PDA

View Full Version : Mofaux vibe en Phase 90



wireman
19 december 2011, 18:57
Momenteel heb ik een MXR CS scrip phase 90 (reissue) op mn board. Ik ben eigenlijk zoekende naar een vibe effect voor wat lekker hendrixy/Gilmour leads.. Nu kan ik voor 75 euro een Mofaux vibe kopen.. Ik lees echter net iets te veel dat ie toch wel heel erg naar de phase 90 neigt.. maar dan NET ff anders..

Wat denken jullie?.. een aanwinst op het board of een weggegooide 75 euro?

robert-gitarist
19 december 2011, 20:23
Ik ken het pedaal niet dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen maar ik weet wel een alternatief voor dat bedrag. Voor 75 vind je ook een BBE Soulvibe tweedehands. Lekker vibe pedaal! En die is echt heel anders dan een MXR Phase :)

wireman
19 december 2011, 21:04
Grappig dat je erover begint.. DAT is dus het alternatief... Over de BBE is genoeg te vinden op het net.. De Mofaux is wat geheimzinniger.. love it-hate it en knallende rescenties DIE er zijn.. Op een of andere manier trekt de Mofaux.. Misschien wel omdat het van de Sweetsound legacy komt.. Ook al is het een heel ander koekie dan de Mojo Vibe..
Ik wil eigenlijk gewoon wat meer weten over de Mofaux.. Bedankt voor de tip iig.. de BBE had ik ook al op het oog. Dat is de runner up..
Voodoo labs schijnt het waanzinnig te doen op overdrives die in amps zitten.. maar slecht te doen met pedalen.. en de OCD in het bijzonder.. Laat ik nou een Bassman met OCD hebben.. Durf ik dus niet aan..

rocker_71
20 december 2011, 14:23
75 euro voor een Mofaux? Kopen die hap! Kun je geen buil aan vallen. Als ie niet bevalt, dan verkoop je hem nog met winst.
Ik heb ze allebei (mxr phase 90 (zowel script als block logo) en de Mofaux). Momenteel staat de Mofaux op mijn board. Klinkt als univibe gewoon het meest vet. De wobble is het meest diep. Enige minpunt is dat de mofaux niet zo bruikbaar is op lagere snelheden. De Phase90 op 9uur vind ik wel tof, maar de Mofaux juist niet.

edit: dat ding op MP is wel lelijk zeg. Zit ook een andere knop op, geen chickenhead.

Mitch
20 december 2011, 15:06
Beter als er iets anders dan een chickenhead op zit, kan je 'm tenminste met je voet bedienen zoals het hoort :D

rocker_71
20 december 2011, 18:10
Ik heb nav dit topic een shootout gedaan: MXR CS script phase 90 (reissue, dus die jij ook hebt) en de Mofaux.
Het ontloopt elkaar niet zo veel hoor. Het is wel een tikkie anders, maar een kwestie van smaak.
Vergeleken met een standaard phase90 is de Mofaux veel beter, maar vergeleken met de custom shop die je hebt (ik heb de CSP101SL, met LED) scheelt het niet zo veel. De MXR is wel wat veelzijdiger. Wat ik al zei, op lagere snelheden wint de MXR. Dus ik denk dat je er niet veel mee opschiet.
(als het die verbouwde van MP is, dan zou ik het niet doen)

PS je mag een keer langskomen om te proberen. Je bent hier al een keer eerder geweest. ;)

wireman
20 december 2011, 20:29
Kijk... Daar heb ik wat aan.. Ik heb namelijk exact dezelfde phaser als jij.. Die met led.. en dat vind ik de fijnste phaser die ik tot nu toe hebt gehoord.. helemaal super dat ding!!
Ik was al bang dat hij TE veel op de Mofaux zou lijken. Jouw review is dus doorslaggevend, mede omdat die op MP ook nogal aangepast is.. (zwart geverfd en een MXR knob) Andere optie is dus de BBE OF een Micro Vibe.. (maar ja.. er zijn veel reviews dat hij icm een OCD niet klinkt).. gelukkig heb ik nog een bluesdriver en een oude RAT.. Gebruik ik die voor de overdrive icm de Micro)
BBE klinkt niet gek, maar de Voodoo lab komt weer net wat minder `toys r us` over.. OF doorsparen voor een Mojo.. maar ja.. 250 euro.. tweedehands.. damn....

overigens... thanks voor de moeite om een shootout te doen gozah!!

Mitch
20 december 2011, 22:56
Er staat ook nog een Phase Royal op GItaarmarkt trouwens. Hij verdient cosmetisch niet de schoonheidsprijs, maar 't is wel een erg prettige en wat breder instelbare Ph90 variant. Maar goed, als je eigenlijk tevreden bent met wat je hebt...
Die VoodooLab MicroVibe is wel een aardig ding overigens, maar het is niet echt een goede vibe. Juist als je dikker wil dan de Ph90: niet doen.