PDA

View Full Version : Koch dummy box & dummy studio box.



muziekschuur
22 december 2011, 14:28
Velen hebben hier een schreeuwende buizenversterker met veel mojo maar nog meer luidheid. Velen hebben al eens schuin naar een loadbox gekeken om dan verschrikt weer weg te kijken.

Vandaag bezocht ik een online winkel en zag een tabje loadbox. Weer even kijken.... He Koch maakt nu naast zijn loadboxen de DUMMY BOX en STUDIO DUMMY BOX. En voor rond de 160 euro.... Dus de prijs van een goed pedaal..... Is dat nieuws of niet....

Zijn er al mensen hier die hem getest hebben?

Mitch
22 december 2011, 15:20
En wat is er anders aan dan de eerdere loadbox die ze hadden? Die was niet zo spectaculair namelijk.

Wabbie
22 december 2011, 20:23
Even snel op de Koch website kijkend komt het op mij over alsof het uitgeklede versies zijn van de Loadbox. Lijkt me opzich wel een leuke optie voor sommigen. Ik ben nog steeds prima tevreden met mijn Loadbox II overigens. Ding doet prima wat 'ie moet doen.

muziekschuur
29 december 2011, 01:49
Mitch, Ik heb geen idee. Misschien weten anderen daar iets over...

Tunes
29 december 2011, 09:28
KOCH AMPS DUMMYBOX STUDIO/PA

Koch Amps Dummybox Studio/PA, DI-Box, Dummy-load 60 watts, thru output: speaker output thomann with no volume loss, monitor output: low power speaker output with three selectable levels: 5% (H), 3% (M), 1% (L), XLR output: professional transformer balanced 600 ohms output, with ground lift switch, switch for selecting filtered or unfiltered output signa, voicing switch for thomann selecting the type of speaker cabinet: 1x 12 or 4x 12, voicing switch for selecting microphone placement: axis or off-axis, heavy duty steel housing, maximum load at line output 20 kohms, Dimensions h x w x d: 11 x 18 x 13 cm, weight thomann 0.5 kg

muziekschuur
31 december 2011, 15:00
Die specs staan bij veel van dit soort produkten. De werkelijke vraag is.... klinkt ie anders en is de inwendige constructie anders dan de loadbox....

Dat hoor ik graag van iemand die ze allebei gehoord/gebruikt heeft...

jaguwar
3 januari 2012, 01:43
heb ik het goed gesnopen als ik kort en kernachtig samenvat dat zo'n loadbox eigenlijk een DI, een attenuator en speaker sim in één is?

uit mijn vraag valt wellicht af te leiden dat ik geen van beide ooit gebruikt heb :D