en kan commerciele shit uitlokken, maar aan een paar stokjes hout gaat echt niemand zich verrijken.

Ik laat hem lekker open, maar laten we het dan in iedergeval een aanvulling maken op het forum.

Graag dus een korte beschrijving van wat je er straks mee gedaan hebt... en degene die de stokjes gaat maken: Post eens hoe je het hebt gedaan, zodat iedereen het in het vervolg ook op die manier kan proberen.

bass blom
23 december 2011, 18:21
hahaa, nog ff wennen zeker geen mod meer zijn :D

Orpheo
23 december 2011, 18:48
om alvast aan mijn kant van de 'deal' te voldoen.

ik heb een fender s1 pot. dat is een 500k pot met een holle schacht, met onderin de schacht een klein pennetje dat de 4pool switch schakelt. Ik heb een knop daarvoor zonder staafje om dat pennetje in te drukken. Ik heb nu een gaatje geboord in het knopje, en daar steekt een staafje van metaal doorheen. het staafje zit losjes, niet super-strak, en het ziet er niet uit. door een klein houten rondhoutje te hebben, kan ik makkelijk een klein gaatje boren onderin en 'm op het pennetje drukken (tis een heel, heel klein 'knurled shaft'). dan kan ik toch gewoon schakelen zonder dat het staafje eruit valt.

G.G.
23 december 2011, 19:25
hahaa, nog ff wennen zeker geen mod meer zijn :D

Oops.. inderdaad ff wennen. Mijn account bestaat nog, heb geen te modereren forums meer maar zie nog wel het moderatorforum. Verwarrend dus. Zal met een paar dagen wel verholpen zijn.

Maakt de poll ook lekker spannend :hide:

Cocobolo
24 december 2011, 08:09
om een rondhoutje te maken :
Je neemt een hard materiaal (bijvoorbeeld een aluminium strip).
Boor daar een gaatje van de gewenste diameter in, 3mm in jouw geval.
Zaag een 'splinter' iets groter dan gewenste diameter. Hiervan met een handschaafje (bijvoorbeeld) de ergste hoekjes eraf schaven. Uiteinde maak je puntig.
Houtje in het gaatje doen en voorzichtig met een hamer het houtje er doorheen timmeren.
Resultaat is een rondhoutje. Als je een meter nodig hebt dan is het wat lastig, maar een bruikbaar deel van een paar cm lukt prima. Heb ik zo al vaker gedaan.

MartinL
24 december 2011, 09:22
Hiervan met een handschaafje (bijvoorbeeld) de ergste hoekjes eraf schaven.

Ik weet niet of orpheo een handschaafje heeft, maar met z'n zakmes zal het ook wel lukken.:)

Duhsjaak
24 december 2011, 10:12
Oops.. inderdaad ff wennen. Mijn account bestaat nog, heb geen te modereren forums meer maar zie nog wel het moderatorforum. Verwarrend dus. Zal met een paar dagen wel verholpen zijn.

Maakt de poll ook lekker spannend :hide:

Hi
Was me hier niet van bewust. Want ik kom meer in 'recording' en vooral 'sounds'.
Ik hoop dat het prettige redenen zijn om afscheid als mod te nemen.

En ik wens je nog een leuke tijd als normale forummer toe. Normale forummer/ Bestaan die? Laten we de hoop niet verliezen.
Vriendelijke groet, Gus

stijnkenens
24 december 2011, 11:24
om een rondhoutje te maken :
Je neemt een hard materiaal (bijvoorbeeld een aluminium strip)

Ik zou dan eerder voor ijzer gaan, aluminium is nu niet echt gecatalogeerd onder hard ...

Maar die truuk werkt perfect, maar ik denk dat 3mm breed en 6 lang niet direct de juiste verhoudingen zijn om te hameren.

Ik zeg: modelbouw winkel daar hebben ze allerlei doorsnedes in allerlei materialen !!!


s.

johanb
24 december 2011, 15:56
Gelukt! nu nog in de envelop en sturen naar Orpheo ,stuur even naam en adres. Doe hem de 27e op de bus

johanb
24 december 2011, 16:33
http://i347.photobucket.com/albums/p465/marcoot_emmeloord/Foto0146.jpghttp://i347.photobucket.com/albums/p465/marcoot_emmeloord/Foto0151.jpg



zo is het gedaan

Orpheo
24 december 2011, 18:47
awesome!!! helemaal te gek! Ik PM je zo m'n adres :)