PDA

View Full Version : Welk pedaal bij een Marshall valvestate vs100 top?



Koni05
22 december 2011, 14:50
Hallo allemaal.

Ik heb gister mijn stratje geruild tegen een Marshall valvestate vs100 top. Klinkt echt wel lekker en was ook nog eens wat ik nodig had! De ander had een strat nodig, dus hij blij, ik blij, iedereen blij.

Er was geen pedaal meegeleverd maar dat vond ik niet zo'n punt. In onze repetitie ruimte staat namelijk wel een marshall jsm900 ( die overigens kapot is ) en daar zit ook een pedaal bij, dus die heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet. Toen vond ik nog een marshall pedaal, die ook niet werkte.

Ligt dat nu aan het verkeerde type pedalen of aan mijn versterker? En als het aan de pedalen ligt, welke moet ik dan wél hebben?

Het mooiste zou een pedaal zijn die kan switchen van clean naar overdrive 1 en naar overdrive 2.

Is zoiets mogelijk?

Groeten Koni

Mitch
22 december 2011, 15:19
Ik zou in ieder geval kijken naar een pedaal waar een 'uit'knop voor die VS100 op zit.



Geintje, geintje...


Het zal misschien een non-latching schakelaar zijn die nodig is, waar de andere latching nodig hebben of zo. Is vast wel ergens te vinden op het web.

Koni05
22 december 2011, 17:06
Leuk hoor Mitch :(

Ik ben van een klein, krakkemikkig squiertje van 10 watt naar een head van 100 watt van marshall gegaan, en voor mij is dat dus een enorme stap vooruit, dus even lief zijn !:mad:

even serieus,

Zou je voorbeelden kunnen noemen van de door jou genoemde soort pedalen ?

kunk
23 december 2011, 18:58
5. Footswitch Jack
For connection of footswitch. Both the
VS100R/VS102R and VS100H are three channel
amplifiers and it is possible to switch between the Clean
Channel and Overdrive 1 and Overdrive 2 Channels via
the footswitch which also features LED’s to indicate
status.

Aldus de tekst uit de handleiding van de vs100.
Wat je wilt is dus mogelijk. Nu alleen nog soort schakelaar uitzoeken:chicken:

Is een PEDL-00013 en bijvoorbeld te koop bij Musik produktiv.

http://www.musik-produktiv.nl/marshall-mr-pedl00013.aspx

succes er mee

grayfink
23 december 2011, 19:08
Volgens mij werkt elke schakelaar met een stereo jackplug. Vrij standaard allemaal toch?

Mitch
23 december 2011, 19:10
Er zullen genoeg generieke schakelaars op de markt zijn. Volgens mij heeft Boss een switch die te schakelen is tussen latching en no-latching, de FS5U of zo? Als je zoiets hebt, kun je uittesten welk soort schakelaar je moet hebben.

Koni05
24 december 2011, 18:25
Thanks mannen !

macwilliams
24 december 2011, 21:30
Zijn dat van deze?
http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-3654-2567.jpg

Koni05
24 december 2011, 21:33
Ja klopt! De rechter. Clean/overdrive od1/od2

macwilliams
24 december 2011, 21:42
Ik vond het al zulke gekke effect pedalen. Geen in of uitgang en nergens een batterijklepje. Ze doen eigenlijk niks. Ik heb ze al jaren in de kast liggen, soms gebruik ik er een om de schuurdeur open te houden. Op een staat reverb maar er zit geeneens een veer in...

Jasper.
24 december 2011, 21:45
Hehe, ik heb er hier 1 liggen met 1 knop. Die doet de reverb dus niet, maar als ik de plug er een beetje half indruk staat de reverb gewoon aan op mijn amp. En dan kan ik gewoon de potmeter zover open zetten als ik wil. Ik zie de noodzaak toch niet zo om reverb in/uit te schakelen

macwilliams
24 december 2011, 21:48
Hehe, ik heb er hier 1 liggen met 1 knop. Die doet de reverb dus niet, maar als ik de plug er een beetje half indruk staat de reverb gewoon aan op mijn amp. En dan kan ik gewoon de potmeter zover open zetten als ik wil. Ik zie de noodzaak toch niet zo om reverb in/uit te schakelen

Op m'n fiets zit een bel maar als ik op de fiets stap zie ik de noodzaak ook niet dat dat ding de hele weg rinkelt, en daarom zit die knop erop.

Jasper.
24 december 2011, 21:52
Ik bedoel dat ik hem op een bepaalde reverb stand zet en dat ik hem daar dan op laat. Dat verandert bij mij niet. Dus heb ik die tweede knop ook niet nodig. Maar heb ooit wel eens zo'n 2knops switch half gemaakt voor mijn vox (moet nog in een behuizing). Die werkt ook op mijn marshall. Misschien dat ik die er eens aan hang. Die is kleiner, en er kan een korter draad aan. (die er nu op zit is ontiegelijk lang)

Edit: Maarja, dit is allemaal overbodige offtopic informatie waar de TS helemaal niks aan heeft bedenkt ik me nu. sorry

Koni05
24 december 2011, 23:02
@macwilliams, grijp dan nu de kans om je kast op te ruimen en stuur maar 1tje deze kant op!

kunk
24 december 2011, 23:32
@macwilliams, grijp dan nu de kans om je kast op te ruimen en stuur maar 1tje deze kant op!

Moet hij wel het juiste type sturen anders heb je er nog niks aan.:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::serio usf::chicken:

Jasper.
25 december 2011, 00:22
Grote kans dat ze van binnen precies hetzelfde zijn. Alleen andere lettertjes.

Koni05
26 december 2011, 16:27
Vast wel. Toch denk ik dat ik maar zo'n 00013 bestel. That should do the trick!

macwilliams
26 december 2011, 16:34
Het is jammer dat je niet in de buurt woont. Mocht je hem ruilen voor drie pakjes snaren.