PDA

View Full Version : Ground Control Pro in combi met....?



fs1980
20 december 2011, 22:07
Ik heb altijd met pedalen gespeeld en heb er nu 13 . Nu zit ik er te denken om een ground control pro aan te schaffen, plus een rack delay unit, maar had ik een aantal vragen...

Wat doe de VOODOO LAB GCX ?? heb je deze per se nodig??

Stel ik heb in mijn rack een OCD liggen kan je dan met de ground control pro allemaal pre sets maken maken van de ocd met verschillende instellingen??

alvast bedankt,

frank

groovieguitarguus
20 december 2011, 22:30
Nee... Als de pedalen analoog zijn... zoals de OCD, kan je deze alleen aan en uit zetten met de GCX switcher... welke controller je er ook voor zet.
Een uitgebreide controller - zoals de groundcontrol - is vooral interessant dat je effecten uit b.v. een multieffect unit kan veranderen... b.v. in Sound 1, met galm, chorus etc. en dan de delay aan en uit zetten, of d.m.v. een aangesloten expressiepedaal (of volumepedaal) de hoeveelheid feedback of mix laten aansturen.
Een groundcontrol is wel erg handig om je presets te maken...

fs1980
20 december 2011, 23:05
Nee... Als de pedalen analoog zijn... zoals de OCD, kan je deze alleen aan en uit zetten met de GCX switcher... welke controller je er ook voor zet.
Een uitgebreide controller - zoals de groundcontrol - is vooral interessant dat je effecten uit b.v. een multieffect unit kan veranderen... b.v. in Sound 1, met galm, chorus etc. en dan de delay aan en uit zetten, of d.m.v. een aangesloten expressiepedaal (of volumepedaal) de hoeveelheid feedback of mix laten aansturen.
Een groundcontrol is wel erg handig om je presets te maken...

EN als ik nou een Tc electronic D-two in mijn rack hang... kan ik dan allerlei verschillende pre sets maken in de ground control , dus met allerlei verschilnde delays settings??? Of moet dat dan weer in combi met met een ander pedal??

bluegate
21 december 2011, 00:03
Nee, je maakt presets op de D-Two die je oproept met de Groundcontrol.
Je kunt wel parameters wijzigen via de GC, en effectblokken aan/uit zetten op de D-Two.

De GC is alleen een aansturing en opslag van de schakelaar standen per preset.
Lees de Midi-faq in deze rubriek door zodat je leert wat PC (Program change) en CC (Continuous Controller) messages zijn dan begrijp je beter wat de Ground Control kan doen.

Liquid_Metal
21 december 2011, 07:59
Nee, je maakt presets op de D-Two die je oproept met de Groundcontrol.
Je kunt wel parameters wijzigen via de GC, en effectblokken aan/uit zetten op de D-Two.

De GC is alleen een aansturing en opslag van de schakelaar standen per preset.
Lees de Midi-faq in deze rubriek door zodat je leert wat PC (Program change) en CC (Continuous Controller) messages zijn dan begrijp je beter wat de Ground Control kan doen.

Juist. MIDI is niet zo moeilijk maar je moet de basis wel kennen.