PDA

View Full Version : nieuwe gitaar en versterker dillema



Ronald
2 juni 2003, 13:55
tja ik heb mn ouwe gitaar en versterker pas een half jaar maar ik wil eigenlijk overstappen naar een 7 snarige gitaar , en dan wil ik ook wel meteen een best goeie kopen , maar ja het probleem is dat da duur is en ik heb mn ouwee gitaar nog maar zo kort, maar ja als ik op mn ouwe gitaar door blijf gaan heb ik maar 6 snaren en het gaat mij juist om de 7e snaar

en nu heb ik al helmaal nie veel geld , en als ik een 7 snaar koop moet ik ook een nieuwe versterker kopen denk ik want ik ga er nie van uit dat mn versterker ook geschikt is voor de lage tonen van een 7 snaar

nu zou ik mn ouwe gitaar en versterker kunnen verkopen ( zouden mn ouders wel niet mee eens zijn :-? ) en ik ben ook vcan plan om mn nintende 64 en playstation te gaan verkopen want gitaar spelen gaat dus zwaar boven computer spellekes spelen :)

tja ik weet nie hoeveel geld ik daar uit zou kunnen krijgen en dan moet ik nog aan een nieuwe gitaar en versterker komen en aangezien 7 snarige gitaren amper verkocht worden ( in de 2 muziekwinkels die hier het dichts in de buurt zijn heb ik maar 1 zevensnaar zien hangen. dus makkelijk er aan te komen zijn ze nie

wa moet ik nou doen ? gewoon door sparen ( wat dus heel lang ken duren :( ) en dan op mn 6 snaar door blijven spelen da lijkt me ook nie een al te goed idee want zo leer je je nie om op een 7 snarige gitaar te spelen en das toch eht beste om dat meteen al te leren

en aangezien ik 0% geduld heb word het er nie vrolijker op en ik wil ook nog effecten kopen dus zo word het helemaal niks

nu lijkt me de gitaar wel voor de effecten gaan maar ja een gitaar plus versterker is wel veeeeeeeeeeeeel duurder dan een paar pedalen

het zou het handigst zijn als ik mn versterker gewoon kon houden maar ja kweet niet of dat kan

wat vinden jullie?

@iro
2 juni 2003, 13:58
wat voor versterker heb je ? en waarom is die 7de snaar zo nodig ? hoe lang speel je al ? :???:

Ronald
2 juni 2003, 14:00
ik heb een peavy bandit 112

een 7 snaar wil ik voor de lage tonen uiteraard

kspeel ongeveer een jaar zeg maar

Mithrandir
2 juni 2003, 14:22
Ronald, kerel, grow up, je loopt te mauwen als een kind van 3. Je kan gewoon niet alles tegelijk hebben, tenzij je een heel goed baantje hebt, maar dat is niet zo.

Kies dus gewoon 1 ding die je het liefst wel hebben. Ga daar voor sparen en kijk weer verder zodra je die binnen hebt. Pedalen zijn leuk, maar niet belangrijk om te leren spelen, een versterker is ook niet belangrijk om te leren spelen, de versterker die je nu hebt zal waarschijnlijk goed genoeg zijn om op te oefenen en die 7-snaar zal er voorlopig ook prima op klinken.

Als je dan die gitaar hebt en je hebt er een tijdje op gespeeld en je hebt weer gespaard, ga dan kijken voor een andere versterker.

En heb gewoon geduld. En denk ook heel goed na of je je 6-snaar wel weg doet, misschien wil je er af en toe toch wel op spelen als je even geen zin hebt in 7 snaren.

Harry
2 juni 2003, 15:05
jep, Mith heeft gelijk. En aangezien je je 'ouwe gitaar' pas een half jaar hebt lijkt het erop dat je goed bent in impulsaankopen. Kijk dus goed uit dat je de juiste 7-snarige gitaar koopt, anders zit je over een jaar weer met hetzelfde probleem.

maarten
2 juni 2003, 15:16
en dan op mn 6 snaar door blijven spelen da lijkt me ook nie een al te goed idee want zo leer je je nie om op een 7 snarige gitaar te spelen en das toch eht beste om dat meteen al te leren



dat is dus ook bullshit, lijkt me verstandiger om eerst maar eens fatsoendelijk gitaar te leren spelen en een echte smaak te ontwikkelen zodat je ook je voorkeuren beter kent. Want zoals Harry al aangaf, zometeen zit je met je 7-snaar en wil je toch liever een 6-snarige gitaar.

Toaster
2 juni 2003, 15:17
GAS

hahahahaahahah :lol:

Barret Wallace
2 juni 2003, 15:21
Jesus want een lange tyfus post en wat een onzin staat er allemaal in

i agree with Mith

Ronald
2 juni 2003, 17:34
ja je kan wel zeggen je kan beter eerst goed leren spelen op een 6 snaar , maar zonder die 7e snaar kan je toch helemaal niet spelen wat je wilt dus dan heeft het toch geen nut of wel ?

en het gaat er nie zo om of die versterker geschikt is voor een 7 snaar maar of die versterker er wel tegen kan , dat ie er nie kapot door gaat of iets dergelijks, want als ie er wel tegen kan dan ga ik um echt nie weg doen, zolang ie er maar tegen kan

het lijkt me gewoon ontzettend kut om op 6 snaren te blijven spelen terwijl je die 7e nodig hebt , dan kan je gewoon niet spelen wat je wil spelen

maar als mn versterker er wel tegen kan dan is da weer een hele zorg minder :) benk ik een stuk goedkoper uit :)

hmm kga denk ik flink veel werken in de zomervakantie , playstation en nintendo verkopen ( kan ik denk ik zo'n 400 euro uit slepen ) en dan flink wa werken + 150 euro die ik nog van mn bankrekening kan halen ( kheb wel meer maar ja kheb ook geld voor andere dingen nodig he :) )

hmm dan komt da nog wel goed denk ik

maar ja hoe kan ik het beste aan een 7 snaar komen , aangezien ik die heel waarschijnlijk nie in een van de 2 muziekwinkels hier in de buurt kan halen.

hoe komen jullie dan eigenlijk aan spullen die ze nie in een plaatselijke muziekwinkel hebben?

( ow en excuses voor dat ik eurderig over kwam , was nie zo bedoeld :razz: )

AntY
2 juni 2003, 17:38
naar een grotere muziekwinkel misschien?

jorrit
2 juni 2003, 17:40
jezus wat een onzin.....

je hebt helemaal geen 7 snaar nodig om die lage tonen te halen. ik heb zelf ook een 7 snaar gehad maar verkocht en gewoon een 6 snarige gitaar omlaag gestemd. dat klinkt veel vetter naar mijn mening en als je een beetje fatsoenlijke gitaar hebt lukt dat makkelijk.

of met dikke snaren of met een floyd...

als jij gewoon lage akoorden wilt rammen is een 7 snaar dus niet echt nodig.....

Ronald
2 juni 2003, 17:43
tja ik ken eerlijk gezegd geen andere muziekwinkels, conijn en EMI zijn ook de enige 2 muziekwinkels in de buurt ( kwoon in de buurt van eindhoven )

maar dat zijn volges mij toch nie bepaald kleine muziekwinkels hoor, maar ja 7 snaren hebben ze nie

Kasper
2 juni 2003, 17:52
en het gaat er nie zo om of die versterker geschikt is voor een 7 snaar maar of die versterker er wel tegen kan , dat ie er nie kapot door gaat of iets dergelijks, want als ie er wel tegen kan dan ga ik um echt nie weg doen, zolang ie er maar tegen kan


Pech, versterker ontploft als je geen gepaste 7-snaar-lage-tonen-ampli gebruikt. Je speaker wordt er uit gekatapulteerd aan 300km/h. Die speciale versterkers kosten rond de €2000. :-D

Jammer hé, geniet nog wat van je playstation voorlopig en leer eerst op een 6-snaar spelen.

Waar speel je trouwens nu mee? welke versterker/gitaar?

Barret Wallace
2 juni 2003, 17:56
koop een warp zeven :razz:

Ronald
2 juni 2003, 18:20
kspeel een ibanez rg 250 en mn versterk is een peavy bandit 112

@barret wallace, wat is een warp 7 voor een gitaar dan ?

@ kasper , volges mij ken ik beter een harnas en een helm kopen dan inplaats van een nieuwe versterker :wink:

The_Cure
2 juni 2003, 18:25
GAS

hahahahaahahah :lol:

jaaahahahahaa :D :D :D :D lol daar liep ik ook gelijk aan te denken :D

Negative K3 fan
2 juni 2003, 18:27
barret was sarcastisch, den warp7 is eenv ersterker/

Ronald
2 juni 2003, 18:35
:angry: stout barret stout

maar ff serieus , hoe komen jullie aan je muziekspullen ? hebben jullie allemaal zulke goeie muziekwinkels in de buurt dan waar ze altijd alles hebben wat je net toevallig wilt hebben :-? ?

Mithrandir
2 juni 2003, 18:50
Nee, maar als die er niet zijn dan ga je er gewoon wat verder voor weg. Muziekwinkels genoeg in Nederland.

Vraag gewoon eens aan je vader of hij een keer met je mee gaat naar een grote muziekwinkel, of vraag een vriend met een auto of ie mee gaat.

Negative K3 fan
2 juni 2003, 18:51
:angry: stout barret stout

maar ff serieus , hoe komen jullie aan je muziekspullen ? hebben jullie allemaal zulke goeie muziekwinkels in de buurt dan waar ze altijd alles hebben wat je net toevallig wilt hebben :-? ?

bestellen over internet, tweedehands kopen, naar muziekwinkels verderweg gaan, opties in overvloed.

gerrekat
2 juni 2003, 19:27
Sorry voor mijn lompheid maar je praat alsof je er niet echt veel verstand van hebt!

Als je zware tonen wil kun je ook gewoon je 6 snaar omlaag stemmen, dat zal goed voldoen om te beginnen, een peavey bandit is prima om downtuned op te spelen........

Tja als je echt een amp wil die zwaarder klinkt heeft dat niets met een 7 snarige gitaar te maken maar met de amp zelf en dan kom je in een VEEL duurdere prijsklasse daar moet je heel wat nintendotjes voor verkopen!

Koop een leuk distortion pedaal als je een zwaardre sound wil stem je gitaar in D of C en dar ga je!

De rest komt later wel!

da's tenminste mijn advies, als je echt helemaal bent waar je wezen wil en zeker weet dat je betere spullen wil koop dan wat echt goeds, maar ja dat kost gruwelijk veel geld dus ik zou het nog maar effe uitzingen, ik heb het ook jaren gedaan met een marshall valvestate en een Vantage LP copy!

Ronald
2 juni 2003, 21:01
kwil nie onaardig klinken , maar als ik naar d of c stemmen laag genoeg vond dat had ik da echt wel gedaan hoor

maar ik wil juist naar A toe , dus de 7e snaar van b naar a stemmen

dus dan zit je nog wel een heel stuk lager dan een d of c , daarom is da dus geen optie

bovendien kom ik dan in de problemen met mn workshop want daarbij spelen we alleen liedjes in de normale stemming, en da maakt het spelen dus wel wat lastiger, het kan natuurlijk wel maar dat doe ik gewoon liever niet

maar ik bedoel gewoon dat omlaag stemmen niet voldoende is

ik bedoel ik zeg toch niet voor niks dat het persee een 7 snaar moet zijn

de beste stemming lijkt mij AEADGBe

want daarmee kun je alle mogelijke stemmingen mee aan , en je hebt het voordeel van zoals bij dropped d je een powerakkoord met 1 vinger kan pakken, en als een nummer in normale stemming is kun je gewoon de 7e snaar nie gebruiken

maar goed dit is wat ik doe , ik ga sparen voor een 7 snaar en mn versterker houd ik gewoon, en ik koop als de distortion nie goed klinkt gewoon een distortion pedaal want da was ik toch al van plan, dan zoek ik welke 7 snaar ik wil en dan kijk ik waar ik die kan krijgen

maar ja ik weet nog nie welke 7 snaar ik wil , weet iemand een goeie maar ook nie te duur? ( daaronder versta ik niet hoger dan rond de 800 euro )

Barret Wallace
2 juni 2003, 21:27
er is geloof ik zon cheapowa ibanez 7 snaar
prima voor jou :)

Ronald
2 juni 2003, 21:36
ja dag naar jou luister ik nie meer :-?

X-Pensive Wino
2 juni 2003, 21:44
je schrijft als ik 6 snarig blijf spelen ,leer ik niet zevensnarig .
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op ,dat begrijp je zelf ook wel denk ik :???:
en het antwoord geef je zelf al (er zijn haast geen 7 snarige te koop)dus spaar lekker door of koop er 1 maar die dan niet naar je zin is

Swan
2 juni 2003, 21:44
leer spelen
leer wat anders spelen dan numetal
leer die luiheid af van powerchords met 1 vinger

Barret Wallace
2 juni 2003, 21:50
leer spelen
leer wat anders spelen dan numetal
leer die luiheid af van powerchords met 1 vinger

nounou zo hoef je nou ook weer niet te reageren hoor

als hij nu metal wil spelen of dingen met 1 vinger laat em lekker..

Ronald
2 juni 2003, 21:53
sjezus zeg maar geeft niemand nou es een serieus antwoord?


@ swan , je leert toch wat je wil gaan spelen ?

kan er iemand AUB een serieuse reactie inplaats van dat suffe commentaar

Swan
2 juni 2003, 21:54
je kan n setje snaren voor n 7 snarige gitaar kopen en dan de hoogste wegooien en de rest op je gitaar zetten en die stemmen in A....je bent toch niet gehecht aan dat ding :D

Barret Wallace
2 juni 2003, 21:55
als je normaal leert typen wil ik je best een serieus nemen :razz:

check die 7 snarige ibanezzen gewoon ofzo

op www.marktplaats.nl , gitaarmarkt etc vindt je er vast wel 1

Ronald
2 juni 2003, 21:56
als je niks serieus te zeggen hebt antwoord dan gewoon niet ! :x


is er nog een serieus iemand hier inplaats van al die kiendjes

Swan
2 juni 2003, 21:58
ehm, t zou best werken, stuk onbenul.

er zijn zat bands die in A stemmen zonder 7 snarig ding en zonder problemen

Ronald
2 juni 2003, 22:01
een 6 snaar in a stemmen ? hoe wil je da voor mekaar krijgen ?

dan heb je gewoon een 7 snaar zonder de bovenste snaar :-?

Ronald
2 juni 2003, 22:02
en hebben we hier eigenlijk geen moderators of zo ?

Swan
2 juni 2003, 22:03
waarom zou dat niet kunnen volgens jou?
er zijn zat deathmetalbands die in A staan met 6 snarige gitaren

leer eerst wat van gitaren voordat je mensen gaat afzeiken....grow up

hoelang speel je nou eigelijk al gitaar?

Ronald
2 juni 2003, 22:04
wie zit hier nou wie af te zeiken man :-?

Swan
2 juni 2003, 22:06
als je normale topics zou maken en zou antwoorden op vragen zou dat niet gebeuren

iam
2 juni 2003, 22:08
jezus, stop het eens...

en post iets bij mijn topics :wink:

wietse
2 juni 2003, 22:08
volgens mij heb je je zinnen gezet op een 7 snaar en wil daarom niet echt luisteren naar goedbedoelde adviesen.
leer eerst goed spelen op een gewone zessnarige gitaar je kan namelijk ook altijd nog een pitch shifter aanschaffen dat is een pedaaltje waarmee je kan downtunen zonder eerst te stemmen.
hoeveel die pedalen kunnen downtunen weet ik niet maar lijkt mij wel een optie en als je in gewone stemming wilt spelen zet je het pedaal weer uit.
lijkt mij goedkoper dan een andere gitaar en 2ehands vind je die 7snarige gitaren bijna niet .
nieuw is een dure aanschaf dan moet je nog wel effe sparen.

trouwens je bent nieuw hier op het forum dus hap niet overal op en voel je niet gelijk beledigd ,beetje katten en plagen hoort er bij moet je tegen kunnen anders moet je niet op een forum gaan.

X-Pensive Wino
2 juni 2003, 22:10
als je niks serieus te zeggen hebt antwoord dan gewoon niet ! :x


is er nog een serieus iemand hier inplaats van al die kiendjes
weet je wat ronald verkoop je nintendo,playstation je ouwe gitaar en versterker (ook al vinden pappie en mammie het niet goed)koop een goeie versterker en een 7 snarig gitaartje ,als dit geen serieus antwoord is weet ik het ook niet :wink: :wink: :wink:

Ronald
2 juni 2003, 22:21
nou voor mijn gevoel was het een serieus topic maar ik noem dit geen plagen meer , ik bedoel tis toch normaal dat ik als ik een vraag stel dat ik er een gewoon antwoord op wil hebben?

hmm ik wist nie dat je met een pitch shifter kon downtunen , kdacht dat het alleen met een digitech whammy kon, maar hoe werk da downtunen met een pitch shifter dan ? gewoon een octaaf omlaag of zo ?

Soulflyhigh
2 juni 2003, 22:28
@ Ronald ik denk dat mijn sig al wel genoeg zegt :-D

X-Pensive Wino
2 juni 2003, 22:30
:-D :-D :-D

Ronald
2 juni 2003, 22:31
ik snap nie wat ik fout doe hoor , ik stel gewoon een vraag en dan krijg ik allemaal kutantwoorden , ksnap er echt geen zak meer van

laat maar zitten kstop wel met dit topic want echt veel wijzer word ik er nie van

wietse
2 juni 2003, 22:38
pitch shifter is gewoon de soort naam van het pedaal zoals overdrive e.d
digitech wammy is een merk/type naam.
en dat ze hier zo reageren is niet vreemd ,de meesten hier houden niet van nu metal en kijken er op neer ik vind het ook niks maar als jij het wilt spelen is jouw zaak, als je wat jaartjes verder bent denk ik dat je wel anders over nu metal denkt dan op het moment.
en je speelt nog maar een jaar dat is een korte periode dus ze willen je behoeden voor een fout als je beter gaat spelen denk ik dat je weinig uitdaging meer in nu metal ziet, en dan heb je dus een 7snaar gekocht waar je mischien niks meer mee doet.
en inderdaad er zijn zat metal bands die zover downtunen op een 6snaar zullen wel dikkere snaren daarvoor gebruiken 0.12 ofzo of nog dikker.

en natuurlijk je reageert gelijk boos en nogal onbeschoft als je niet het antwoord krijgt dat je graag wilt, snij je jezelf met in de vingers want als je dat doet hoef je direct helemaal geen hulp meer te verwachten.
het is dus logisch dat ze jou dan ook zo gaan behandelen andersom zou jij dan ook van je afbijten .
als jij iemand wil helpen en die bekt je dan af pik je ook niet.

Soulflyhigh
2 juni 2003, 22:41
ik snap nie wat ik fout doe hoor , ik stel gewoon een vraag en dan krijg ik allemaal kutantwoorden , ksnap er echt geen zak meer van

laat maar zitten kstop wel met dit topic want echt veel wijzer word ik er nie van

Ik zal even wat feiten voor je op een rijtje zetten dan snap je het misschien wel :wink: :
1) je hebt je gear pas een half jaar dus ik neem aan dat je hooguit een jaar gitaar speelt.
2) Je geeft aan dat je een 7 snaar wilt hebben voor de lage tonen. Er wodt je meerdere malen verteld dat dat ook met een 6 snaar kan en dat schijnt niet echt door te dringen
3) Je hebt echt geen verstand van gitaren en toch weet je al dat je een 7 snaar wilt (volgens mij om korn op te spelen)
4) poweraccoorden met 1 vingertje spelen wordt volgens op dit forum gewoon lui genoemd plus dat het niet echt bijdraagt aan de muziekale landschap (meestal zo met nu-metal)
5) Je hebt geen geduld en ook geen geld (slechte combi)
6) Je pist veel forumleden off

dat was het wel zo'n beetje misschien dat je de volgende topic iets nuttiger wordt

Ronald
2 juni 2003, 22:43
hoe help je iemand met kutopmerkingen dan ? vind ik onzin hoor

maar wat is er dan mis met een 7 snarige gitaar , jullie doen zo net alsof ze net zo goed niet verkocht kunnen worden

en waarom heeft toch iedereen wat tegen nu-metal , ksnap nie wat er mis mee is hoor

Ronald
2 juni 2003, 22:47
ik snap nie wat ik fout doe hoor , ik stel gewoon een vraag en dan krijg ik allemaal kutantwoorden , ksnap er echt geen zak meer van

laat maar zitten kstop wel met dit topic want echt veel wijzer word ik er nie van

Ik zal even wat feiten voor je op een rijtje zetten dan snap je het misschien wel :wink: :
1) je hebt je gear pas een half jaar dus ik neem aan dat je hooguit een jaar gitaar speelt.
2) Je geeft aan dat je een 7 snaar wilt hebben voor de lage tonen. Er wodt je meerdere malen verteld dat dat ook met een 6 snaar kan en dat schijnt niet echt door te dringen
3) Je hebt echt geen verstand van gitaren en toch weet je al dat je een 7 snaar wilt (volgens mij om korn op te spelen)
4) poweraccoorden met 1 vingertje spelen wordt volgens op dit forum gewoon lui genoemd plus dat het niet echt bijdraagt aan de muziekale landschap (meestal zo met nu-metal)
5) Je hebt geen geduld en ook geen geld (slechte combi)
6) Je pist veel forumleden off

dat was het wel zo'n beetje misschien dat je de volgende topic iets
nuttiger wordt


1) klopt
2) ja ze zeggen tot c , en ja iemand zij dat je tot a kunt maar dan heb je dus eigenlijk gewoon een 7 snaar zonder de bovenste snaar, dit lijkt me erg onhandig
3) ja onderandere ja, maar wat is daar dan mis mee?
4) heozo ,de gitarist van system of a down speelt ook zo
5) nee ok heb je gelijk in
6) ja ik verdedig me natuurlijk als mensen me nie serieus nemen , zou jij dan ook nie boos worden als je alleen kutopmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgt?

wietse
2 juni 2003, 22:53
allemachtig wat ben jij traag van begrip.
die kut opmerkingen lok je zelf uit door zo driftig en ongeduldig te reageren.
er is niks mis met een 7snaar maar de muziek waar ze voornamelijk voor gebruikt worden is nou niet bepaald hoogstaand op gitaar technisch gebied.
luister voor de verandering eens naar de shredders als yngwie malmsteen ,tony mac alpine of de blues gitaristen als stevie ray vaughn rory gallagher walter trout e.d
dan begrijp je mischien beter waarom numetal hier niet gewaardeerd wordt.
verbreed je horizon op muzikaal gebied als je in één stijl blijft hangen kom je nooit verder je hoeft niet elke stijl te spelen maar er wel kennis van op te doen.
en als je echt getalenteerd bent dan maak je uit al die stijlen je eigen geluid daarom hameren ze er bij conservatoriums er altijd op dat je een ruime kennis op na moet houden daar leer je veel meer van dan alleen
nu metal te spelen.

Mithrandir
2 juni 2003, 22:57
Ronald, knulletje, ik geloof dat mijn antwoord op pagina 1 wel degelijk serieus was en bedoelt om je te helpen.

Probleem is dat jij al lang besloten hebt wat je wilt, dus doe dat dan ook gewoon, maar ga niet lopen miepen dat je geen geld hebt en dat je niet alles tegelijk kan kopen.

Alle discussies tussendoor waren overbodig, want of jij nu-metal wilt spelen, dat moet jij helemaal zelf weten en of je dat op een 7 snaar wilt doen of op een 6-snaar is ook jou pakkie an. Al zaten er van een aantal mensen hele bruikbare tips bij waarom je wel of geen 7-string moet nemen.

Matje
2 juni 2003, 23:05
4)system of a down

6)serieus nemen

dat wordt moeilijk ja

Mithrandir
2 juni 2003, 23:08
matje, CUT THE CRAP!!!!!!

iemand aanvallen op zijn muzikale voorkeur is nooit grappig!!!

<edit>
sorry matje, maar ik had net een verhaaltje aan Ronald geschreven, kom je er tussendoor met je opmerking. Valt mijn betoogje weer in het niet.
</edit>

Kasper
2 juni 2003, 23:12
hihi, ik amuseer me kostelijk met het lezen van deze post, maar dat even ter zijde.

Roland, je wil weten wat er verkeerd is met 7-snarige gitaar... Op zich, absoluut niets. Als je persé een zo'n gitaar wilt, dan gaat niemand je tegenhouden. Maar als je een post zet, moet je ook verwachten dat er mensen zijn die er anders over denken. Dat is niet om je tegen te werken. Iedereen geeft gewoon zijn mening.

Iedereen hier denkt er hetzelfde over; blijf eerst nog gewoon electrisch spelen. Daarna kan je zien of je idd 7-snaar wilt. Aangezien je toch nog geen geld hebt moet je afwachten. Het zou ook dom zijn om een koop te doen waar je achteraf aan vast zit. Je wil overschakelen op 7-snaar, omdat je 6-snaar niet goed genoeg vind. Achter een half jaar spelen kan je volgens mij niet zo'n besluit nemen.

Als je absoluut een 7-snaar wilt, geef dan veel geld uit... Aangezien je er nu geen hebt, doet het er nu toch niet toe....

AMEN :gitarist:

Matje
2 juni 2003, 23:15
matje, CUT THE CRAP!!!!!!

iemand aanvallen op zijn muzikale voorkeur is nooit grappig!!!

relax dude (Y)

Soulflyhigh
2 juni 2003, 23:22
Oke alles wat ik wilde zeggen is al een keer gezegd. Volgens mij is het (en voor jou denk ik) duidelijk. Zoek een (vakantie) baantje en WORK YOUR ASS OFF! als je dan 1000 pleuro bij elkaar hebt dan koop je die K 7 die je al op marktplaats.nl had gezien en voila PROBLEEM OPGELOST. En een megavette Korn K 7 gitaat en je hebt een multi-effecten pedaal. Het enige wat je nu nog in de weg staat is je speeltechniek maar ja dan kan je daar lekker aan gaan werken en hoef je ook geen ozinnige topics te posten.

Yes I'm your savior :-D

Kasper
2 juni 2003, 23:35
CONCLUSIE:

1) Je houd je versterker, 7-snaar op gewone versterker is geen probleem
2) Je hebt geen geld dus je verkoopt je Nintendo, gaat werken of whatever
3) Ondertussen heb je wat tijd om de gewone 6-snaar wat verder te ontdekken. Misschien vind je die uiteindelijk toch nog niet zo slecht.
4) Je gaat in wat gitaarwinkels rond (als ze niet in je buurt zijn pak je eens de trein of car-jack je iemand). Zoek wat op internet bij verschillende merken, als ik aan 7-snaar denk, denk ik aan Ibanez k-7. Zoek ook wat prijzen op.
5) Ondertussen volg je de posts op het forum wat, zodat je iets bij leert over gitaar. (no offence)
6) ... is al te laat, weet niet meer wat te zeggen :)
7) We all kiss and make up

8-)

Stybanez
3 juni 2003, 10:47
oke, is de les psychologie nu afgelopen? :P

Die nu-metal bands spelen volgens mij op een drop-six:
BEADGB of AEADGB
Die gitaren zijn hiervoor speciaal aangepast (langere hals ofzo)

Maar k ben ook van plan om een 7-snarige gitaar te kopen, waarschijnlijk een RG2077XL. Speel al 9 jaar in totaal, en eigenlijk alle muziekstijlen. Maar dat verhaal over die versterker dat dat geen gewone versterker kan zijn, klopt dat?

Swan
3 juni 2003, 11:10
koop anders een Bariton gitaar

gerrekat
3 juni 2003, 11:52
Ach het is typisch zo'n geval van een gast die houd van een bepaalde band/muziek en precies dat wil nadoen en dat geluid wil hebben.

Op zich best te begrijpen we zijn waarschijnlijk allemaal zo begonnen, maar het is natuurlijk zo dat veel (nu) metal bands op verschrikkelijk dure spullen spelen.

het lijkt mij raadzaam eerst eens op de "normale" manier te leren spelen je techniek ontwikkelen en dan eens verder te gaan kijken!

Soulflyhigh
3 juni 2003, 12:15
Ach het is typisch zo'n geval van een gast die houd van een bepaalde band/muziek en precies dat wil nadoen en dat geluid wil hebben.

Op zich best te begrijpen we zijn waarschijnlijk allemaal zo begonnen, maar het is natuurlijk zo dat veel (nu) metal bands op verschrikkelijk dure spullen spelen.

Ik zeg Mesa Boogie en PRS

gerrekat
3 juni 2003, 12:23
of Bogner Uberschall en ESP

Ronald
3 juni 2003, 16:10
hmm ik denk dat we elkaar ook niet helemaal goed begrijpen , ik hou inderdaad van nu-metal en daarnaast ook van punk , dit is simpele muziek en ik denk dat jullie dat tegen staat omdat jullie al jaren spelen en veel respect hebben voor grote gitaristen die onwijs goed kunnen spelen , dat heb ik natuurlijk ook wel , maar ik hou juist niet van zulke muziek omdat het mischien wel goede muziek is in de zin van op technisch gebied maar gevoelsmatig vind ik dat geen goede muziek , ik vind dat heel goed gitaar spelen erg weinig toevoegd aan de muziek, het is mischien knap maar ik vind het helemaal niet zo mooi klinken, ik hou gewoon veel meer van eenvoudige muziek. het is natuurlijk heel goed mogelijk dat mn smaak daarin verandert naar mate ik langer gitaar speel dat kan , maar da maakt toch nie uit? is een 7 snaar daarom nie geschikt ofzo? ik bedoel steve vai speelt ook op een 7 snaar.

maar de muziek waar jullie naar luisteren is muziek dat bestaat uit hele moeilijk gitaar partijen en minutenlangen solos en zo, maar ik hou daar helemaal niet van, eigenlijkk vind ik het allemaal slecht om te zeggen luister es naar de muziek van die gitarist , inplaats van luister es naar de muziek van die band, je bent tenslotte een band , het gaat er nie om het gitaar speel in zn eentje goed klinkt als het maar goed klinkt in het geheel

dit is mischien een waardeloze instelling voor een gitarist vinden jullie, maar ik vidn gewoon een gitaar is maar een onderdeel van een band en de gitaar is niet waar het allemaal om draait , het gaat puur om het geheel

als je luister naar bijvoorbeeld korn ( wat mn favoriete band is maar da hadden jullie vast al lang door ) dan zie je wel dat moeilijke gitaar partijen niet eprse nodig zijn om goeie muziek te maken , als je kijkt naar bijvoorbeeld blind wat ik gewoon een puur kunststukje vind dan zie je geen solos enzo , want ik hou daar nie eens zo heel erg van

bovendien ik ben echt nie van plan altijd maar te blijven coveren, zo gauw ik in een vaste band zit ga ik eigen muziek schrijven , en als mn smaak verandert en ik meer uitdaging wil dan kan ik dat toch gewoon zelf veradneren ? ik bedoel wat is het probleem nou daarin?

ik zie de gitaar slechts als een instrument in een band , en is albsoluut nie het belangrijkste, het is gewoon het instrument dat ik gekozen heb

mijn doel is helemaal nie om een van de beste gitaristen van de wereld te worden ofzo en minutenlangen solos te kennen want dat vind ik niet eens mooi

moeilijke muziek is voor mij helemaal niet betere muziek, ik hou juist meer van eenvoud en als dat verandert in de loop der jaren dan pas ik mn muziek daar wel in aan :)

ik ben denk ik geen volbloed gitarist maar gewoon een bandspeler, het gaat mij gewoon om het geheel, niet om de gitaar alleen. ik vind joe satriani enzo helemaal geen goeie muziek, ik heb wel zo van wow knap dat je da allemaal kan , maar ik vind het gewoon niks, de muziek waar ik naar luister ik op gevoel en niet naar techniek

maar een muziekstijl niet waarderen omdat het makkelijk is vind ik maar raar hoor

het lijkt wel of jullie het plezier in muziek maken vergeten en alleen nog maar om hoe goed je kan spelen geven

wietse
3 juni 2003, 17:13
natuurlijk heeft eenvoudige muziek een zekere kracht zie maar naar U2
niet echt ingewikkeld maar wel vol emotie en daar zit bij hun de kracht,
numetal heeft dat ook maar de enigste emotie die ik daar bij hoor is woede.
ik ben ook geen nu metal liefhebber ik kan best begrijpen dat deze muziek een doel groep heeft net zoals punk (vroeger) en metal in mijn jeugd.
de hedendaagse "punk" die je nu veel hoort heeft niks meer te maken met de oude punk het mist die energie ,woede en frustratie wat het vroeger wel had het zijn nu gewoon popbandjes die zich een punk image hebben aangemeten omdat het verkoopt.
muziek is altijd een manier geweest om je te onderscheiden van de vorige generaties dacht al dat het niet verder kon na de komst van house e.d. maar ook de metal is nog veel harder geworden zodat ook de ouwere generatie metal leifhebbers er ook niks meer aanvinden.
met gevoel in muziek ben ik het wel met je eens dat bij een heleboel van die shredders het meer om de techniek gaat dan emotie . maar luister eens naar de moderne blues/ bluesrock gitaristen zoals walter trout is één van de snelste blues gitaristen die ik ooit gezien heb en daar zit wel weer heel veel emotie in.
de meeste gitaristen willen natuurlijk zo goed en zo snel mogelijk worden jij bent daar dus een uitzondering in.
maar welke muziek je ook maakt er zit altijd wel gevoel in je moet er alleen voor openstaan.
ook satriani heeft zeer gevoelige nummers gemaakt.
natuurlijk kan je op een 7snaar spelen als je dat wil moet je dat gewoon doen ,ze proberen je alleen hier te vertellen dat je beter eerst nog effe door kan gaan op een gewone 6snaar je speelt nog maar kort en hebt geen geld als je wat geduld opbrengt dan kan je sparen voor een goede gitaar zonder dat je van alles moet verkopen waar je later mischien wel spijt van krijgt.

Barret Wallace
3 juni 2003, 17:28
stop is met al die lange berichten :o

wietse
3 juni 2003, 17:30
wat nou barret krijg je er koppijn van?
dan wordt het mischien tijd voor een bril als de lettertjes te klein en te veel voor je zijn.

Ronald
3 juni 2003, 17:50
khad al in een ander topic iets neergzet maar ik denk dat het hier beter thuis hoort:

hey ik zag deze advertentieop www.marktplaatsn.nl

ik kan geen link geven dus kopieer ik um maar:

Groep: Muziek/instrumenten/cd's/concerten Terug Rubriek: Gitaren: Elektrische gitaren Hoofdmenu


Klik hier om een advertentie te plaatsen.

Breng een vriend op de hoogte van deze advertentie Klik hier

Aangeboden: Ibanez K-7
Prijs: 1000 euro
Beschrijving: Ibanez K-7 series ( KORN ) 7-snarige elektrische gitaar.kleur groen/grijs, 9 maanden oud, weinig op gespeeld, Z.G.A.N. + koffer + boss GT-3 guitar effects.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: D. Noorlander
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 0348-422253
Woonplaats: Woerden
Provincie: Utrecht
Plaatsings datum en tijd: 25-04-2003, 16:17:25
Aantal maal gezien: 1180

Er is 3 maal geboden op deze advertentie. Bod Bieder: Datum: Tijd:
750,00 Klik hier om een E-mail te sturen naar allegro 12-05-2003 21:19:00
600,00 Klik hier om een E-mail te sturen naar poepventje 10-05-2003 16:07:07
500,00 Klik hier om een E-mail te sturen naar nine_inch_niek 07-05-2003 21:47:04


Vraagprijs te hoog? doe een bod (bedrag in euro's komma centen b.v. 6,05 of 25,00):
Uw E-mail adres: Uw bod: €



ligt het nou aan mij of is dit een verrekte goeie aanbedieng, een k7 is een kei goeie gitaar schijnt , en dies nieuw 1800 euro ongeveer , en dan krijg je er nbog een boss gt 3 bij ook :| voor maar 1000 euro is da geloof ik maar een koopje ofnie ?



is dit nu gewoon de aanbieding van mn leven , ik bedoel 1000 euro is op zich zelfstaand veel geld maar voor dit is het echt een koopje, ik bedoel as ik een neiuwe gitaar zou kopen zou ik er denk ik 1 van rond de 800 euro kopen en dan heb ik nog niet eens een professionele , en voor die 1000 euro krijg je er nog een boss gt3 bij ook , ik bedoel de nieuw waarde zou iets van 2300 euro ofzo zijn , en hij vraagt maar 1000 euro

ik bedoel zo ben je voor jaren voorzsien , een gitaar van professionele kwaliteit ( dat het een korn gitaar is vind ik wel wat minder , kben wel fan van ze maar dan op de zelfde gitaar spelen vind ik nou nie zo geweldig) maar aan de andere kant is het waarschijnlijk de beste ibanez 7 snaar die je kan krijgen, en een bos gt3 is ook een erg goed effecten pedaal , dus zit ik op gitaar en effecten gebied gebakken

maar ja hoe ik 1000 euro kan ophoesten weet ik eigenlijk niet, maar als ik het niet zou doen en ik verzamel gewoon over de jaren mn gitaar gear dan ben ik duurder uit en heb ik mischien wel minder goeie spullen

wat vinden jullie?

Mithrandir
3 juni 2003, 18:29
reken er maar niet op dat het de beste ibanez 7 snaar is die je kan krijgen, de universes zijn volgens mij toch wel een slagje beter en volgens mij zitten er in de RG lijn ook nog wel een paar 7-strings die beter zijn dan de K7.

Maar goed, dat neemt niet weg dat het voor jou waarschijnlijk een prima gitaar zal zijn en de GT3 erbij is ook leuk. Dus gewoon doen, discussieren met jou erover heeft toch geen zin.

Ronald
3 juni 2003, 19:05
hmm kzal es de voordelen tegen de nadelen opwegen:

voordelen: - een proffesionele gitaar voor maar relatief weinig weinig geld
- een goed multieffectpedaal
- niet in de komen jaren steeds maar gitaar upgraden om
uiteindelijk op professionele kwaliteit te komen
- op effecten gebied ook meteen al goed zitten
- als ik het niet zou doen en gewoon in de loop der jaren mn
gear opbouwen dan zou ik waarschijnlijk duurder uit zijn
voor minder kwaliteit

nadelen: - erg dure aankoop in 1 keer
- kspeel nog maar kort gitaar ( maand of 9 denk ik ) en dan
kan ik nog nie precies weten wat ik wil
- ik heb mn gitaar die ik nu heb nog maar pas
- kheb 2 weken geleden een effectpedaaltje gekocht ( geen
multieffect ) die kan ik dan natuurlijk ngo wel steeds
gebruiken
- het kan een te impulsieve aankoop zijn , mischien krijg ik er
wel spijt van
- ik begin met schuld , dus in plaats van sparen voor een
gitaar begin je met de gitaar en gaat er daarna pas voor
werken, dus je werkt eigenlkijk voor niks, alleen om uit de
schuld te komen, dit werkt nie erg prettig natuurlijk
- het klinkt bij voorbaat fout want andere gitaristen die
verzamelen hun gear in de loop der tijd en ik zou het
meteen in 1 keer krijgen. dit is eigenlijk "onnatuurlijk"
- foute aankoop/weggegooid geld, mischien wil ik over een
half jaar wel geen gitaar meer spelen ( maar das een rare
opvatting natuurlijk ) want ik ben dus echt wel van plan om
door te gaan natuurlijk :) ( dit was een nadeel genoemd
door mn moeder :-? )


nou om maar inplaats te zeggen van wat ik zou moeten doen , wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?

Mithrandir
3 juni 2003, 19:13
http://www.smilies.nl/cry.gif

The_Cure
3 juni 2003, 19:17
zet het gewoon uit je kop, 9 maanden gitaarspelen is echt nog niet lang neem eerst lessen enz enz leer bij, vorm je techniek, kijk wat je ligt (want geloof me er is veeeeel meer dan dat nu-metal (shame dat ze daar gitaren bij gebruiken :cry: :gitaaronwaardig: ). Neem les en kijk welke stroming je ligt (rock, blues etc.).

De mensen hier proberen je van een impuls aankoop af te houden, luister alstjeblieft naar ze! :dontgeti:

Ronald
3 juni 2003, 19:19
maar hoezo welke stroming bij je past? de stroming die bij je past is toch de muziek waar je naar luistert?

ik weet het ook nie meer , het is gewoon te vlug maar ja zo'n aanbieding krijg je nooit meer waarschijnlijk

kzou wel nog met de gitaar die ik nu heb willen doorgaan , maar kben bang dat ik dan uiteindelijk veel duurder uit ben als ik gewoon het zelfde wil als nu

Mithrandir
3 juni 2003, 19:23
Toch denk ik ook dat je nog een tijdje moet wachten, beetje sparen, rondkijken wat er nog meer aan leuke gitaren te krijgen is en nog eens nadenken of je die 7-snaar ECHT wilt.

En speel vooral gewoon lekker, ik weet zeker dat je met huidige gitaar nog heel lang plezier kunt hebben, tot je echt zeker weet wat je wilt. Want dat weet je nu gewoon nog niet.

Ronald
3 juni 2003, 19:33
is mischien ook wel het beste , maar zo'n goeie gitaar + multieffect voor relatief weinig geld.. kben bang dat ik als ik over een half jaar of weet ik veel wanneer een nieuwe gitaar koop dat ik dan evenveel geld kwijt ben voor mindere kwaliteit en zonder multieffect

maar hoe kom ik er dan achter of ik nou een 7 snaar wil of niet ? ik bedoel dat kan toch alleen de tijd leren ?

Kasper
3 juni 2003, 20:13
is mischien ook wel het beste , maar zo'n goeie gitaar + multieffect voor relatief weinig geld.. kben bang dat ik als ik over een half jaar of weet ik veel wanneer een nieuwe gitaar koop dat ik dan evenveel geld kwijt ben voor mindere kwaliteit en zonder multieffect


Je lijkt me iemand die vlug droomt van dingen die toch niet haalbaar zijn soms, ik ben ook zo, maar probeer dat beetje te controleren. Volgens mij heb je geen 1000€, dus het doet er niet toe.

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/10475.htm?fo=1&zoek=ibanez&oudei=15
hier is trouwens de link , en laat me even zeggen:
er zijn reeds 3 bods op geweest, die gitaar staat al een maand online, en als het echt zo'n koopje is, dan zal hij wel al weg zijn. (vind het trouwens rare bods, telkens +100€. En als het inderdaad zo weinig geld is ... misschien is er wel schade aan of zoiets, wees voorzichtig met 2e hands, zeker als je er niet van kent.



maar hoe kom ik er dan achter of ik nou een 7 snaar wil of niet ? ik bedoel dat kan toch alleen de tijd leren ?
JA

en nu: :sssh:

Soulflyhigh
3 juni 2003, 21:37
ik weet het ook nie meer , het is gewoon te vlug maar ja zo'n aanbieding krijg je nooit meer waarschijnlijk

quote:

Mwha dat weet ik niet hoor. Die K 7 worden niet erg veel verkocht door Ibanez. Zelfs te slecht vind Ibanez. Je ziet uwens overal dat 7 snaren minder populair zijn. Dit komt waarschijnlijk doordat Nu-metal een beetje aan het uitsterven is :-D Kijk maar eens in de nieuwe folder van Ibanez er staan een stuk minder 7 snaren in dan in de vorige twee jaar. En kijk ook eens bij feedback (www.feedback.nl kan je ook eens in andere zaak kijken dan die bij jou om de hoek) Hier zie dat de 7 snaren in prijs dalen. Om een lang verhaal kort te maken. Ik denk dat als je in de toekomt nog steeds nu-metal wilt spelen :razz: je denk ik wel 2e hands aan een goede 7 snaar kan komen.

Stybanez
4 juni 2003, 12:14
reken er maar niet op dat het de beste ibanez 7 snaar is die je kan krijgen, de universes zijn volgens mij toch wel een slagje beter en volgens mij zitten er in de RG lijn ook nog wel een paar 7-strings die beter zijn dan de K7.

Maar goed, dat neemt niet weg dat het voor jou waarschijnlijk een prima gitaar zal zijn en de GT3 erbij is ook leuk. Dus gewoon doen, discussieren met jou erover heeft toch geen zin.

K wil de RG2077XL aanschaffen, ken jij die gitaar een beetje? (of de 1077XL, das de voorloper)

Ronald
4 juni 2003, 18:35
hmm knspa nogsteeds nie helemaal goed wat de meeste hier in dit topic nou tegen een 7 snaar hebben? ik bedoel er komt toch alleen maar iets bij en niks eraf , ik bedoel je kan met een 7 snaar toch precies het zelfde als met een 6 snaar en andersom niet

Chezzy
4 juni 2003, 18:48
hmm knspa nogsteeds nie helemaal goed wat de meeste hier in dit topic nou tegen een 7 snaar hebben? ik bedoel er komt toch alleen maar iets bij en niks eraf , ik bedoel je kan met een 7 snaar toch precies het zelfde als met een 6 snaar en andersom niet
Ach niets tegen die dingen. Metallica gebruikt ze ook wel op hun nieuwe album en dat is toch wel een band die ik serieus neem (in tegen stelling tot Avril etc). Helaas worden 7-snaar gitaren voornamelijk met nu-metal geassocieerd en dat weer met slecht. Ik snap eigenlijk niet waarom men zo'n hekel heeft aan nu-metal. Linkin Park maakt best wel aardige liedjes en ik vind het onterecht dat die band -en vele andere nu-metal bandjes- worden afgezeken.
Dat mensen een hekel aan Korn hebben kan ik me nog wel ergens voorstellen omdat die hun hele stijl van Coal Chamber hebben gejat en intussen wel arrogant staan te doen. Maar ach, d'r wordt wel meer gejat.
Anyway, niets van aantrekken als mensen je afzeiken omdat je 7-snaren en nu-metal leuk vindt. Mensen die kritiek hebben op de smaak van iemand anders zijn toch maar zeer triest.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat een 7-snaar geen must is voor nu-metal. Het overgrote deel kan je gewoon op een apart gestemde 6 snaar spelen. Ga dus eerst even uitproberen of je het wel leuk vindt en of je het wel nodig hebt. Wacht sowieso even met aanschaffen, want je mening kan best veranderd zijn over een paar weekjes.

Succes!

Ronald
4 juni 2003, 18:56
:) kijk dit is nou een goeie nuttige reactie

andere forumleden opletten , dit is hoe je hoort te reageren :D

Swan
4 juni 2003, 18:56
ik heb nix tegen 7 snarige gitaren
wel tegen mensen die n half jaar gitaar spelen en dan opeens een 7 snarige gitaar nodig hebben(¿) omdat hun favoriete bandje er op speelt.

Ronald
4 juni 2003, 19:01
:D graag gedaan

nee maar het gaat mij meer om het geluid hoor , ik kijk naar wat ik wil gaan maken als ik in een vaste band zit en zelf muziek schrijf, dus ik kijk gewoon naar wat voor geluid ik wil krijgen, en ik hou van laag gitaar werk

renier
4 juni 2003, 19:09
ik heb een peavy bandit 112

kspeel ongeveer een jaar zeg maar


Zeggeh "Head"...... zou je niet eerst eens de 6 snaartjes leren bespelen voor je je gaat wagen aan zeven..?

zeven snaren is een hype man, dat is zoiets als de solariums, de reumertopf en de senseo crema; over 10 jaar kom je dat kreng aan de straatstenen niet kwijt..(met alle respect naar de eigenaren van deze besnaarde tijdsbeelden; maar zo denk ik erover..)

daarbij; die zeven snaren maken het echt niet makkelijker hoor. als ik jou was zou ik eens lekker een jaartje of 5 op de 6 snaren verdergaan, en dan eens kijken of je die zevende ook nodig hebt...

Mithrandir
4 juni 2003, 19:16
toch ben ik het niet met je eens dat 7-snaren een hype zijn, het is ook niet zo dat ze puur gemaakt zijn toen nu-metal populair werd. Volgens mij is de Universe de eerste 7-snaar (Ibanez kenners bevestig dit even) en die dateert van begin jaren negentig of eerder, dat weet ik niet precies.

m.a.w. het is een gitaar die je met een beetje fantasy en vindingrijkheid wel op meer manier kan gebruiken dan alleen voor hevig gedowntunede pokkeherrrie.

Swan
4 juni 2003, 19:23
:D graag gedaan

nee maar het gaat mij meer om het geluid hoor , ik kijk naar wat ik wil gaan maken als ik in een vaste band zit en zelf muziek schrijf, dus ik kijk gewoon naar wat voor geluid ik wil krijgen, en ik hou van laag gitaar werk


ok je houd van laag gitaar werk, ik ook...maar waarom reageer je dan zo achterlijk als iemand je verteld dat je met n 6 snarige gitaar dezelfde stemming kan krijgen?

Ronald
4 juni 2003, 19:24
jaartje of 5/ 6 ? nu zeg je dat van ga eerst maar es jaar of 6 oefen en ga daarna pas in een band :-?

dat je 6 jaar speelt is natuurlijk logisch maar dan allen in je 1tje op je akmer zitten die tijd is wel ontzettend saai

jij hebt zeker zo'n mentalitiet van ik vind de gitaar het mooiste instrument ter wereld en ik wil zo goed en snel mogelijk kunnen spelen ,maar goed dat moet jij weten , is natuurlijk geen vreemde instelling hoor

maar bij mij is het toeval dat ik gitaar speel , voor het zelfde geld was ik bassist of drummer geweest , ik wou gewoon in een band, en ik heb toen gekozen voor de gitaar omdat bas mij wat saai leek omdat je aleen maar 1 toon aanslaat en je niet echt nummers er mee kunt spelen die uit zich zelf al klinken, bovendien hou ik van distortion, en met een bas zelf nummers schrijven wil ook nie echt lukken, moet je ook wel wat van gitaar spelen weten natuurlijk

drummer wou ik nie worden omdat je dan altijd stil zit en op de achtergrond bent, bovendien past zo'n ding niet op mijn kamer , en mn oduers zouden er nie blij mee zijn omdat je het geluid er nie van kan afzetten :D

ik heb dus voor de gitaar gekozen omdat het lekker klinkt met distortion en omdat je er makkelijker zelf nummers mee kan schrijven

en ik ben helemaal nie van plan om als een gek te kunnen soleren en weet ik wat , ik wil gewoon lekkere muziek maken met een groep vrienden en lekker flippen op het podium :D
en dan gewoon eigen nummers schrijven met eigen teksten en in een geheel spelen en een gitaar is slechts een onderdeel van een band, ik vidn eht nie het mooiste instrument ter wereld en mijn doel is helemaal nie om er zo goed en snel mogelijk in te worden

tja ik ben gewoon niet zo'n volbloed gitarist zoals jullie maar ik ben een bandspeler die toevallig voor de gitaar gekozen heeft

Negative K3 fan
4 juni 2003, 19:24
toch ben ik het niet met je eens dat 7-snaren een hype zijn, het is ook niet zo dat ze puur gemaakt zijn toen nu-metal populair werd. Volgens mij is de Universe de eerste 7-snaar (Ibanez kenners bevestig dit even) en die dateert van begin jaren negentig of eerder, dat weet ik niet precies.


7 snren dateren uit de jaren 50 ofzo, jazz gitaristen speelden erop

Mithrandir
4 juni 2003, 19:26
toch ben ik het niet met je eens dat 7-snaren een hype zijn, het is ook niet zo dat ze puur gemaakt zijn toen nu-metal populair werd. Volgens mij is de Universe de eerste 7-snaar (Ibanez kenners bevestig dit even) en die dateert van begin jaren negentig of eerder, dat weet ik niet precies.


7 snren dateren uit de jaren 50 ofzo, jazz gitaristen speelden erop

Dat bedoel ik :D, dan kan je dus al helemaal niet meer van een hype spreken.

Ronald
4 juni 2003, 19:26
:D graag gedaan

nee maar het gaat mij meer om het geluid hoor , ik kijk naar wat ik wil gaan maken als ik in een vaste band zit en zelf muziek schrijf, dus ik kijk gewoon naar wat voor geluid ik wil krijgen, en ik hou van laag gitaar werk


ok je houd van laag gitaar werk, ik ook...maar waarom reageer je dan zo achterlijk als iemand je verteld dat je met n 6 snarige gitaar dezelfde stemming kan krijgen?

ja maar dan heb je een barriton gitaar ofzoiets, en dat lijkt me niks, dan heb ik liever 7 snaren, ben je wat minder beperkt mee

mischien antwoorden ik nie al te aardig terug nee , maar ja kkan erg slecht tegen kritiek en ik word vlug kwaad als mensen lullig doen

renier
4 juni 2003, 19:26
toch ben ik het niet met je eens dat 7-snaren een hype zijn, het is ook niet zo dat ze puur gemaakt zijn toen nu-metal populair werd. Volgens mij is de Universe de eerste 7-snaar (Ibanez kenners bevestig dit even) en die dateert van begin jaren negentig of eerder, dat weet ik niet precies.


tuurlijk, maar die werd ontwikkeld voor deheer vai, en is verder ook nooit echt populair geweest. puur tonaal gezien is het totaal onnodig zo'n 7e snaar. het is puur voor het heftige laag (en voor de beroemde vai "thunder" riffs: een razendsnelle riff over de lage snaren, lusiter maar naar "for the love of god")

maar goed, mijn punt is: als je een jaar speelt, hou je dan niet bezig met de vraagof je een 7snarige gitaar wil kopen, maar leer eerst eens goed overweg gaan met wat je hebt. mijn insteek is dat je iets nieuws moet kopen omdat je huidige gear je beperkt, en niet om je eigen beperkingen te verdoezelen.

natuurlijk weet ik niet of de tpoic starter god of slecht speelt, maar ik durf met een gerust hart te zeggen dat als hij pas een jaar speelt, hij vast nog een hoop te leren heeft op een 6 snarige gitaar...

daarnaast is het ook nog eens zo dat je in de beginperiode geen flauw idee hebt wat je echt wil. zonde om dan meteen een smak geld uit te geven. ik moet er niet aan denken dat ik de les paul gekocht had die ik wilde toen ik 16 was...

Ronald
4 juni 2003, 19:31
tja mischien had ik het verkeerd, maar ik had het idee dat een 7 snaar je nergens in beperkt dus dat het nie uitmaakt of je nog op een 6 snaar nog vanalles te leren hebt, want da kun je gewoon doorleren op een 7 snaar

ik had het idee er komt iets bij maar er gaat niks af , het beperkt je nergens in er komen juist voordelen bij en geen nadelen

wat zijn dan de nadelen van spelen op een 7 snaar?

Swan
4 juni 2003, 19:32
mischien antwoorden ik nie al te aardig terug nee , maar ja kkan erg slecht tegen kritiek en ik word vlug kwaad als mensen lullig doen

misschien groei je daar nog wel overheen....net zoals deze 7 snaar hype :D

Ronald
4 juni 2003, 19:35
en mischien groeien jullie dan wel heen over het idee dat het er omgaat hoe goed je gitaar kan spelen :D

maar ja da zal wel nie :P

Mithrandir
4 juni 2003, 19:39
heb je ooit al eens in een band gespeeld?

Ronald
4 juni 2003, 19:41
zit ik nu in , tis nog maar een workshop maar ja da heeft te maken met dat ik nog nie zo lang speel dus

Swan
4 juni 2003, 20:04
ooit aan bas gedacht? :roll:

Ronald
4 juni 2003, 20:19
staat in ene paar posts terug

een bas is een mooi instrument maar het lijkt me gewoon wat saai , en geen distortion en kan je nie echt nummers mee schrijven bovendien heb ik nu al een gitaar

wietse
4 juni 2003, 20:27
waarom kan je met bas geen mooie nummers schrijven?
sting doet het en phill lynnott schreef ook heel mooie nummers voor thin lizzy .
en zo zullen er wel meer zijn alleen de bassist staat meestal niet zo in de picture of ze moeten ook al ook zanger zijn zoals sting en phill.
nou zullen die beide wel andere instrumenten bespelen/bespeeld hebben maar bas is hun hoofd instrument (was voor phill)
want het is met elk instrument zo je schrijft eerst het met behulp van jouw instrument maar dan moeten de andere instrumenten er nog bij komen en dat vergt een grote creatieviteit van je en je mede muzikanten.

Swan
4 juni 2003, 20:29
je hebt het de hele tijd over dat een gedowntunede 6 snarige gitaar zo beperkt is maar volgens mij ben jij in je hoofd nog veel beperker :lol:

Soulflyhigh
4 juni 2003, 20:41
waarom kan je met bas geen mooie nummers schrijven?
sting doet het en phill lynnott schreef ook heel mooie nummers voor thin lizzy .
en zo zullen er wel meer zijn alleen de bassist staat meestal niet zo in de picture of ze moeten ook al ook zanger zijn zoals sting en phill.
nou zullen die beide wel andere instrumenten bespelen/bespeeld hebben maar bas is hun hoofd instrument (was voor phill)
want het is met elk instrument zo je schrijft eerst het met behulp van jouw instrument maar dan moeten de andere instrumenten er nog bij komen en dat vergt een grote creatieviteit van je en je mede muzikanten.
Check ook Flea van de RCHP die gast is echt waanzinnig goed inspiratie voor alle bassisten (niet dat ik er een ben ofzo)

wietse
4 juni 2003, 20:44
waarom kan je met bas geen mooie nummers schrijven?
sting doet het en phill lynnott schreef ook heel mooie nummers voor thin lizzy .
en zo zullen er wel meer zijn alleen de bassist staat meestal niet zo in de picture of ze moeten ook al ook zanger zijn zoals sting en phill.
nou zullen die beide wel andere instrumenten bespelen/bespeeld hebben maar bas is hun hoofd instrument (was voor phill)
want het is met elk instrument zo je schrijft eerst het met behulp van jouw instrument maar dan moeten de andere instrumenten er nog bij komen en dat vergt een grote creatieviteit van je en je mede muzikanten.
Check ook Flea van de RCHP die gast is echt waanzinnig goed inspiratie voor alle bassisten (niet dat ik er een ben ofzo)

ik wist dat ik er één vergeten was ik vind de rhcp niet zo bijzonder maar wat een monster bassist hebben die lui die maakt er goede muziek van.

Soulflyhigh
4 juni 2003, 21:10
haha zeker Flea is echt goed!

Marc Oblivian
5 juni 2003, 08:34
waarom kan je met bas geen mooie nummers schrijven?
sting doet het en phill lynnott schreef ook heel mooie nummers voor thin lizzy .
en zo zullen er wel meer zijn alleen de bassist staat meestal niet zo in de picture of ze moeten ook al ook zanger zijn zoals sting en phill.
nou zullen die beide wel andere instrumenten bespelen/bespeeld hebben maar bas is hun hoofd instrument (was voor phill)
want het is met elk instrument zo je schrijft eerst het met behulp van jouw instrument maar dan moeten de andere instrumenten er nog bij komen en dat vergt een grote creatieviteit van je en je mede muzikanten.
Check ook Flea van de RCHP die gast is echt waanzinnig goed inspiratie voor alle bassisten (niet dat ik er een ben ofzo)

Ooit wel eens van Paul McCartney gehoord? :-D
Ronald...als jij denkt dat het spelen op een 7-string veel leuker is en beter bij je past, dan moet je er gewoon 1 kopen. Versterker kan nog wel even wachten.
Laat die jongens maar lullen: de ene keer zeggen ze: "je moet gewoon kopen wat je leuk vindt, anders gaat de lol er snel af en hou je op met gitaarspelen"en even later: "nee je moet het niet doen, het is te duur, leer eerst gitaarspelen blabla".
Beslis zelf dus.....
Ibanez heeft goede en betaalbare opties...kijk ook effe naar 2de hands sites, zoals ebay en marktplaats.
Als je toch afziet van het kopen van een 7string kan ik je de Boss Megadistortion (pedaal) aanraden. Deze is bijzonder geschikt om logge, zware distortion te produceren (ook met een 6 string). Dan ben je voor ongeveer 100 E klaar :-)
Succes,

Marc

Ronald
5 juni 2003, 08:38
bij rhcp word de bas tenminste ook es als een echt instrument gebruikt en niet maar gewoon de ondertonen van de gitaar spelen , want zo blijven bassisten altijd op de achtergrond

maar kdenk nie dat een bas iets voor mij is , en dat had ik dan wel een jaartje eerder moeten beslissen , mn ouders vermoorden als ik nu opeens bas zou gaan willen spelen :D

Ronald
5 juni 2003, 08:53
mischien is een 7 snaar ook wel weer nadelig omdat als ik in een vaste band zit en de andere gitaristen een 6 snaar heeft dan is da nogal klote omdat je tenslotte vaak hetzelfde speelt en de andere gitarist kan dan niet lager dan c , bovendien zou een 5 snarige bassist dan ook wel handig zijn , maar ja de meeste gitaristen hebben 6 snaren en de meeste bassisten hebben er 4

want hoe groot is de kans dat je een 7 snarige gitarist vind , een 5 snarige bassist is opzich lijkt me een heel stuk minder zeldzaam maar ja bassisten zijn gewoon in het algemeen al moeilijker te vinden

maar een boss megadistortion lijkt me inderdaad een goed pedaal ja :)

Kasper
5 juni 2003, 09:32
AAARRRRRRGGHHHHHHHHH

Ronald
5 juni 2003, 11:14
:o whaaa laat me nie zo schrikken :amp:

Harry
5 juni 2003, 11:35
weet je wat, jochie; denk er nog maar even over na, of koop gewoon zo'n ding. Wat je ook kunt doen is even dit hele onderwerp teruglezen, en tot de ontdekking komen dat jij om raad vraagt en dat je die krijgt. En doe er dan mee wat jou het beste lijkt.

Swan
5 juni 2003, 12:34
ben je echt zo dom of lijkt het maar zo

Harry
5 juni 2003, 13:33
ben je echt zo dom of lijkt het maar zo


domme vraag, mag toch wel duidelijk zijn, ik ben echt dom

Swan
5 juni 2003, 13:35
niet jij, al kan t ook op jou slaan zo te merken :wink:

Harry
5 juni 2003, 14:20
niet jij, al kan t ook op jou slaan zo te merken :wink:


euuhhm, inderdaad :lol: :lol: :lol:

Izegrim
5 juni 2003, 16:49
Godverredomme, Als je laag wilt pleur je een set .012 of .013 op je zessnaar en brullen maar. Dán word het wel moeilijk om met een in E gestemde zessnaar mee te spelen. Een zevensnaar in B kan probleemloos met een zessnaar in E. En jongens vertel me nu eens wat het werkelijke nut van een zevensnaar is? Want het is dus onzin dat een zessnaar niet in B kan, voor mijn part in A. Je hebt de juiste snaardikte nodig. Volgens mij heb je pas een zevensnaar nodig voor solo's. Want het is dus niet noodzakelijk om lager te stemmen, maar blijkbaar meer voor hen die de hoge E niet kunnen missen! Volgens mij heb jij die niet eens nodig.

Später!

cobeer
6 juni 2003, 01:06
ff in het kort:
ik heb toevallig ook een peavey 112 (en een ENGL powerball maar daar gaat het nu ff niet over) en ook nog eens een 7snaar (rg7420). klinkt het? best ok, maar dan wel om op je slaapkamer te oefenen. die b is gewoon net wat te laag voor die kleine combootjes dus echt heel lekker klinkt het niet. tuurlijk klinkt het beter op een echte versterker, maar ja, alles klinkt beter op een echte versterker...

omlaag stemmen kan natuurlijk maar zelf vind ik dat dat slechter klinkt dan een 7snarige, veel te modderig namelijk. zelf ben ik niet van plan ooit nog een 6snarige te kopen, ik hou het bij 7. ik ben toevallig vandaag nog naar emi en conijn geweest om te kijken wat voor 7snarigen ze daar hadden en inderdaad, tis niet veel. eentje bij emi (ibanez) en eentje bij conijn (esp). je kunt beter ff naar feedback in r'dam of utrecht gaan. goedkoper en daar hebben ze over het algemeen meer keuze...

Swan
6 juni 2003, 12:00
Godverredomme, Als je laag wilt pleur je een set .012 of .013 op je zessnaar en brullen maar. Dán word het wel moeilijk om met een in E gestemde zessnaar mee te spelen. Een zevensnaar in B kan probleemloos met een zessnaar in E. En jongens vertel me nu eens wat het werkelijke nut van een zevensnaar is? Want het is dus onzin dat een zessnaar niet in B kan, voor mijn part in A. Je hebt de juiste snaardikte nodig. Volgens mij heb je pas een zevensnaar nodig voor solo's. Want het is dus niet noodzakelijk om lager te stemmen, maar blijkbaar meer voor hen die de hoge E niet kunnen missen! Volgens mij heb jij die niet eens nodig.

Später!


maar een 6 snarige gitaar is zo beperkt!! :roll: :lol: :lol: :lol:

Soulflyhigh
6 juni 2003, 14:20
Misschien dat ik ook wel eens een 7 snaar koop gewoon voor de lol en voor het lagere werk zoals Fear Factory op te spelen en wat brute death-metal. Dan laat m'n andere gitaar gewoon lekker normaal gestemd en kan ik daar lekker oude Metallica op spelen. Maar bij mij zal het nog wel een tijdje duren voordat er een 7 snaar komt, het heeft namelijk niet echt prioriteit en ik kan nog lang genoeg gewoon om m'n 6 snaar pielen. Ik heb niet echt Korn behoeftes :-D

Izegrim
6 juni 2003, 14:34
maar een 6 snarige gitaar is zo beperkt!! :roll: :lol: :lol: :lol:

Ja, da's waar;
Je mist 14,3% snaar! :razz:

cobeer
6 juni 2003, 17:49
Een zevensnaar in B kan probleemloos met een zessnaar in E. En jongens vertel me nu eens wat het werkelijke nut van een zevensnaar is? Want het is dus onzin dat een zessnaar niet in B kan, voor mijn part in A. Je hebt de juiste snaardikte nodig. Volgens mij heb je pas een zevensnaar nodig voor solo's. Want het is dus niet noodzakelijk om lager te stemmen, maar blijkbaar meer voor hen die de hoge E niet kunnen missen! Volgens mij heb jij die niet eens nodig.

ik denk dat veel gitaristen, oh nee, ik bedoel, mensen die op een gitaar spelen, voldoende hebben aan 1 snaar...een lage e of b of zo

Kitaarhiero
6 juni 2003, 18:31
mischien is een 7 snaar ook wel weer nadelig omdat als ik in een vaste band zit en de andere gitaristen een 6 snaar heeft dan is da nogal klote omdat je tenslotte vaak hetzelfde speelt en de andere gitarist kan dan niet lager dan c , bovendien zou een 5 snarige bassist dan ook wel handig zijn , maar ja de meeste gitaristen hebben 6 snaren en de meeste bassisten hebben er 4

want hoe groot is de kans dat je een 7 snarige gitarist vind , een 5 snarige bassist is opzich lijkt me een heel stuk minder zeldzaam maar ja bassisten zijn gewoon in het algemeen al moeilijker te vinden



Dat is gewoon een kwestie van arrangeren. 2 gitaristen spelen zelden hetzelfde.
Als jij een 7-snaar hebt en de andere gitarist een 6-snaar, dan kan die ander gewoon een octaaf hoger spelen, dezelfde noten hoger op de nek.
Voor het geluid van een nummer is dat zelfs goed, omdat je elkaar anders toch maar in de weg zit en er een brij van maakt.
Een 7-snaar is inderdaad handig als je ook in gewone stemming wilt spelen.

Swan
6 juni 2003, 21:03
bij korn spelen ze gewoon hetzelfde hoor :lol:

Ronald
6 juni 2003, 21:28
precies , ligt natuurlijk wel aan het stukje , maar het zijn dezelfde gitaren in de zelfde stemming en ze spelen redelijk vaak het zelfde hoor

Swan
6 juni 2003, 22:31
ja als er hoge piepjes tussen de riffs doorkomen doet de ene de hoge dingen en de andere de lage omdat ze anders zo snel moeten wisselen tussen de snaren en das veel te moeilijk :razz:
bijv. bij t nr GoodGod

Anders Destium
6 juni 2003, 22:41
Die hoge piepjes zijn inderdaad altijd kut man :sssh:

Als je doet als ik heb je NUL problemen: Ik heb:

1 gitaar met 7 snaren op B (op A spelen is voor posers)
1 gitaar op C
1 gitaar op D
2 gitaren op D#
2 gitaren op E
1 gitaar zonder tuning.....noem het decoratie :D

EN IK HOEF NOOIT TE KLOTEN :razz:

Ronald
7 juni 2003, 13:32
eh.. loterij gewonnen ? :-?

Anders Destium
7 juni 2003, 14:17
Gewoon sparen en uitsmeren over een aantal jaar :wink:

iam
8 juni 2003, 16:52
http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=020104&pb_item=282278

is dit niets voor je?
ben je nog goedkoop weg en weet je direct of het je ding is...
is van een forumlid
mss issie al verkocht maar tis tproberen waard denk ik...

Soulflyhigh
8 juni 2003, 18:33
haha dat is de Grx 720 van Nocki :-D

Ronald
8 juni 2003, 21:26
haha lollig die gitaar ziet er precies hetzelfde uit als de gitaar die ik nu heb alleen dan dus met 7 snaren :)

maar ik wacht toch maar met de 7 snaar tot over een half jaar ofzo , kga in de vakantie flink werken om te sparen en wat mguitar pedalen kopen enzo , en dan zie ik wel weer verder :)

Swan
8 juni 2003, 21:44
waarom begon je dit topic dan

AntY
9 juni 2003, 02:41
hij was zo onzeker http://www.smilies.nl/rough/twak.gif

Soulflyhigh
9 juni 2003, 16:35
aaaaaaaaaaah :-D

Ronald
10 juni 2003, 16:52
haha lollig die gitaar ziet er precies hetzelfde uit als de gitaar die ik nu heb alleen dan dus met 7 snaren :)

maar ik wacht toch maar met de 7 snaar tot over een half jaar ofzo , kga in de vakantie flink werken om te sparen en wat gitaar pedalen kopen enzo , en dan zie ik wel weer verder :)

Izegrim
10 juni 2003, 17:23
Ja laten we onszelf citeren...

iam
10 juni 2003, 17:25
slotje!!!!!!!!!!!!!! :evil:

Ronald
11 juni 2003, 19:14
:o huh dat heb ik helemaal nie gedaan ?

Stybanez
11 juni 2003, 21:18
Slotje? nou, oke, ga dan maar verder lullen over 7-strings en versterkers en effectenspul in mijn topic aub! (hehe, reclame :P)