PDA

View Full Version : Vox vt40



maic
21 december 2011, 09:47
Iemand ervaring met deze versterker?, zit te denken aan deze versterker, een line 6 spider of een fender mustang

iemand goede suggestie??

Jasper.
21 december 2011, 10:10
Ik heb de AD versie. De AD30VT-XL. De voorloper van de VTxx serie. Ik vind het zelf een erg goede beginners amp, en vooral nadat ik het buisje dat er standaard in zat heb vervangen. Ik zou hem gewoon eens proberen.

VLP
23 december 2011, 10:39
Ga eens naar een winkel, speel eens op alle drie en maak dan rustig je keuze.
Ik zou de spider laten vallen.

Exi
23 december 2011, 11:00
Ik heb een Vox VT30 gehad en was er niet erg over te spreken. Na verloop van tijd ging hij steeds slechter klinken (scherp, nasaal. Zelfs met treble dicht en na veel getweak aan de instellingen). Het scheen iets te zijn met een goedkope/slecht input jack of het buisje. Ik had de input helemaal schoongemaakt met contactspray en het buisje vervangen en hij klonk daarna nog steeds slecht. Ik had geen zin om eraan te blijven kloten en had hem verkocht aan iemand die hem wel goed vond klinken.
YMMV.

Ik vind de Mustang zeker wel de betere van de twee. Het is een nieuwere generatie modeling amps laten we maar zeggen en ik was er erg van onder de indruk.
Maar zoals met alle gear geldt: Testen!

Fiendish
23 december 2011, 11:31
Ik zou op zoek gaan naar een AD30VT of AD50VT.
Die oudere versies klonken naar mijn mening een stuk beter dan de huidige VT's.

Line 6 spider klinkt nergens naar, dus die zou ik absoluut van je lijstje schrappen.
De mustangs, tja op Youtube klinkt het leuk, maar of ze in het echt ook aardig klinken zou ik niet weten.
Je kunt ook nog kijken naar de Peavey Vypyr amps en de Roland Cube serie, al vind ik de Cubes niet bepaald denderend qua geluid.