PDA

View Full Version : soundclips: vintage 65 Super Reverb vs Two-Rock



StevenStrat
22 december 2011, 20:07
- Two-Rock Custom Reverb Sig V3 100 head - 1x12 EVM12L cab
-Fender Super reverb uit 1965

62 American Vintage Strat ( low output pickups )

Oversturing op de Super hebben we bekomen met een THD hotplate. Volume op 10.


http://soundcloud.com/stevenstrat/sets
(had de backing track op voorhand niet kunnen analyseren dus niet letten op het spelen)


enjoy :strat:

arjanb01
22 december 2011, 20:28
Beide amps hebben een supersound, de Fender deluxe reverb is wat opener en sprankelender dan de Two rock, die wat donkerder zoals ik kon horen.
Mooi gespeeld ook, lekkere vibe en tone.

Ik ga de deluxe reverb halen met een jensen 12-100 neo speaker, ben zeer benieuwd hoe dat gaat klinken ! Beide trouwens hele toffe amps !

Hendriks
22 december 2011, 22:33
Beide klinken lekker , lichte voorkeur voor de Fender.

G.G.
22 december 2011, 22:47
Mooie set. Zou de fender voor clean gebruiken en de Two Rock voor de scheur. AB boxje ertussen en klaar.

Brewskie
22 december 2011, 22:57
Jezus, wat bromt die Two Rock :seriousf:

bass blom
22 december 2011, 23:08
ja ik vind ook de fender iets sappiger.
mooi man!

Tristan
23 december 2011, 00:23
De Two Rock past beter bij je Strat denk ik.
Van beide amps vind ik de oversturing veel te slap en zoetsappig klinken.
Overigens weet ik als ik je amps zo hoor niet wat een Zendrive je eigenlijk aan variatie gaat brengen hoor, maar je zal het denk ik wel wat vinden.

Mitch
23 december 2011, 12:11
Coole clipjes! Ik moet er wel bij zeggen: als je nog eens de moeite neemt om zoiets te doen zou het wel prettiger zijn als de gitaar iets prominenter in de mix zou staan. Zeker als het om vergelijking van sound gaat. Maar goed, sowieso al te gek dat je dit hebt gedaan!
Ik vond op clean de Super ietsje lekkerder, maar niet veel. De Two Rock vond ik op drive iets lekkerder, maar nog steeds iets lafjes. Dat zal ongetwijfeld meer met speelstijl en voorkeur te maken hebben dan met de amp(s). Hoe zeer ik deze muziek ook waardeer, ik ben hier net iets te rock voor ben ik bang :D

StevenStrat
23 december 2011, 14:06
dit was opgenomen op heel gematigde volumes, en de Two-rock hebben we ingesteld zodat hij in de buurt kwam van de super.
Normaal klinkt hij dikker, en wat aggresiever.


De conclusie was dat de Two-rock heel gelijkaardig kon klinken tov de super, maar dan zonder met attenuator hoeven te werken, en er zijn ook nog veel andere klanken uit te halen.

Edit: ik heb de clips geremasterd, gitaar is nu luider.