PDA

View Full Version : The Lo Lands | Isolation ***Merry Christmas***



The Lo Lands
23 december 2011, 15:12
Nog net voor de feestdagen een nieuw instrumentaal nummer. Met een nieuwe preamp en controller op de tafel is het nog wel een beetje experimenteren en aftasten. Overall ben ik tevreden en dit zou een leuk b-kantje zijn :) Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Isolation (http://www.thelolands.nl/music.html)

Bij deze alvast fijne kerstdagen!

pasqual
23 december 2011, 22:58
Apart. Over je sologeluid heb ik al eens iets geroepen. Dat is jouw keus.
Het is een apart nummer en ik vind jouw speelstijl erg herkenbaar. Ik zou een lied van jouw waarschijnlijk makkelijk herkennen als ik het ergens zou horen.
Gewoon goed dus! Ook een Merry Christmas!

Han S
24 december 2011, 20:52
Mooi Milo, zoals gewoonlijk. Als je dan toch kritiek wilt horen zou ik de begeleidende gitaar iets minder prominent willen en die ook wat meer compressie geven omdat hij nogal piekt.

Prettige feestdagen en ga vooral door want mooie muziek is nooit weg.

The Lo Lands
25 december 2011, 13:29
Dankjewel Pasqual en Han!

@ Pasqual: apart en een eigen (herkenbaar) geluid vind ik goed :-)

@ Han: ik heb zojuist de begeleidings- maar ook solo partijen even onder handen genomen met toevoeging van een lichte compressie. Hiervoor gebruik ik van PSP de 'oldTimer'. Een vintage achtige compressor met alleen de hoogstbenodigste knoppen. Als eerst viel me op dat de mix overall veel rustiger werd en alles meer op zijn plek valt. Super bedankt voor deze goude kersttip ;) Besef meteen dat voorgaande nummers ook wel een dergelijke aanpak kunnen gebruiken.

Duhsjaak
25 december 2011, 14:28
Hi
West-Friesland roels!
Klinkt heerlijk.
Leve de regiopop. Want dialect pop kun je het toch niet echt noemen.

Ik heb mij de afgelopen week wat bezondigd aan zappen door de kunst of iets oppervlakkiger dan normaal. Ik vond het toen een onwaarschijnlijk lekker stuk muziek en dat vind ik nu weer of misschien opnieuw!

Waarschijnlijk dat ik het in een A/B test zou horen, maar wie wil er nou A/B tests?

Ik niet. Ik wil gewoon lekkere muziek horen. En die hoor ik, dus ik hoop (op mijn knietjes - dat mag schijnbaar met Kerst) dat je niet je complete repertoire gaat revampen.

Het is ook nog geschiedvervalsing hè? Er zijn wetenschappers voor minder aan het schandblok gedingest.

Plus dat je je energie veel beter kunt gebruiken voor iets nieuws. Iets waar Han en ik en nog een hoop andere snaarnetters heerlijk voor kunnen gaan zitten.

Heel fijne kerst en een super gezellige jaarwisseling.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
25 december 2011, 14:37
Maar dat heeft Milo binnen no time voor elkaar hoor, de mix zit in het geheugen een een aanpassing is zo gepleegd. En dan gaat het creatieve proces gewoon verder.

Duhsjaak
26 december 2011, 07:40
Maar dat heeft Milo binnen no time voor elkaar hoor, de mix zit in het geheugen een een aanpassing is zo gepleegd. En dan gaat het creatieve proces gewoon verder.


Hi
Ach ja..... waar bemoei ik mij ook mee.
Het is meer dat ik het idee heb dat er veel creatieve energie verloren gaat omdat er steeds mensen zijn, die hun oudere werk effe over willen doen of willen revampen/remixen. En dat alleen omdat ze tot een nieuw inzicht zijn gekomen.

Mooi!

Er zijn veel mensen die nooit tot nieuwe inzichten komen. Krijg je die wel, dan noemen we dat intelligentie, dus dat kan nooit verkeerd zijn.

En die nieuwe inzichten pas je toe op nieuw werk. Ik heb vriendjes/vriendinnetjes genoeg die telkens hun gedichten of schilderijen blijven bijwerken. Het enige dat dat op den duur opleverd is dat ze steeds onzekerder worden en dat hun meest spontane en qua vormtaal helderste schilderij alleen nog maar met XRay zichtbaar gemaakt kan worden.

Lo, doe je ding kerel, laat je niet door een paar hangouderen op andere gedachten brengen!!!
En een prachtkerst toegewenst.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
26 december 2011, 11:09
Maar ik begrijp je helemaal Gus. Soms moet je dingen laten zoals ze geboren zijn en 'screwups' kunnen heel goed uitpakken. De meeste prachtige dingen ontstaan onbedoeld of bij toeval.

Maar Milo ken ik als vriend van mijn zoon en hij weet heel goed wat hij wel en niet wil en als het er op aankomt is hij net zo critisch als jij en ik als het over muziek gaat. Maar de belangrijke van de onbelangrijke zaken onderscheiden is idd een kunst.

The Lo Lands
26 december 2011, 11:54
Hoi Gus, jij ook dank voor je altijd positieve en met veel wijsheid gesproken opmerkingen :)

Opzich vind ik het best een leuk idee om mijn eerste versie te posten en daarnaast de aangepaste versie. Alleen zou ik dit dan in de recordings subforum willen doen. Als hier vraag naar is wil ik daar wel aan meewerken? Het verandert in essentie niets aan het nummer alleen dat het naar mij en Han zijn gevoel prettiger luisteren is. En vrees niet, ik zal niet met terugwerkende kracht al mijn nummers gaan aanpakken, maar bij mijn laatste twee korte schetsen had ik een soortgelijk 'probleem' dat dit een dergelijke aanpak wel verdient. Ook hierbij zal het nummer inhoudelijk verder niet wijzigen.

Komende week ben ik vrij en vind het altijd heerlijk om met mijn muziek bezig te zijn dus ik zal het niet laten :-) Voor mij is afmixen en masteren nog altijd een leerproces en dit zal het creatieve proces van nummers maken niet in de weg staan. Wel is het wat Han zegt dat ik perfectionistisch ben en graag het beste eruit wil halen. Ik vind dit een goede eigenschap maar ben het helemaal met jullie eens dat je het niet moet overdrijven.

The road to perfection is always under construction.

We gaan nu eerst verder met Kerst vieren bij de fam! Jullie ook nog fijne dagen verder...