PDA

View Full Version : LTD gitaar upgraden



PD1984
21 december 2011, 22:54
ik zat te denken...

mijn ultieme gitaar ben ik nog niet tegen gekomen.
het model bestaat wel een ESP/LTD M alleen ik vind deze standaard niet mooi genoeg.

de specs die ik zou willen hebben:
M body
zwart/see-thru
Floyd style brug
maple fretboard
geen arrow inlays gewoon dots/offset dots
Humbucker bij de bridge
de andere pups maken niet zoveel uit (HSS HSH of HH)
witte slagplaat

nu zat ik te klikken op de ESP site en toe kwam ik de LTD M103FM tegen.
deze is in de basis wel een gitaar die voldoen aan mijn specs. echter het is wel een low-end gitaar (+/- 350 euro)

kan ik deze gitaar niet upgraden en dan nog een "OK" gitaar van maken?
of is er zowiezo niks aan die gitaar te upgraden?

hersenspinsel van de dag noem ik het maar...

Bijl
22 december 2011, 09:25
Dus je hebt nu een gitaar, en je bent op zoek naar uitbreiding of vervanging?

Als je nu al weet dat er andere pickups in gaan kom je op 350 + 160 = 510, minstens.... In de prijsklasse rond 600 euro zitten er meestal al goede pickups in van EMG, DiMarzio of Seymour Duncan en is vaak de hardware en het hout ook beter.

Een maple fretboard is mooi, maar het beperkt je keuze heel sterk. Als je absoluut geen rosewood wil, kan je ook nog kijken voor ebony.

Dit zijn ook twee mogelijkheden:

http://www.thomann.de/nl/jackson_dk2m_dinky_bk_upgrade.htm
http://www.thomann.de/nl/charvel_pro_mod_san_dimas_style_1hh_bk.htm

PD1984
22 december 2011, 09:41
ik heb meerdere gitaren...
maar ik ben niet opzoek naar een overtreffende trap.
het is meer voor een backup gitaartje

de prijs voor pickups is niet belangrijk. ik heb nog wel het een en ander liggen en ik ben altijd wel bezig met testen van die dingen.

het puntje hout vind ik wel leuk.
wat is nou het verschil in hout tussen de verschillende series?


of is het misschien verstandiger om gewoon een Warmoth-je samen te stellen?
daar heb je immers de vrije keus.

Bijl
22 december 2011, 09:59
Ah, op die manier.

De LTD 50 t/m 200 series hebben bijna allemaal een body van basswood (lindehout) en meestal bestaat die body uit meerdere aan elkaar gelijmde delen.

Ik ben er niet gecharmeerd van, vaak missen ze de sustain, helderheid en attack van de 300 series en hoger, de meestal bodies hebben uit één stuk en van een andere houtsoort. Hetzelfde kom je tegen bij BC Rich en Ibanez. In een winkel vergelijk ik gitaren eerst op acoustische klank voordat ik er één uitkies om in een versterker te prikken.

Justinschut
22 december 2011, 11:47
Klinkt alsof je redelijk op uiterlijk af gaat voor je ideale gitaar..

Deze komt wel aardig in de buurt ;)

http://www.espguitars.co.jp/original/images/snapper_ctm24_fr_stbk.jpg

ESP Snapper CTM24 FR

muziekschuur
22 december 2011, 11:49
Wow, die Charvel is wel betaalbaar zeg.... Dat zijn meestal ULTIEM gebouwde gitaren... Simpele hardware. Maar dan wel GOED SPUL....

Ik zou zeggen, ga eens op die gitaar die je mooi vind spelen... Ga eens een dagje erop uit. Tegenwoordig zijn de meeste gitaren CNC geproduceerd. Dus qua afwerking en vorm is het prima. Ik heb nu een koptelefoon van Sennheiser. Kostte met 21 euro. Die klinkt me net zo goed in de oren als mijn AKG 140 studio die meer dan 100 euro kostte...

Ik heb een DEAN Q Edge 6. Een zes snaar bas. Was 700 euro. Ik heb hem nu .... bijna 10 jaar. Nog nooit wat aan veranderd. Die is gewoon perfect. Hij klinkt als alles opgedraaid staat met de EMG elementen heel metal. Maar draai je de knoppen in een soort standaard stand (klikken de potmeters in plaats) dan is tie heel old school. Beide sounds zijn prima en qua afstelling istie zo vanuit de winkel perfect..... Bij Feedback gekocht...

PD1984
22 december 2011, 11:52
het gaat me inderdaad in deze om het uiterlijk.
ultiem spelende gitaar ben ik nog niet tegengekomen.

PD1984
22 december 2011, 18:49
het minpunt van die gitaar is dus de body...
waar moet je eigenlijk bij halzen op letten?

Sinner1980
22 december 2011, 20:13
het minpunt van die gitaar is dus de body...
waar moet je eigenlijk bij halzen op letten?

Dat ze lekker in de hand liggen en als ze recht zijn is dat ook wel fijn