PDA

View Full Version : oude super city



Adro
20 december 2011, 13:36
ik heb laatst een oude supercity uit '76 op de kop getikt. Als eerste heb ik er maar een nieuwe amp-shell omheen gebouwd, omdat de originele erg stonk.. (had lang in een schuur gestaan) De meningen verschillen nogal over deze versterkers, maar ik ben er zelf erg tevreden over; de amp klinkt erg lekker en met een treblebooster ervoor is het een echte rockmachine!

ik vraag me nu af hoe ik een volumeboost kan krijgen.. alle boostpedalen er voor geven alleen maar een vettere/warmere/meer scheur...
heeft iemand van jullie misschien een idee?

Toaster
20 december 2011, 13:43
ik gebruik voor een volume boost een t-rex moller....

zoon van Piet
20 december 2011, 14:30
Bedoel je dat je een boostpedaal vóór de treble booster gebruikt hebt? Dat zal niet veel extra boost geven, idd. Erachter zal een ander resultaat geven.
Als je Super City enigszins als London en Power City is en nog in redelijk goeie doen, moet ie zat headroom en nog veeeel meer restvolume hebben om godsongenadig idioot hard geboost te kunnen worden..

Adro
23 december 2011, 13:04
ik gebruik te treblebooster om meer gain te krijgen ja.. ik merk dat wanneer ik de (volgens mij) high treble meer dichtdraai, ik wel wat aan scheur verlies, maar wel een volmeboost kan krijgen.. eerder won ik niks meer aan volume met deze potmeter open, alleen maar meer gain..
ik zal dus nog meer moeten spelen met de amp om de juiste instelling te vinden.. de amp werkt gelukkig verder naar behoren en verkeerd nog in zeer goede staat!