PDA

View Full Version : 19 inch equalizer (welke gebruiken jullie?)



SRV2000
20 december 2011, 23:42
Hallo netters

Ik ben in het bezit van een vox ac50
Als ik de gain open draai merk ik dat hij zijn hoge tonen verliest
nu ben ik opzoek naar een equalizer zodat ik de hoge tonen wat bij kan draaien .

welke zouden jullie mij aanraden?

het liefst een 19 inch en een beetje betaalbaar ;)

TimS
20 december 2011, 23:44
Werkt je treble knop niet dan?

SRV2000
20 december 2011, 23:50
Werkt je treble knop niet dan?

Ja die heb ik vol open.
Maar als ik de gain op 12 uur zet word het geluid wat sompig en mis ik de hoge tonen

SRV2000
22 december 2011, 17:37
Ja die heb ik vol open.
Maar als ik de gain op 12 uur zet word het geluid wat sompig en mis ik de hoge tonen

heeft niemand ervaring met/ of in het bezit van een 19 inch equalizer ?

Heel vreemd :???:

peter_heijnen
22 december 2011, 18:04
Grafische eq's en dan wel 19" komen nauwelijks voor in gitaarracks naar mijn weten. Met een parametrische ben je voor dat doel ook beter uitgerust lijkt me.

Je hebt het waarschijnlijk zelf ook al uitgeprobeerd, maar voor het geval van niet: wat gebeurt er met het hoog als je het laag of ev zelfs de mids wat afzwakt?

muziekschuur
22 december 2011, 18:17
Is er niks met de versterker? Klinkt een beetje als versleten buizen?

Dirk_Hendrik
22 december 2011, 21:37
heeft niemand ervaring met/ of in het bezit van een 19 inch equalizer ?

Heel vreemd :???:

ervaring zat.
Maar echt nog nooit icm met een gitaarsetup. Doe me een lol. Versterker en ook nog eens rackmeuk mee moeten zeulen...da's echt te metal. (hoe meer meuk hoe stoerder (en wel boos kijken hoor!))

Ik pak echt liever een pedaalversie en, zoals Peter als suggereert, bij voorkeur een parametrische EQ.

SRV2000
23 december 2011, 13:04
ervaring zat.
Maar echt nog nooit icm met een gitaarsetup. Doe me een lol. Versterker en ook nog eens rackmeuk mee moeten zeulen...da's echt te metal. (hoe meer meuk hoe stoerder (en wel boos kijken hoor!))

Ik pak echt liever een pedaalversie en, zoals Peter als suggereert, bij voorkeur een parametrische EQ.

Ja vooral met een VOX AC50, Als dat geen uber metal is !!! :seriousf:

@ Muziekschuur:

Ik ben nu 2 weken in het bezit van de VOX, en heb hem 2e hands op de kop getikt. Het zou dus kunnen dat de buizen versleten zijn.
Ik zou niet weten hoe ik er achter zou moeten komen dat mijn buizen versleten zijn.

Zijn er een aantal kenmerken waar ik aan kan zien dat mijn buizen op zijn?

Als ik een foto post van de buizen die branden kunnen jullie dan aan de kleur zien of ze ten einde zijn ?