PDA

View Full Version : Geen geluid element



ericharley
20 december 2011, 21:50
Ik heb een probleem met mijn prs cu24. De gitaar werkte een tijdje goed tot ik een keer de neckhumbucker schakelde en er geen geluid meer uit kwam. Alleen bij distortion komt er heel zacht geluid van de gitaar door. Ondertussen de 5 standenschakelar al vervangen, het probleem was even weg maar is intussen alweer terug.
Nu had ik laatst met een schroevendraaier bij de treblepot contact met de zwarte draad gemaakt en toen werkte de gitaar weer?? Hoe kan dit??

.

G.G.
20 december 2011, 21:58
Lijkt erop dat je signaal ergens aan de massa hangt (net als je doet wanneer je je volumepotmeter op 0 zet).

Wat verbond je precies met elkaar met die schroevendraaier? heb je iets overbrugd bij de lipjes op een potmeter?

Heb je foto's? Kan je het uittekenen?

Dat zou het makkelijker maken. Dan moeten we er zeker uit komen, en anders is er altijd nog prof. Aaronklapstoel.

ericharley
20 december 2011, 22:12
Ik heb alleen met de schroevendraaier contact gemaakt met de draad die van de standenschakelaar naar de toonknop loopt. Niets overbrugt.

Bij het vervangen van de standenschakelaar werkte de gitaar ook weer toen de soldeerbout contact maakte.
En een keer van tevoren met contactspray werkte hij ook een weekje.

aaronstonebeat
21 december 2011, 01:40
Dank je G.G. ;)

Ik weet dat zo ook niet, hoor.
In de Cu24 wordt een maffe Schaller schakelaar gebruikt maar daar zal het op zich natuurlijk niet aan liggen. De draad van de schakelaar naar de toonpotmeter is een aardedraad, vermoed ik?

Komt er alleen geen geluid meer uit het halselement, of komt er überhaupt geen geluid meer uit de gitaar?

Waar had je die contactspray gespoten?

Werken de potmeters wel normaal, althans toen de gitaar het nog deed?