PDA

View Full Version : Monitoring



hole
23 december 2011, 10:31
Hai.

Disclaimer: ik ben geen geluidstechnicus, en heb ook 0,0 ervaring met het maken van mixen.

De hardware
2x Behringer 2442FX

inputs
3x zang
3x blazers
1x gitaar
1x gitaar stereo
1x keyboard (liefst stereo)
1x bas
5x drums

Is er met bovenstaande gegevens een opstelling te maken waarmee zaalgeluid afgemixt kan worden EN minimaal 3 aparte monitor mixes gemaakt kunnen worden? Blazers hoeven niet persé op de monitor, evenals 2x zang (achtergrond) . Kick en snare liefst wel, rest v.d. drums niet Voorlopig ga ik maar even uit van mono-monitor mixes.

(als het antwoord : Ja is, hoe aan te sluiten/uit te sturen. Als het antwoord nee is: welke hardware dienen wij minimaal nog aan te schaffen?)

Bedankt

Zelf denk ik aan dit:



Kanaal Board 1 Board 2
Zang 1
Zang backing 1
Zang backing 2

Gitaar 1 4
Gitaar 2 L 13/14
Gitaar 2 R 13/14

Bas 5

Sax 6
Sax 7
Sax 8

Keyboard L 15/16
Keyboard R 15/16

Drums kick 2
Drums snare 3
Drums 3
Drums 4
Drums 5


Weet alleen niet of je de mixers kunt koppelen (en hoe)
(P.S. De geluidsman is er ook mee bezig, maar ik wil ook graag jullie input)
(P.P.S. krijg de opmaak niet beter, in ieder geval: de dingen die niet op de monitormix hoeven m.u.v. de saxen op desk 2)

peter_heijnen
23 december 2011, 13:09
Koppelen doe je simpel door de master outputs l/r van de 'tweede mixer' op de laatste stereo input van de 'hoofdmixer' aan te sluiten.

Als je het inprikken van de instrumenten zo uitkiest dat je op de hoofdmixer de laatste vier kanalen (9/10 - 11/12 - 13/14 - 15/16) vrijhoudt, dan kun je daarop drie aux sends en de master out l/r van mixer2 op aansluiten.

Welnu, het laatste kanaal op mixer1 (met daarop aangesloten de masterout l/r van mixer2) wijs je wel toe aan de main outputs op mixer 1 voor het zaalgeluid, maar de andere drie van de laatste vier kanalen wijs je NIET toe! Die kanalen gebruik je alleen om te monitoren via aux 1/2/3.