PDA

View Full Version : Heb gisteren een "skreddy screwdriver" besteld in de USA



rivella
22 december 2011, 06:47
Heb gisteren een "skreddy screwdriver" besteld in de USA... (140 euro) 2e hands

Hiermee wordt mijn board volgens TGP een "holy combination" (wat het ook waard is) :) met deze pedalen..

Skreddy Screwdriver > Catalinbread Dirty Little Secret > Timmy by Paul C

even afwachten dus....

Nielsje
22 december 2011, 11:47
Zonder mmdlx is het natuurlijk geen holy combination board ;)

rivella
22 december 2011, 12:19
yep, holy combination.. nog zonder modulatie natuurlijk... :)


Zonder mmdlx is het natuurlijk geen holy combination board ;)

Mitch
22 december 2011, 15:27
Heb dat altijd een interessant pedaal gevonden en ik denk zo maar dat het met die andere twee een verdomd flexibele setup gaat worden op drive gebied. Cool!

E-J
22 december 2011, 15:38
Heb dat altijd een interessant pedaal gevonden en ik denk zo maar dat het met die andere twee een verdomd flexibele setup gaat worden op drive gebied. Cool!

Inderdaad! Wow!

Rivella, hoe kun je de Timmy zien t.o.v. de Catalinbread DLS? Heb die laatste een tijdje van Nielsje geleend, vond het een meer dan fijn 'Marshall-in-een-doosje' maar twijfel nog (ik zoek een veelzijdig overdrivepedaaltje die het geluid van je versterker en gitaar goed door laat klinken)!

DemolitionColorScheme
22 december 2011, 16:05
Skreddy is prima spul. Ik wilde 'vroeger' de Lunar Module. De Screwdriver blijft volgens velen ook een classic.

soup
22 december 2011, 16:09
Heb dat altijd een interessant pedaal gevonden en ik denk zo maar dat het met die andere twee een verdomd flexibele setup gaat worden op drive gebied. Cool!
Heb jij die Catalinbread DLS nog of niet? Vervangen door .... :)

rivella
22 december 2011, 16:11
Antwoord voor E-J

De Timmy is een zgn "transparante" overdrive, maw het kleurt niet je sound. Je kunt 'm dus ook als een clean booster gebruiken, met of zonder de gain. De bass en treble knoppen hebben alleen een "cut" functie, je kunt dus treble en bass wegdraaien.. icm gain en volume zijn er veel karakteristieken mogelijk.

Je kunt 'm voor of achter je andere "dirt" gebruiken al naar gelang je behoeften...

De Catalinbread DLS is een low tot mid gain marshall in a box. Perfect mid, altijd okay in de bandmix. En wordt geprezen voor ideale stacking capaciteiten. Een fuzz ervoor of een RAT, Skreddy Screwdriver etc...

De DLS heeft ook een perfecte clean up... reageert super op je volume en toon knop van je gitaar...


PS.. de DLS is in de aanbieding bij de Gier..

rivella
22 december 2011, 16:22
jazeker! en die blijft nog wel even...


Heb jij die Catalinbread DLS nog of niet? Vervangen door .... :)

Nielsje
22 december 2011, 16:33
Nou, eerlijk gezegd een +1 voor de drive pedalen van catalinbread!
De DLS is een fijn drive pedaal, wat inderdaad prima in de bandmix werkt. Niet overdreven, gewoon een lekkere mid gain drive die zich fijn laat combineren.

De No.5 (Fender achtig) en DC30 (vox achtig) wil ik ook nog eens proberen in bandverband. Fijne dingetjes.

edit: enige wat mist, ze zouden een ingebouwde spanningsverdubbelaar aan boord moeten hebben :)

Mitch
22 december 2011, 16:57
jazeker! en die blijft nog wel even...

Ik denk dat die vraag voor mij was ;)
Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar mijn oude low gain liefde, de gemodde Ibanez MS10. Die is qua klank transparanter bij de juiste instellingen en prikt ook super door de mix. Is wel minder dynamisch dan de DLS (kan ook bijna niet anders...) maar heeft het grote voordeel voor mijn specifieke geval dat de MS10 nét effe beter met al mijn verschillende gitaren overweg kan. De DLS kon met een enkele gitaar te neuzig klinken of te sterk in het laag, of moest voor de ene gitaar naar Rock worden geschakeld en voor de andere gitaar naar Rawk. Als ik optreed wil ik zonder beperking kunnen kiezen welke gitaar er mee gaat, dus vanuit praktische overwegingen is de gemodde MS10 terug gekomen.
Dat gezegd hebbende blijf ik de DLS nog steeds een wereldpedaal vinden.

StevenStrat
23 december 2011, 17:18
wat me vooral opvalt aan al die boutique OD's, is dat ze heel gelijkaardig klinken allemaal.

http://www.youtube.com/watch?v=WuTt8YFblcE

shootout van 35 OD's, waaronder de skreddy, veel pedalen die echt weinig verschillen van elkaar.

Mitch
23 december 2011, 19:19
Omdat velen dezelfde basis delen. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb al meerdere grote OD shootouts gedaan en nog nooit zulke gelijksoortige klanken gehoord. Ik blijf me bij deze video afvragen of het ligt aan de rest van de setup of de manier van opnemen waardoor het nogal matig overkomt allemaal.
Wat sowieso nooit echt overkomt in een clip: hoe dynamisch is een pedaal, hoe 'voelt' de compressie aan bij spelen. De factor interactie, voor mij juist van doorslaggevend belang, mis je altijd volledig in een clip.

E-J
5 januari 2012, 12:50
We zijn nu twee weken verder... heb je de Screwdriver al binnen, Rivella? Ben benieuwd hoe 'ie zich verhoudt tot de Catalinbread DLS!

rocker_71
5 januari 2012, 13:49
Via de Skreddy site is ie maar 114 dollar,toch? Dan heb je een fonkel nieuwe. Komt er nog btw over en douane, maar dat heb je nu ook.
(wel 1-2 maanden bouwtijd)