PDA

View Full Version : door winkel als nieuw verkochte amp blijkt 2,5 jr. oud te zijn.



fransoos
22 december 2011, 09:55
Een vriend van me speelt een merk versterker topje.
Klein van afmetingen en klein van gewicht met een lekker geluidje.
Ik was het beu om elke keer weer mijn combo naar de repetitie te zeulen dus de link was snel gelegd;
ook zo'n topje erbij ( een cab is er altijd wel ).

Dit topje via ebay bij bekende winkel in ons land besteld. In mijn directe omgeving niet te krijgen of
te testen ( wat ik overigens al gedaan had ).
De verkoper adverteerde met "nieuw in ongeopende verpakking en onbespeeld".
Heeft een redelijk score en ik denk met nieuw loop je weinig risico.

Blijkt bij aankomst de verpakking met plakband opnieuw dicht gemaakt te zijn en het serienummer
duidt op een amp uit maart 2009.

Hij ziet er overigens netjes uit op stofplekken na; geen beschadigingen.

Tot zover de eerste teleurstelling, "he niet echt nieuw nee". Lijkt eerder een demo te zijn.

Aangesloten op een cab blijkt na het warm worden een terugval in volume en een gain die stoort.
Na het opnieuw uit en aanzetten is het geluid oke totdat het weer wegvalt.

De winkel een e-mail gestuurd met bovengenoemde opmerkingen en de vraag om een echt nieuwe amp;
ik wacht netjes op antwoord.

Wat is jullie mening in deze ?

Extra opm. : Er werd een nieuwprijs gevraagd !

macwilliams
22 december 2011, 10:05
Ik zou het antwoord even afwachten. Als het een bekende winkel is dan zal het zoals je al aangaf om een demo model gaan. Echt netjes vind ik het niet want een opnieuw dichtgeplakte doos is wat anders dan nieuw en ongeopend.

Pepe
22 december 2011, 10:17
Opvallend kreeg ik bij 2 van de 4 bestellingen die ik dit jaar bij webshops van Nederlandse winkels plaatste demo modellen. Ik maak er weinig woorden aan vuil maar ik bestel dan niet meer bij ze.
Toevallig 2 zaken uit den Haag. Misschien is het iets Haags...

piezo
22 december 2011, 10:20
Ik zou het antwoord even afwachten. Als het een bekende winkel is dan zal het zoals je al aangaf om een demo model gaan. Echt netjes vind ik het niet want een opnieuw dichtgeplakte doos is wat anders dan nieuw en ongeopend.Op grond van de door TS aangegeven mankementen zou het zelfs een exemplaar kunnen zijn, dat om die reden werd teruggebracht.

macwilliams
22 december 2011, 10:42
Op grond van de door TS aangegeven mankementen zou het zelfs een exemplaar kunnen zijn, dat om die reden werd teruggebracht.

Dat zou nog veel erger zijn.

harrie-beton
22 december 2011, 10:58
"Aangesloten op een cab blijkt na het warm worden een terugval in volume en een gain die stoort. Na het opnieuw uit en aanzetten is het geluid oke totdat het weer wegvalt."



Terugsturen en geld terug. Een amp met volume problemen heb je niets aan.

showband
22 december 2011, 11:16
als ie problemen heeft terugsturen.

Verder is het helemaal niet raar dat een versterker die verder nergens meer verkocht wordt alleen nog te koop is in een winkel die nog een ouder model in de voorraad hebben.
(N.O.S. winkeldochter salesvoorraad je kan het van alles noemen)

Als dat ding in een vitrine heeft gestaan en daarna in een doos is gestopt? Niets aan de hand
Als de winkel eerst de doos controleert voor ze hem naar jou, de klant, versturen? Prima service!

Ik vind je insteek nogal negatief. Je hebt nog niets eens met de winkel gesproken.
Misschien is ie werkelijk onbespeeld en weten zij ook niet dat ie problemen heeft? Geef ze dan aub de kans jou te helpen zeg....Voor je ze op een forum gaat afbranden.

Dirk_Hendrik
22 december 2011, 11:32
Terugsturen. Het ding is defect.
maar dat geld voor dit geval.

Voor de rest van je topic,
Je gaat er blijkbaar klakkeloos van uit dat een winkelier van elk ding wat hij heeft er meerdere heeft en er altijd eentje als demo heeft staan. Dat betekent dat elk demo ding dus meteen niet nieuw is en met een demo prijskaartje verkocht zou moeten worden.
Volgens mij heeft het gros van de gemiddelde muziekzaken dan alleen maar demogitaren en versterkers te koop. Die vlieger gaat dus niet op en dus zal het gros als nieuw verkocht worden. Daarmee is je topic inderdaad vrij negatief van insteek. je post hier al terwijl je nog niets van de verkoper hebt gehoord. Handel dat eerst een netjes af.

muziekschuur
22 december 2011, 11:41
Ik zou zeggen; +1.

macwilliams
22 december 2011, 12:01
Zolang hij de naam van de winkel niet prijsgeeft kan ik dit geen afbranden noemen.
Nieuw en ongeopend is niet uit de doos geweest en twee jaar stof staan vangen.

Hij is dus voor nieuwprijs verkocht, terug dat ding en geld terug en nooit meer bij die zaak teruggaan.

guhlenn
22 december 2011, 13:14
Je gaat er blijkbaar klakkeloos van uit dat een winkelier van elk ding wat hij heeft er meerdere heeft en er altijd eentje als demo heeft staan. Dat betekent dat elk demo ding dus meteen niet nieuw is en met een demo prijskaartje verkocht zou moeten worden.

Ja daar zou ik ook vanuit gaan ja en dat lijkt me ook heel logisch. Een demo model is altijd goedkoper en aangezien er blijkbaar bij stond dat het een NIEUW ONGEOPEND exemplaar betrof zijn jullie nogal coulant. Ik zou dat niet zijn. Als ik een winkel een amp koop dan beoordeel ik de staat en de prijs. Als ik echter op een internet aanbieding inga dan wil ik wel dat de beschrijving klopt. Daarnaast is er geen sprake van afbranden, hij is heel netjes, noemt geen namen. Het azijn zal wel in de aanbieding zijn geweest neem ik aan?

Dirk_Hendrik
22 december 2011, 13:33
Het azijn zal wel in de aanbieding zijn geweest neem ik aan?

nee. De Zwitsal babyolie was op.
Blijkbaar mag een discussie niet en moet alles met vriendelijke zalvende zachte lieve woordjes worden gezegd?

Je hebt gelijk dat nieuw en ongeopend idd nieuw en ongeopend moet betekenen.

fransoos
22 december 2011, 15:19
Oke, even reageren ;

Ik noem geen namen en ik brand niemand af; ik ben nieuwsgierig hoe jullie met dit soort zaken omgaan.
Wat jullie ervaringen zijn.

Tot op heden geen enkele reactie van de winkel.

Met betrekking tot elektrische apparaten heb ik graag de laatste versie ivm eventuele verbeteringen, kinderziektes,
upgrades etc.; dat gaat hier ook op. Meer dan 2,5 jaar is toch wel lang vind ik.

Met name als het gaat om Ebay ( internet ) horen omschrijvingen in overeenstemming te zijn met het geleverde,
m.a.w. de vlag moet de lading dekken. Ik heb ervaring met Ebay aankopen en dit is de eerste keer dat dit mij overkomt.
Daarnaast, als het even kan, koop ik liever bij een Nederlandse winkel dan bij een buitenlandse.

Dit amp-model is nog niet zo heel lang op de markt en wordt nog steeds uitgeleverd; echter niet door een winkel in mijn directe omgeving vandaar deze Ebay aankoop.

En ...ik geef aan dat het een demo zou kunnen zijn; een demo is naar mijn bescheiden mening niet onbespeeld en ook uit de box geweest.

Mitch
22 december 2011, 15:22
Terugsturen. Het ding is defect.
maar dat geld voor dit geval.

Voor de rest van je topic,
Je gaat er blijkbaar klakkeloos van uit dat een winkelier van elk ding wat hij heeft er meerdere heeft en er altijd eentje als demo heeft staan. Dat betekent dat elk demo ding dus meteen niet nieuw is en met een demo prijskaartje verkocht zou moeten worden.
Volgens mij heeft het gros van de gemiddelde muziekzaken dan alleen maar demogitaren en versterkers te koop. Die vlieger gaat dus niet op en dus zal het gros als nieuw verkocht worden. Daarmee is je topic inderdaad vrij negatief van insteek. je post hier al terwijl je nog niets van de verkoper hebt gehoord. Handel dat eerst een netjes af.

Fijn, dat scheelt me weer een hoop typen. Een hele dikke +1 op alle fronten.

piezo
22 december 2011, 16:11
@ Dirk_Hendrik
Jouw kritiek lijkt me meer gericht op de reacties van de antwoordende forumleden dan op de beginpost van de topicstarter, die mijns inziens heel netjes en genuanceerd is.
Misschien zou je er goed aan doen die beginpost eerst nog eens goed te lezen.

stikel
22 december 2011, 17:42
Opvallend kreeg ik bij 2 van de 4 bestellingen die ik dit jaar bij webshops van Nederlandse winkels plaatste demo modellen. Ik maak er weinig woorden aan vuil maar ik bestel dan niet meer bij ze.
Toevallig 2 zaken uit den Haag. Misschien is het iets Haags...

Heeft die ene zaak (op hun eigen site, daar zou ik in elk geval even kijken als ze iets op E-bay hebben) niet vaak staan used of demo ? Dan weet je tenminste waar je aan begint.

Gibsonman
22 december 2011, 18:17
Ik vind dit echt niet kunnen. Als je niet krijgt wat beloofd is: geld terug! Ben wel benieuwd om welke winkel het gaat.

Pepe
22 december 2011, 18:28
Heeft die ene zaak (op hun eigen site, daar zou ik in elk geval even kijken als ze iets op E-bay hebben) niet vaak staan used of demo ? Dan weet je tenminste waar je aan begint.

Ik maak er geen drama van, zolang het ding doet wat het moet doen en de garantie kaart erbij zit maar ze mogen het ding wel even schoonmaken althans, ik verwacht ook bij een restaurant niet dat ze nieuwe borden gebruiken maar tussendoor afwassen eet een stuk smakelijker.

stikel
22 december 2011, 18:44
Ik heb begin dit jaar een "nieuwe" gitaar getest, welke volgens de verkoper al hing sinds hij er werkte (10 jaar). Dat worden dan winkeldochters genoemd. Als de prijs oke is (ik schat, in dit geval, de helft van de oorspronkelijke nieuwprijs) en de gitaar onbeschadigd maakt het mij niet uit. Hij zag er iig nog nieuw uit en de afstelling was zelfs perfect te noemen. Ik vermoed dat vele instrumenten en aanverwante artikelen "ouder" zijn dan je denkt voordat ze over de toonbank gaan.

guhlenn
23 december 2011, 08:03
nee. De Zwitsal babyolie was op.
Blijkbaar mag een discussie niet en moet alles met vriendelijke zalvende zachte lieve woordjes worden gezegd?

Je hebt gelijk dat nieuw en ongeopend idd nieuw en ongeopend moet betekenen.

Nee hoor, je mag er keihard in wat mij betreft, maar zoals je zelf al aangeeft sloeg je de plank gewoon mis.

guitarkid
23 december 2011, 10:07
Ik heb begin dit jaar een "nieuwe" gitaar getest, welke volgens de verkoper al hing sinds hij er werkte (10 jaar). Dat worden dan winkeldochters genoemd. Als de prijs oke is (ik schat, in dit geval, de helft van de oorspronkelijke nieuwprijs) en de gitaar onbeschadigd maakt het mij niet uit. Hij zag er iig nog nieuw uit en de afstelling was zelfs perfect te noemen. Ik vermoed dat vele instrumenten en aanverwante artikelen "ouder" zijn dan je denkt voordat ze over de toonbank gaan.

Maar toen wist je ook de geschiedenis van die gitaar en had je zelf de keuze en de korting. En zo hoort het ook!
In dit geval was er sprake van "nieuw en ongeopend" en "nieuwprijs" en dat schept toch verwachtingen..... En dan vind ik de produktie-datum van minder belang. Het gebeurt regelmatig dat een winkel bijv. de al wat oudere voorraad van een importeur opkoopt. Maar wel nieuw dus. Kijk maar eens op de datum-stickers van bijv. Behringer-pedaaltjes die in de winkels hangen. In verzegelde verpakking en dus ongebruikt en nieuw!
Ik vind dat TS er verder keurig mee omgaat, ik zou ook balen in zo'n geval, maar hij had misschien nog even de reactie van de winkel moeten afwachten (gesteld dat die komt...).
Er werd hier overigens nog een zeer relevante opmerking gemaakt over geopende verpakkingen en controle! Maar zet dat er dan bij in een aanbieding of heb het niet over "ongeopend"!

EDV
23 december 2011, 10:19
@ Dirk_Hendrik
Jouw kritiek lijkt me meer gericht op de reacties van de antwoordende forumleden dan op de beginpost van de topicstarter, die mijns inziens heel netjes en genuanceerd is.
Misschien zou je er goed aan doen die beginpost eerst nog eens goed te lezen.

van mij een +1 bij deze posting....ik begreep Dirk_Hendrik z'n commentaar op TS eerlijk totaal niet. "nieuw en ongeopend" laat niet zoveel ruimte voor interpretatie.....

Goeiemorgen
23 december 2011, 10:52
Waarom bel je niet met de winkel in plaats van te mailen? dan gaat denk ik de bal sneller rollen.

stikel
23 december 2011, 14:41
Coos, je hebt gelijk met je betoog. Ik ging rechtstreeks naar de winkel. Geniet altijd mijn voorkeur tenzij het echt niet anders kan. Bij kopen op afstand neem je soms risico's. Maar ik wilde maar zeggen dat er nieuw en nieuw bestaat. Alleen in jouw quote staat een opmerking waarover je in dit geval kunt discussiėren



"ongeopend"!

FruscianteFan
23 december 2011, 15:51
Mijns inziens zijn een hoop reacties hier niet eens van toepassing op deze situatie. Men neemt TS kwalijk dat hij een helemaal nieuw product verwacht van een winkel, omdat het heel normaal is dat je 'nieuwe' aanwinst al eerder is aangesloten en uitgeprobeerd.

Maar, er zijn twee verschillende situaties:

1. Onder muzikanten is het de normaalste zaak van de wereld dat je een product nieuw aanschaft, terwijl het product al eerder uit de verpakking is geweest, etc. Sterker nog: laatst kocht ik een Memory Boy, ik kreeg een gloednieuw exemplaar. Diezelfde dag ben ik nog terug gedaan omdat-ie niet helemaal deed wat-ie moest doen. Omgewisseld met het exemplaar dat ik had uitgeprobeerd: daarvan weet ik tenminste dat die doet wat ik wil. Met gitaren al helemaal: daar wil je als klant de gitaar die je hebt uitgeprobeerd, niet eentje uit het magazijn.

2. In dit specifieke geval biedt de winkel een gloednieuw product aan dat nooit uit de doos is geweest. En omdat ze zo specifiek waren, hebben ze niet geleverd wat ze beloofden. Komt nog bij dat het product niet naar behoren werkt? Terugsturen die hap.

fransoos
23 december 2011, 16:16
Reactie verkoper :

" Hallo Frans,

de tape zit er op omdat we logischerwijs alle amps uit de doos halen en testen. Deze heeft wel in de winkel gestaan maar is gewoon nieuw en dit jaar van de importeur gekocht. de amp is ook geteest voordat ie onderweg ging. Uiteraard heb je gewoon garantie. Klinkt overigens gewoon als een buisje of zo. je kunt em terugsturen en we kijken er naar. "

Plausibele verklaring; hoewel "ongeopend" in mijn ogen toch echt betekend "na door de fabrikant te zijn verpakt" niet meer geopend.

Tijdens het testen had het mankement wel/of niet opgemerkt kunnen worden.
Misschien tijdens het UPS transport gebeurt.

Soit, ik maak er ook geen woorden meer over vuil; de verkoper neemt zijn garantieverplichting en dat is goed. Echter in het vervolg misschien toch beter opletten en vooraf de verkoper vragen naar serienummer, ouderdom, demomodel etc.

ps. mijn Bogner kwam destijds, met de buizen los heel goed verpakt, helemaal uit de VS zonder een enkel mankement en recent serienummer.

Met dank aan de topic reageerders voor Uw meningen; verder doe er Uw voordeel mee.

FruscianteFan
23 december 2011, 16:34
Wel typisch dat ze zeggen dat-ie uit de doos is gehaald om te testen, en dat-ie vervolgens toch defect blijkt.

Mitch
23 december 2011, 19:12
Nee, dat soort topics komen hier niet en daar komt ook geen discussie over.

Tunes
24 december 2011, 00:28
Ik zou niet te lang wachten, aangezien je 8 dagen hebt om terug te sturen.

dml
24 december 2011, 09:26
Wel typisch dat ze zeggen dat-ie uit de doos is gehaald om te testen, en dat-ie vervolgens toch defect blijkt.

Waarom nou weer typisch? Het ding is via internet besteld en met een koerier afgeleverd. Da's ook een risico waarmee je rekening kunt houden, de gemiddelde koerier is net zo voorzichtig als een olifant in een porseleinkast en is er op gebrand in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk pakketten af te leveren, daar worden ze immers voor betaald. Dus tijdens transport kan er van alles gebeuren. Ook een zwak buisje, wat misschien de test wel heeft doorstaan, kan er dan mee ophouden.

fransoos
24 december 2011, 14:49
Oke, ik maak er toch een paar woordjes over vuil :(

Mijn irritatie veroorzaakt door,
1. versterker 2,5 jaar oud, niet een half jaar, niet een jaar maar 2,5 jaar.
2. doos toch open geweest, in advertentie wordt duidelijk vermeld van niet; er kan dus wel en niet opgespeeld zijn
dat is onzeker.
3. amp functioneert niet : kan een buisje zijn maar ook de printplaat; en dat hij onder de garantie valt,
allee dat lijkt me normaal.
4. de nonchalance van de verkoper over zijn omschrijving en de werkelijkheid.

Het is dus en en en en.
Als het 1 punt was alla, maar het is opgeteld de oorzaak van mijn irritatie.

Weetje, daar komt nog bij dat je extra kosten hebt voor het heen en weer sturen en wie betaald die ?
De blijdschap over de nieuwe aanwinst wordt zo wel fors getemperd.

jplm
24 december 2011, 14:58
Ik lees dit topic al een paar dagen, en ik vind dat je gelijk hebt; er wordt gezegd dat de doos ongeopend is, dan is ie weer wel geopend, nota bene om de versterker te testen, en dan blijkt het toch een versterker te zijn die niet goed is. Die lul-verhaaltjes herken ik op 2 kilometer afstand.

Groet, Jan.

FruscianteFan
24 december 2011, 16:07
Ik zou niet te lang wachten, aangezien je 8 dagen hebt om terug te sturen.
Volgens wie? Volgens mij heb je wettelijk veel langer garantie, ongeacht wat er in de voorwaarden staat.

bass blom
24 december 2011, 16:36
Volgens wie? Volgens mij heb je wettelijk veel langer garantie, ongeacht wat er in de voorwaarden staat.

voor internetaankopen telt dat. terugsturen, zelfs zonder opgaaf van reden geloof ik.