PDA

View Full Version : SLITHER ( Revolver Velvet )



ghost-rider2006
21 december 2011, 16:50
wie kan er bij de tabs van ... zie bovenstaande

tabs op ulitmate kan ik niet halen.. nederland geblocked pfff


Helpppppppp wie kan dat wel of weet hoe ??


thanks alvast

The Miracle
21 december 2011, 17:22
Ken je google.....

ghost-rider2006
21 december 2011, 17:28
Slim antwoord

op ultimate gitaar krijg je ze niet ze zijn geblocked omdat we nederlanders zijn
DUHHHH

EDV
21 december 2011, 17:49
op ultimate gitaar krijg je ze niet ze zijn geblocked omdat we nederlanders zijn
DUHHHH

en waarom is dat dan weer??

ghost-rider2006
21 december 2011, 17:58
auteurs rechten denk ik zo
dat is wat er staat dus je moet er met een omweg heen
en ik weet niet welke..

check maar dan zie je wat ik bedoel...

Anders had ik ze daar wel vandaan, ze bestaan namelijk wel daar

ghost-rider2006
21 december 2011, 19:01
1 redelijk goede gevonden
wowo leve het net

http://www.911tabs.com/link/?3584648

EDV
21 december 2011, 19:10
check maar dan zie je wat ik bedoel...

slither lukte me idd niet....metallica's one dan weer wel (althans, de guitar pro tabs)

misschien vinden ze slither gewoon te min voor NL? :D

aaronstonebeat
21 december 2011, 22:46
Ik vind het een merkwaardig verschijnsel, dat aan alles geld willen verdienen onder het mom van, in dit geval, publicatierechten.

Waarschijnlijk herhaal ik mezelf, maar ik vind het vreemd dat je geluid dat je hoort niet zou mogen noteren en openbaar maken. Dan hadden ze het wat mij betreft ook maar niet via de radio of welk medium dan ook moeten uitzenden.
Stel dat je journalist bent en een politicus iets hoort zeggen; sterker nog, stel dat je geen journalist bent en een politicus iets hoort zeggen en het niet meer zou mogen publiceren zonder eerst te betalen voor het recht op publicatie. Zou dat niet vreemd zijn?

Nee, nu krijgen we de situatie dat we naar de winkel moeten om transcripties van muziek te kopen. Dat is natuurlijk niets nieuws, maar eerlijk gezegd rammelen muziekboeken die je koopt nog meer van fouten dan tabs die je op het internet vindt; totaal andere toonaarden, akkoorden, melodieën; wie muziek kan lezen, kan zich een breuk lachen.

Mozart schreef als kind zelf al concerten op die hij had gehoord als er geen partituren van te krijgen waren.

Een auteur heeft het auteursrecht dat hem naar mijn idee toekomt; daar ben ik een voorstander van. Maar als ik iets opschrijf dat ik heb gehoord, is dat een verslag van mijn eigen ervaring; niet noodzakelijkerwijs een getrouwe kopie van het origineel, afhankelijk van mijn ervaring als muzikant.

"Ik liep laatst door de stad en hoorde een lied uit een luidspreker komen; ik probeerde me voor te stellen hoe ik dat op mijn gitaar zou kunnen spelen en schreef het volgende in mijn notitieblok: ... tab ..."

Dat zou ik niet in het openbaar mogen doen?

Pepe
21 december 2011, 22:49
Misschien is het geen kwestie van eigen tab. Het kan een tab betreffen van een uitgeverij. Of de site zelf wil er geld aan verdienen.

aaronstonebeat
21 december 2011, 23:01
Dat zou kunnen, en in dat geval zou het in orde zijn wat mij betreft.

Maar ik kom het verschijnsel wel erg vaak tegen tegenwoordig. Van mij is een clip van youtube verwijderd zonder enige waarschuwing vooraf (one strike against me) waarop ik met mijn band 'Jesus just left Chicago' van ZZ Top speelde.

Ik heb laatst het management van Stash geschreven met de mededeling dat ik de clip van 'Sadness (http://www.youtube.com/watch?v=4wknCrS2asc)' op mijn profiel heb staan en de vraag of ik die niet beter zou verwijderen; waarna overigens een hartverwarmende reactie (zonder definitief uitsluitsel want daar gaan zij niet over).

Ik krijg wel steeds meer het gevoel over hete kolen te lopen.

ghost-rider2006
21 december 2011, 23:10
Het trieste van alles dat tabs die er staan nog K zijn ook.
Ok niet allemaal maar als starter gitaar speler, nou jaaa nu jaartje,
vind ik het toch wel erg wat ik hoor als ik bepaalde tabs speel..

Het lijkt er nog niet eens op
OK ik kan me indenken dat sommige er geld mee willen verdienen, maar dan lijkt het me nog slimmer als men er nog iets bij plaatst waar je de goede tabs zonder Vouten kan kopen..

Zo zou ik geld verdienen..

Al met al in het kort..... WAAR GAAN WE NAAR TOE IN DEZE K WERELD
================================================:( :(:(:(

aaronstonebeat
22 december 2011, 00:57
Ik ben blij dat ik ben opgegroeid voor het internet en heb geleerd muziek op gehoor uit te zoeken. Dat ik al vroeg tijdens de lagere school ook naar de muziekschool werd gestuurd voor solfège. Het mag ouderwets klinken maar ik ben wat dat betreft nooit afhankelijk geweest van het internet.

En wie weet gaat dat nog lucratief worden :cheerup:

joeyonfire
22 december 2011, 19:53
(edit) TS heeft gelijk.

Toch maar op gehoor proberen?