PDA

View Full Version : Traynor amps, is dat wat?



PeeVee
2 juni 2003, 14:35
Weet iemand wat meer over (vintage) Traynor amps? Is dat ook made in USA maar dan "budget merk" net als b.v. Valco e.d. ? Is het point to point handwired of met PCB? Beetje netjes gedaan en redelijk te onderhouden / modden? Al, step in any time ;-)

iam
2 juni 2003, 20:09
heb je die traynor ook zien staan op 2dehands.nl Peevee?

25w all tube met 4 x 8" speakertjes...

die gast vraagt er ondertussen al 450€ voor.... als het al niet meer is...

wietse
2 juni 2003, 20:20
die oude traynors waren bekend om hun degelijkheid krengen kon je mee gooien uit de vorst weg naar binnen zetten en gelijk aan doen gingen ze nog niet kapot dat wordt verteld zal vast een kern van waarheid in zitten.
de nieuwe hebben die betrouwbaarheid niet meer weet ik er ook niet echt van is ook al eens een topic over geweest als ik me niet vergis.

PeeVee
2 juni 2003, 20:52
> heb je die traynor ook zien staan op 2dehands.nl
Yep... leek me op zich wel een leuk dingetje. Is trouwens maar een 15 Wattertje hoor.

> die gast vraagt er ondertussen al 450€ voor....
Nee, die prijs krijgt ie er noooooit van z'n leven voor. In USA gaan ze tussen $150 en $200, dat is reëel denk ik. Euro staat nu hoger dan dollar, reken maar uit. Het is wel degelijk spul, maar ik geloof niet dat men onverdeeld enthousiast is over de klank. Ik vind 'm er eerlijk gezegd ook erg fantastieloos uitzien, maar misschien toch een leuk hobbydingetje.

iam
2 juni 2003, 21:21
http://muziek.2dehands.nl/markt/2557155.html?ses=oYs0xP7tZXBD7eQ&q=traynor

ik bedoeld wel deze... Peevee

PeeVee
5 juni 2003, 15:01
Ja, die bedoel ik ook, 15W ampje en ziet er inderdaad een beetje fantasieloos uit. Schijnt ook niet echt super te klinken, speakertjes zijn ronduit flut te noemen (als ik de reviews mag geloven)

PeeVee
15 juni 2003, 02:09
De eigenaar denkt dat ie goud in handen heeft, nouja.. hij moet maar zien. Het leek mij een leuk sleutel annex experimenteer ampie, maar 400 Euro geef ik er zeker niet voor, dan zit ik liever in mijn Bassman toppie (was nog goedkoper) te spitten ;-)