PDA

View Full Version : welke gitaarhals



jules
20 december 2011, 11:43
Hallo ben op zoek naar een hals voor mijn strat, omdat ik al wat full maple halzen heb, wil ik er nu eens een met een rosewood toets of ebben. Het mag alleen deze keer geen superdure vox humana carbontech worden, maar ik wil natuurlijk wel een fijn halsje. Zijn er mensen die ervaring hebben met de wat goedkopere halzen? Ik zie er staan van boston?? Is dat wat? dus zeg maar in de prijsklaasse van 70 tot 120 euro. Welke online shops raden julie mij aan. liefst zoek ik een halssje waar gewoon alles op en aan zit, en als die vintage afgelakt is helemaal cool. Ik zag bijvoorbeeld ook de gtr budget halzen bij vox humana??
maar ook de halsjes die bij customworldguitarparts, 70 euro is dat wat?? Kan toch bijna niet he? Is het heel moeilijk om zon halsje zelf een vintage kleurtje te geven?

Een oop vragen, maar ik vond over dit onderwerp (de budget halsjes) niet bijster veel hier op gitaarnet, dus vandaar mijn vraag.

ook zag ik bij doodad een halsje voor 99 euro inclusief tuners??

Mr.Fingers
20 december 2011, 12:35
allemaal prut!

Ga naar The String in Amsterdam, en koop daar een B-stock (cosmetische foutjes (kan een donkere nerf zijn, of wat lijmrestjes)) voor 90€ van allparts. Beter als dat komen ze niet!

jules
20 december 2011, 13:52
tja ik woon in maastricht, mhh word een beetje moeilijk hahaha ga er maar een voor me uitzoeken hahahahaha

G.G.
20 december 2011, 20:42
Jules, vintage kleurtje geven is niet zo heel erg moeilijk, maar wel het beste te doen met een ongelakte hals.

kan the String niet versturen? All Parts B keus is echt prima voor de prijs.

jules
20 december 2011, 21:33
oo dat denk ik wel maar er staat niks op de site??

Orpheo
21 december 2011, 02:15
allemaal prut!

Ga naar The String in Amsterdam, en koop daar een B-stock (cosmetische foutjes (kan een donkere nerf zijn, of wat lijmrestjes)) voor 90€ van allparts. Beter als dat komen ze niet!

was het maar zo'n feest. ik was onlangs nog bij the string, en allparts hebben ze niet meer. dr. Parts, ja. dat is echt rommel, mijns inziens.

G.G.
21 december 2011, 08:05
Neem eens contact op met Guitarsupplies en leg een precies uit wat en wilt en wat je aan kwaliteit verwacht. Je krijgt altijd een eerlijk antwoord, ook als ze denken het niet te kunnen leveren.

Heb nog nooit iets ontvangen dat niet aan mijn verwachtingen voldeed.

Thunders1988
21 december 2011, 08:52
Heb er zo een (http://www.tonefactory.nl/shop2/strat-neck-maplerosewood-p-1829.html) op m'n tele zitten, topding! nu toch al 3 jaar zonder aan de truss te zitten knoeien.

jules
21 december 2011, 10:58
ok met guitarsupplies heb ik ook goede ervaringen eerlijk gezegd

Heibel
21 december 2011, 12:29
Ik heb goede ervaringen met de Britse webwinkel Axesrus. Kijk hier (http://www.axesrus.com/axenecks.htm#StratNecks) eens voor halzen. Verzendkosten vallen erg mee.

jules
21 december 2011, 13:32
net gemaild met de string en inderdaad een partij b stock neck van Allparts. ik heb er een besteld ben benieuwd

jules
24 december 2011, 11:23
Nou mijn allparts neck is binnen waaaaaw mooie hals zeg, bstock ehhh zou miet weten wat er niet goed aan zou zijn. Super bedankt voor de tip.