PDA

View Full Version : Beginnerstips elektrische gitaar nodig



DrsJacksonn
21 december 2011, 18:59
Oh hay

Ik speel nu al ruim een half jaartje akoestische gitaar, maar ben zo geïnteresseerd in elektrische gitaar dat ik daar ook weleens aan wil beginnen.

Maar nu heb ik, als beginneling zonder enige ervaring met de elektrische gitaar, natuurlijk wel wat tips nodig. Om te beginnen dacht ik eraan een beginnerspakket van €100,- te kopen - de goedkoopste dus. Maar mensen begonnen me dat al gauw af te raden en zeiden dat als ik van plan ben er langer mee te doen ik beter iets meer kan uitgeven.

Er is een aantal bekende merken zoals Fender, Gibson en Hudson, maar ik hoorde dat Ibanez de beste kwaliteit levert voor zijn prijzen. Dus dacht ik aan dit pakket (http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-GRX70DXJ-Jumpstart-Pack-Black-Night) - al gaat het iets buiten mijn veronderstelde budget.

Dus, lijkt dit jullie een goeie keus? Zijn er bepaalde andere merken of specifieke pakketen die jullie me kunnen aanraden? Is het beter toch eerst maar een €100,- pakket aan te schaffen om het eerst maar te proberen? Nog iets toe te voegen?

EDV
21 december 2011, 19:07
zoveel mensen, zoveel wensen....ik zou je adviseren vooral naar jezelf te luisteren en je ervaringen uit 't verleden mee te wegen. Heb je vaak iets te goedkoop aangeschaft waarvan je later denkt "had ik maar meer betaald"? Of heb je juist 't gevoel dat je altijd de juiste keuzes hebt gemaakt?

Buzzel
21 december 2011, 19:24
aangezien je al een wat gitaar kan spelen. Probeer wat en kijk wat je fijn vindt. Een Ibanez is iets anders als een Squire of Epiphone. Dus ga naar de gitaarboer en probeer wat gitaren (let niet op prijs en vraag aan niemand wat het beste is).

Als er een gitaar is die je een beetje licht (lekker in de hand, speelt beetje soepel, niet te duur natuurlijk). haal je die toch lekker?

Methoxy7
23 december 2011, 09:11