PDA

View Full Version : Polarjacket



AndyMaes
20 december 2011, 17:02
Hallo,

Wij zijn polarjacket, onze eerste EP opgenomen in onze tot homestudio omgebouwde slaapkamer staat online:

https://www.facebook.com/polarjacket

Dreamy, rhythmical, shifting, moody rainbow sounds.

like it if you like it :)

pasqual
20 december 2011, 21:06
Nog geen reacties? Nou, komt ie: Goeie muzikanten, erg goeie muziek. Zou niet misstaan op StuBru of 3FM. Ik hou hier wel van! Serieus, goeie muziek Andy ( ik ben nu bij Critical Mass:airguitar: ). Misschien reageer ik later nog als ik de andere liedjes heb geluisterd maar ik denk niet dat het veel zal verschillen...

Han S
20 december 2011, 21:24
Ik heb geen feestboek maar ben wel erg nieuwsgierig.

Eygen
20 december 2011, 21:46
Klinkt allemaal erg professioneel, Morning Stardust is heel mooi. Kon ik me van het vorige topic ook herinneren dat die erg goed was.

Waar is nou dat liedje Snow van jullie EP? En waarom bestaan jullie al meer dan een jaar en hebben jullie slechts 5 liedjes?

Trouwens, drums lijken vaak op Bloc Party. Geen verwijt of zo iets, ik merk het alleen.

pasqual
20 december 2011, 22:09
Ik heb geen feestboek maar ben wel erg nieuwsgierig.

Ik ook niet Han, maar toch kon ik de liedjes luisteren...?

AndyMaes
20 december 2011, 22:11
Bedankt voor de complimenten :)

Een pak nieuwe nummers zijn in aantocht, preproducties zijn klaar maar we hebben eerst willen investeren in nieuw studiomateriaal(in mijn geval ook nog een nieuwe gitaaramp :) ) vooraleer we definitief opnemen.

Op facebook posten we geregeld nieuwe stuff (of de site www.polarjacket.eu)

grts

Andy

The Lo Lands
21 december 2011, 12:02
Ik ook niet Han, maar toch kon ik de liedjes luisteren...?
Niet dus, je moet ze eerst 'leuk vinden' ("Like" the Page to stream this track for free.) alvorens te luisteren :sneaky: Dan haak ik dus al af... Jammert.

AndyMaes
21 december 2011, 13:00
Niet dus, je moet ze eerst 'leuk vinden' ("Like" the Page to stream this track for free.) alvorens te luisteren :sneaky: Dan haak ik dus al af... Jammert.

www.polarjacket.eu (en daar hoef je helemaal niet voor te liken ;) )

The Lo Lands
21 december 2011, 13:37
www.polarjacket.eu (en daar hoef je helemaal niet voor te liken ;) )
Dankjewel Andy dat is toch veel handiger. Als tip zou ik de link naar je website ook even in je openingsbericht zetten omdat het toch jammer zou zijn als mensen deze geweldige nummers hierdoor zouden missen! Ik ben ze nu aan het beluisteren en dit is helemaal af. Mooie productie en catchy nummers die mij errug goed bevallen!! Complimenten en nu alle zalen platspelen :crazyhappy:

AndyMaes
21 december 2011, 15:21
En ons liken :)

Thx!

grtjs

A.

Duhsjaak
21 december 2011, 16:44
Hi
En ik moet je likken? Je zou raar opkijken geloof ik. Laten we dat maar niet doen.

Van je schaarse muziek niks dan goeds.

Lo (beschaafd type, komt uit Hoorn, net als mijn kinderen dus dat zit wel snor) vindt het lekker klinken. Beter gezegd: àf en avontuurlijk. Dus daar valt niet veel winst meer te pakken.

En ik hoop op goddelijke inblazing, want ik vind persoonlijk dat op een fatsoenlijk album toch 18 nummers moeten staan en dat wordt een Oostblok-meerjaren project in dit tempo.

Ik stel voor dat je gewoion iedere dag een liedje gaat schrijven. Die speel je door met je maten en van de 10 vallen er zomaar 8 af, is de ervaring.

Maar de 2 die je overhoudt, kun je vrijwel zeker iets mee. 'Van wat, komt wat' is een oude volkswijsheid uit Amsterdam, in veel opzichten kloppen die dingen. Als je wat bedenkt is het volgende bedenken lang zo moeilijk niet en als je toch bezig bent......

Voor je het weet heb je tussen de 15 en 30 nummers in een half jaar tijd en dan heb je de luxe dat niet meer ieder nummer een bull's eye hoeft te zijn. Dan ben je in de luxe positie nummers te schrappen. Zeker als je gewoon doorgaat met schrijven.

Zoals het er nu voor staat ben je te kwetsbaar. Ieder nummer moet goed zijn. En niemand boekt je op 7 nummers, behalve als je zo goed bent als BiBi. Je snapt wat ik bedoel.

Stel jezelf als band een concreet doel. En werk met een zeker doorzettingsvermogen naar dat doel toe. Een atleet die zich wil kwalificeren voor de Olympische spelen gaat niet lukraak af en toe eens een stukje joggen. Of een afsprong oefenen.

Dat zou je als band dus ook niet moeten willen. Je verliest focus, interesse en de band valt uit elkaar. Door samen de blik te richten op een gemeenschappelijk doel kan de band tot een team samenbrengen.

En als een echte band goed draait is er veel minder aanleiding voor gezeik en strubbelingen.

OK, genoeg geluld. Laat hunnie (en ons) een poepie ruiken.
Nog twee puntjes:
- ik ben niet het helderste peertje aan de kroonluchter, maar ik kwam tot 4 liedjes en niet tot 5
- probeer die liedjes niet opnieuw - qua geluid beter - op te nemen. Luister naar Sarah Smiles van Bram Tchaikovski (op de Criminal EP en de Strange Man LP) en je snapt gelijk waarom je dat soort fouten beter kunt vermijden

Afijn, je snapt: een kort stukkie van Gus. Als je niet genoeg je best doet, schrijf ik een lang stuk. Dat je het maar weet.

Vriendelijke groet, Gus

AndyMaes
21 december 2011, 17:31
Hee Gus,

We hebben ondertussen een dikke set van 12 a 13 nummers, op zijn minst van hetzelfde niveau...(de overige 20 nummers zijn al geschrapt ;) )
Deze EP was een teasertje ;)
We willen echter nummer per nummer lossen en niet meteen alles te grabbel gooien.

Trouwens hebben jullie in Nederland geen goeie rockrally's?

grts

A.

Han S
21 december 2011, 19:01
En dat is in de slaapkamer opgenomen? Ik hoor producties uit dure studio's die minder klinken en ik zou er in het recording forum wel een discussie over willen zien hoe jullie dit aangepakt hebben.

Ik hoor dat er geëxperimenteerd wordt met effecten, een delay die in de galm verdwijnt, allemaal hardstikke goed gedaan. Pas op dat je dat soort zaken niet te vaak doet, maar het blijft leuk om te doen en om te horen.

Op dit subforum hebben we het over het muzikale deel van wat mensen presteren en ik zal er nog een paar keer naar moeten luisteren om me daar een goede mening over te vormen. Opnametechnisch vind ik het prachtig, mooi ruim geluidbeeld, mooie balans en smaakvol gebruik van de juiste effecten.

Lekker gevoel hé, zo'n veer in je reet.

Paulusstrat
24 december 2011, 17:36
super nice! dit wordt dwdd materiaal in 2012! Wat voor Gitaar hebben jullie gebruikt klinkt echt super nice!

AndyMaes
25 december 2011, 04:42
Een ash reissue '52 deluxe tele.
De amp was een custom shop fender prosonic green lizard.

Grtjs

A.