PDA

View Full Version : Jamvox en monitors



Wilson101
21 december 2011, 21:09
Hallo,

Ik heb nogal wat problemen met mijn huidige setup:

http://img192.imageshack.us/img192/5292/setupsk.jpg

De gitaar sluit ik aan op de Jamvox, die via USB aan de laptop is aangesloten.
Het probleem is dat de monitoren ruis/gesis geven (constant) en gekraak/geknetter als daadwerkelijk iets wordt afgespeeld. (niet constant)
Ik vermoed dat dit door de Jamvox komt. Ik heb het ook getest op een geaard stopcontact. Ook als ik de USB-verbinding verbreek, loopt mijn laptop vaak vast.

Wat kan ik doen om een betere setup te krijgen?
Een mixer kopen? Een mengpaneel? Een externe geluidskaart? Ben nog een beginner, dus nieuw in dit wereldje.

Ook bij het afspelen van wat muziek ben ik afhankelijk van de Jamvox, wat ik eerst moet aansluiten omdat ik anders de monitoren niet kan aansluiten.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Edit: Mijn doel is om ook nog een midi controller aan te sluiten, zodat ik kan gaan samplen en zelf (instrumentale) muziek componeren!

peter_heijnen
22 december 2011, 09:25
Het probleem is dat de monitoren ruis/gesis geven (constant) en gekraak/geknetter als daadwerkelijk iets wordt afgespeeld. (niet constant)
Ik vermoed dat dit door de Jamvox komt.
Lijkt mij ook een probleem van de jamvox, normaal gesproken moet ie gewoon stil zijn werk doen. Loopt de laptop ook zo vaak vast als de jamvox er niet aan hangt?


Ook bij het afspelen van wat muziek ben ik afhankelijk van de Jamvox, wat ik eerst moet aansluiten omdat ik anders de monitoren niet kan aansluiten.
Moet met iets dergelijks wel lukken lijkt me: http://www.thomann.de/nl/audio_technica_atr25_cable_rec.htm
Optimaal is anders maar het zal wel werken.
Wat kan ik doen om een betere setup te krijgen?
Een mixer kopen? Een mengpaneel? Een externe geluidskaart? Ben nog een beginner, dus nieuw in dit wereldje.

Ik zou gaan voor een externe kaart met 1/2 preamps en midi in/uit. Gitaarsoftware voor de laptop uitzoeken en de jamvox verpatsen (hoe leuk die ook is!). In dat geval moet je zo'n bovenstaand kabeltje natuurlijk niet kopen.