PDA

View Full Version : To slagplaat or not to slagplaat op een Gibson LP Studio?



smullie
23 december 2011, 09:42
Ik heb me onlangs een LP Studio Fireburst gekocht en daar zit standaard geen slagplaatje op. Nu heb ik dat wel nog liggen (simpel zwart) van een 10-jarenplan-projectje dat ergens op een kast ligt, dus zou ik het er zo kunnen opzetten.
Ik kom er alleen niet uit of ik dat zó mooi vind dat ik ervoor gaatje wil maken om een vijsje in mijn gitaar te draaien. :dontgeti:

Omdat ik er niet uit geraak, maak ik het mezelf gemakkelijk en ben ik nu even een meningloze nitwit (wie kopt em binnen?) die zich wil laten leiden door de subjectieve meningen van mensen die hij langs geen kanten kent. :seriousf:

Dit is de bewuste gitaar en eenzelfde gitaar MET slagplaat (met dank aan Methoxy7 die deze hieronder gepost heeft):
http://img9.imageshack.us/img9/3356/1067779492gibsonlpstudi.jpg http://www.italmelodie.com/media/products/2711/133630_lps.jpg

De poll invullen zou al heel fijn zijn. Als je nog de tijd neemt om uw keuze te argumenteren zal mijn dank nog groter zijn. :)

Bijl
23 december 2011, 09:45
NEE



plus 10 tekens

Methoxy7
23 december 2011, 09:48
http://www.italmelodie.com/media/products/2711/133630_lps.jpg

Ik zou zeggen ZONDER!
Ziet er in mijn ogen véél beter uit.

Sinner1980
23 december 2011, 09:55
Zonder natuurlijk!

bass blom
23 december 2011, 09:58
je kunt checken hoe het er uit ziet met 2 kleine stukjes dubbelzijdig tape.

maar ik zeg ook nee, na mijn mooie custom, zonder, die ik niet meer heb EN nadat ik die van mijn zwarte er na dik 35 jaar afhaalde :D

sideburns
23 december 2011, 10:04
NEE, altijd jammer om mooi hout te bedekken met plastic.

EDV
23 december 2011, 10:21
nee, mét is gewoon lilluk...

Stratman70
23 december 2011, 11:02
Nou, de reacties zijn duidelijk...
MET natuurlijk!

Ik zeg DOEN!

Fiendish
23 december 2011, 11:07
Ik zou het niet doen, zonder heeft 'ie veel meer Mojo©®

rockgod69
23 december 2011, 11:10
Tuurlijk niet...!!!

en Tetten natuurlijk

Jasper.
23 december 2011, 11:12
Ik vind het niet bij veel LP's mooi, maar bij deze zou ik hem erop zetten. :makeup:

sjoerd5
23 december 2011, 11:42
Sunburst op een Les Paul in sowieso een drama, dat zie je hier wel weer.
Als ik moest kiezen: slagpaat erop.

DemolitionColorScheme
23 december 2011, 11:47
Ik vind het niet bij veel LP's mooi, maar bij deze zou ik hem erop zetten. :makeup:
Ja, dit viel me hier ook op. Ik vind zonder slagplaat vaker ook mooier, maar hier zeker niet.

schizo910
23 december 2011, 11:52
Dit is voor het eerst dat ik het mezelf hoor zeggen... Ik heb op mijn beide LP's geen slagplaat, maar zou hem op deze zeker laten zitten...

Lexvandoef
23 december 2011, 11:54
inderdaad, duidelijk met slagplaat!

Midwolda
23 december 2011, 12:09
Hmnja ik vind ook met beter op deze... :makeup:

lindstrom
23 december 2011, 12:13
Les paul = altijd mooier zonder extra plastic!

Op de switchring na, die moet er zeker op blijven.

De V
23 december 2011, 12:24
Ik zou het niet doen.

Mitch
23 december 2011, 12:36
Ik vind het niet bij veel LP's mooi, maar bij deze zou ik hem erop zetten. :makeup:

Precies. Bij zo'n lelijke Fenderburst past een slagplaat veel beter.

Mr. Dynamite
23 december 2011, 12:37
Alleen als je een mooie top hebt, maar een studio vind ik sowieso al erg kaal dus hier mag hij van mij blijven ;)

nickofzo
23 december 2011, 13:16
Bij twijfel: niet doen!

Ik heb bij mijn les paul bewust gekozen voor wel en heb daar geen spijt van.

Hotpepper01
23 december 2011, 17:04
Mijn vader zei dat alleen vrouwen mooi waren. Ik denk nog steeds dat hij daarin geen gelijk had. Maar op deze Les Paul hoort een slagplaat. En dan gewoon die zwarte. Ik heb best Les Pauls gezien die ik ook zonder slagplaat mooier vond. Maar dat geldt niet voor deze. En ook niet voor die vier van mezelf.... EROP MET DAT DING !!

marter544
23 december 2011, 17:27
Ik vind het een best lelijke burst, dus ik zou de plaat er op zetten zodat de burst niet zo opvalt :sssh:

Agent_Smith
24 december 2011, 00:19
Op een Les Paul hoort een slagplaat. (Vrijwwel) altijd JA dus.

beruk
24 december 2011, 00:33
Ik vind kale studios wel wat hebben, niet doen.

Henri H
24 december 2011, 00:34
Bij twijfel: niet doen!

Ik heb bij mijn les paul bewust gekozen voor wel en heb daar geen spijt van.Ik heb de slagplaat van mijn onlangs door ruil verkregen LP eraf gehaald, en heb daar geen spijt van.
Eraf met die meuk! :D

FF zere neus ;) Het blijft een persoonlijke kwestie, dus eigenlijk is het antwoord: Grandes melones!! :)

Edit: best leuke gitaar trouwens, leuke top hoor. :ok:

nickofzo
24 december 2011, 01:34
Ik heb de slagplaat van mijn onlangs door ruil verkregen LP eraf gehaald, en heb daar geen spijt van.
Eraf met die meuk! :D

FF zere neus ;) Het blijft een persoonlijke kwestie, dus eigenlijk is het antwoord: Grandes melones!! :)

Edit: best leuke gitaar trouwens, leuke top hoor. :ok:

Min of meer de zelfde onderbouwing voor de Grandes melones :)
Waar is je Hngd topic dan? :???:

aaronstonebeat
24 december 2011, 02:05
Bekijk het eens ergonomisch. Misschien vind je het handig om een iets hoger oppervlak dan de top te hebben waarop je met de vingers van je slaghand kunt steunen; misschien ook niet.

Dat is bij mij altijd de overweging: is het functioneel of niet. Zo niet, dan hoeft het er niet op.

Als je het wat dat betreft nu al niet mist en het alleen om cosmetische reden zou doen, zou ik het dus niet doen.

Duhsjaak
24 december 2011, 04:17
Bekijk het eens ergonomisch. Misschien vind je het handig om een iets hoger oppervlak dan de top te hebben waarop je met de vingers van je slaghand kunt steunen; misschien ook niet.

Dat is bij mij altijd de overweging: is het functioneel of niet. Zo niet, dan hoeft het er niet op.

Als je het wat dat betreft nu al niet mist en het alleen om cosmetische reden zou doen, zou ik het dus niet doen.

Hi
Hoeveel meer argumenten heb je nodig?
Vriendleijke groet, Gus

Henri H
24 december 2011, 10:20
Aaronstonebeat zegt het nog beter. :ok:


Min of meer de zelfde onderbouwing voor de Grandes melones :)
Waar is je Hngd topic dan? :???:

Hier is mijn HNGD-Topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150816

nickofzo
24 december 2011, 16:48
Ojah Haha. dat topic heb ik zitten volgen ja:rockon:

Pepe
24 december 2011, 16:51
Mijn vader zei dat alleen vrouwen mooi waren. Ik denk nog steeds dat hij daarin geen gelijk had.

dus... mannen?

hessepes
25 december 2011, 14:25
Bekijk het eens ergonomisch. Misschien vind je het handig om een iets hoger oppervlak dan de top te hebben waarop je met de vingers van je slaghand kunt steunen; misschien ook niet.

Dat is bij mij altijd de overweging: is het functioneel of niet. Zo niet, dan hoeft het er niet op.

Als je het wat dat betreft nu al niet mist en het alleen om cosmetische reden zou doen, zou ik het dus niet doen.

Dit is een goede tip. Heb gisteren mijn les Paul tribute paar keer gepoetst om die satin finish wat glanzeneder te krijgen. Slagplaat er toen afgehaald en vond dat wel mooi staan. Maar met spelen vind ik zo'n slagplaat toch fijner. Plus: zitten best wel al krassen op en die waren anders op het hout gekomen. Slagplaat heeft bij mijn gitaren dus zeker een functie.

Watchmaker
25 december 2011, 14:51
Heb de mijne er net afgehaald. Ik laat 't voorlopig zo. Dit is met:

http://img803.imageshack.us/img803/496/img1702j.jpg

En zonder, heb de schroefgaatjes met een paar stipjes donkerbruine lak wat minder zichtbaar gemaakt. Je blijft 't zien maar zo stoort 't niet.

http://img337.imageshack.us/img337/1199/img1710q.jpg