PDA

View Full Version : Zion By Design guitars



Useless
22 december 2011, 12:49
Iemand adverteerde een Zion gitaar voor 600 euro op 2dehands.
Had er wat over gelezen op het net en het bleken zeer degelijke gitaren te zijn.
Kerel gebeld en deal gesloten.
Omdat het nogal een eind karren was heb ik de vertegenwoordiger van het werk de gitaar laten ophalen.
Gisterenavond heb ik de gitaar ontvangen en nu blijkt het een Zion By Design te zijn, dus geen Zion.
Het enige wat ik er van kan vinden is dat dit de goedkope Chinese versie is.
In Amerika zeggen ze dat ze gaan voor 150 a 200 dollar 2dehands.
Weet er hier iemand iets meer over, want ik voel me meer dan serieus geript.:mad:

sideburns
22 december 2011, 13:19
Verkoper opbellen, confronteren met het gegeven dat hij adverteert met zion terwijl het een "made by" is. Daarna geld terug vragen en de gitaar retourneren......Als je geluk hebt gaat hij daar me akkoord.

Het is natuurlijk nooit handig als je iemand met minder verstand van zaken een gitaar voor je laat ophalen, maar goed dat is een beetje mosterd na de maaltijd mijnerzijds..

Ik wens je veel succes.

levi
22 december 2011, 13:38
dat is klote voor je man! Probeer altijd zo vele mogelijk research te doen en informatie er over te verzamelen. En wat er al boven gezegd is. En misschien marktplaats bellen of mailen er over?

Methoxy7
22 december 2011, 13:40
Da's inderdaad wel klote, ja. :(
Is dit trouwens de gitaar: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zion-109709268.html?qq=zion&pcpl=&pc_id=&afd=

Er staat anders wel degelijk Zion By Design. Zie je ook aan de foto van de headstock.

Angel
22 december 2011, 14:13
Heb die Designed by hier in de lokale winkel zien hangen, niets mis mee, nieuwprijs 799 euro enkele jaren geleden. Te verkrijgen in verschillende kleurtjes. Een echte Zion zal je niet snel aan 600 euro vinden gezien de nieuwprijzen die ze meekrijgen.
Mijn main axe is een Zion fifty, nieuwprijs lekker boven de 2000 euro.

Useless
22 december 2011, 15:54
Da's inderdaad wel klote, ja. :(
Is dit trouwens de gitaar: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zion-109709268.html?qq=zion&pcpl=&pc_id=&afd=

Er staat anders wel degelijk Zion By Design. Zie je ook aan de foto van de headstock.

Neen was een groene, waarvan de headstock bijna niet zichtbaar was.
+ er zijn nog twee grote blutsen in van het vallen.
+ zijn titel was "uitzonderlijke zion gitaar"
De verkoper reageert natuurlijk niet meer.
Gatver...

sideburns
23 december 2011, 10:47
De verkoper reageert natuurlijk niet meer.
Gatver...

Misschien is hij momenteel niet bereikbaar. Gewoon blijven proberen en even volhouden.

Ruud313
23 december 2011, 16:04
Da's inderdaad wel klote, ja. :(
Is dit trouwens de gitaar: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zion-109709268.html?qq=zion&pcpl=&pc_id=&afd=

Er staat anders wel degelijk Zion By Design. Zie je ook aan de foto van de headstock.

In de tekst staat dan wel weer: "Amerikaanse productie", dat is gewoon misleiding als dat ding uit China komt.

YannickH
23 december 2011, 17:52
Neen was een groene, waarvan de headstock bijna niet zichtbaar was.
+ er zijn nog twee grote blutsen in van het vallen.
+ zijn titel was "uitzonderlijke zion gitaar"
De verkoper reageert natuurlijk niet meer.
Gatver...

gewoon met 2 kleerkasten naar de verkoper rijden...

Useless
23 december 2011, 20:33
Boel nog wat uitgespit.
Volgens mij is de verkoper één van de vroegere eigenaars van Music Market in Hasselt, die op nogal eigenaardige manier failliet is gegaan en waarbij een ganse hoop gitaren verdwenen zijn.
Was toenertijd ook invoerder van Zion als ik mij niet vergis.

Mitch
23 december 2011, 20:45
Wordt een sappig verhaal zo.

http://www.talkbaja.com/images/smilies/popcorn%20(2).gif

Misery Signals
23 december 2011, 21:23
Boel nog wat uitgespit.
Volgens mij is de verkoper één van de vroegere eigenaars van Music Market in Hasselt, die op nogal eigenaardige manier failliet is gegaan en waarbij een ganse hoop gitaren verdwenen zijn.
Was toenertijd ook invoerder van Zion als ik mij niet vergis.

Als je dat al hebt kunnen uitspitten, is de kans er wel dat er wel serienummers van die verdwenen gitaren zijn.
(OOk even uitgezocht: 170 gitaren en 33 versterkers, dat is wel wat)...
Als jouw gitaar dan overeenkomt met zo'n serienummer, hangt ie er simpel aan.

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/muzikale-broers-voor-2e-keer-veroordeeld-voor-frauduleus-faillissement.aspx


Alhoewel... als ze de boekhouding hebben doen verdwijnen, zal er mss van die nummers ook niet veel meer te vinden zijn. Maar ja langs de andere kant, als je zo'n veroordeling hebt, mag je dan nog wel gitaren verhandelen? Als je dat kan bewijzen, haal je ook je slag thuis.

MS

Useless
23 december 2011, 21:29
Als je dat al hebt kunnen uitspitten, is de kans er wel dat er wel serienummers van die verdwenen gitaren zijn.
(OOk even uitgezocht: 170 gitaren en 33 versterkers, dat is wel wat)...
Als jouw gitaar dan overeenkomt met zo'n serienummer, hangt ie er simpel aan.

MS

Ja, heb hem via mail nog een laatste kans gegeven om te reageren ( met in bijlage het vonnis + nog enkele persberichten) Heb ook al Zion gitaars gemaild maar wacht nog op een antwoord.

sideburns
23 december 2011, 21:30
spannend verhaal.., mocht het zo zijn dan zijn de serienummers vast ook samen met de gitaren verdwenen..

Sinner1980
23 december 2011, 23:40
Ik had al z'n deurbelletje staan rinkelen,dan maar een eindje rijden..
Ik zou overigens ook wat peper en zout meenemen voor het geval dat hij wat flauw smaakt. Succes en los dit op,by any means

da Liks
25 december 2011, 21:03
ja dude, als je weet waar ie woont gewoon langs gaan! zonder aankondiging gewoon op de stoep staan.

Angel
25 december 2011, 21:33
Boel nog wat uitgespit.
Volgens mij is de verkoper één van de vroegere eigenaars van Music Market in Hasselt, die op nogal eigenaardige manier failliet is gegaan en waarbij een ganse hoop gitaren verdwenen zijn.
Was toenertijd ook invoerder van Zion als ik mij niet vergis.

Hoe weet je dat?



Was toenertijd ook invoerder van Zion als ik mij niet vergis.
Als het die zijn, die waren idd invoerder van Zion.

Useless
26 december 2011, 09:30
Hoe weet je dat?


Als het die zijn, die waren idd invoerder van Zion.

Zijn naam staat vermeld in het faillisement.

bass blom
26 december 2011, 09:48
dat is fishy :dontgeti:

Misery Signals
26 december 2011, 13:47
Dat wil zeggen dat hij die hele stock van 170 gitaren en 33 amps nog waarschijnlijk ergens heeft zitten en dat hij na een aantal jaar vergetelheid deze stock nu druppelgewijs probeert te verkopen.

MS

telecastermaster
26 december 2011, 14:41
Ik zou eens bellen met die gerechtsdeurwaarder. Die heeft vast ook een lijst opgemaakt met serienummers.....

Succes in ieder geval!

Angel
6 januari 2012, 10:00
Enig nieuws? Ben wel benieuwd ;)

Pepe
6 januari 2012, 11:44
Heel vervelend enzo maar aan de andere kant, een dure exclusieve gitaar voor een paar honderd euro aanbieden, dat moet toch wel een belletje doen rinkelen. Ik zou dan toch wel een paar goede foto's willen zien voordat ik mijn geld op een rekening stort.

Misery Signals
6 januari 2012, 12:05
De kans dat je een relatief onbekend merk als Zion door een onwetende verkoper voor 600 ziet staan, is veel groter dan dat je een PRS CE24 voor dat bedrag ziet staan, niet?

MS

Pepe
6 januari 2012, 12:28
De eerste onwetende verkoper met een Zion, een Trussart of Zemaitis, moet ik nog tegenkomen maar misschien kijk ik op een verkeerde Marktplaats.

Misery Signals
6 januari 2012, 12:40
Dat kan mss wel. Een Zion ben ik toch al wel een paar keer goedkoop tegengekomen hoor. Het is dat die gitaar me niets doet... :)

MS