PDA

View Full Version : alhambra 5p cw e2 of 5P CT E2



dast
18 december 2011, 22:25
Hallo Gitaar kenners,

Zou graag een Alhambra 5p willen kopen, alleen vroeg ik me af wat het verschil is tussen de:

Alhambra 5P CT E2
Alhambra 5P CW E2

Heeft iemand hier ervaring mee ? en welke zou jij nemen ?

Groet,

Dave

-Martijn-
18 december 2011, 23:30
T staat voor thinline; de dunne versie. Die zou ik niet nemen, ik vind hem namelijk nogal een aparte klank en weinig dynamiek hebben.

Wat voor muziek ga je er op spelen?

dast
19 december 2011, 20:22
ben nu halverwege gitaar starter 2 en heb nu een alhambra 3c met een valse e.

Wil hierna wel andere liedjes gaan spelen,

Weet ook niet of ik misschien dan beter een andere gitaar moet kopen voor deze prijsklasse.

Alvast bedankt voor de informatie

Git Aar
19 december 2011, 21:53
Als de e vals klinkt kan je aan een knopje draaien. Draai wel aan het goede knopje, en de goede kant op, anders wordt hij nog valser.
:crazyhappy:

vederlicht
19 december 2011, 22:10
Als de e vals klinkt kan je aan een knopje draaien. Draai wel aan het goede knopje, en de goede kant op, anders wordt hij nog valser.
:crazyhappy:

O, zijn die knopjes daar voor!? Er gaat een wereld voor me open!:soinnocent:
Vederlicht♫

Muzieknono
20 december 2011, 08:46
Het kan natuurlijk ook zijn dat de intonatie niet goed is, ik ga er van uit dat iemand die gitaar speelt toch wel kan stemmen.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
20 december 2011, 13:46
Nou, zonder even flauwe grappen te maken: met name nylon snaren kunnen wel eens van zichzelf vals zijn. Ik had er laatst nog een met automatisch en geheel spontaan vibrato :D

jazzie1
20 december 2011, 21:43
Nou LaurentB dan zou ik maar alvast naar een andere gitaar uitkijken...:seriousf:

LaurentB
20 december 2011, 21:47
Nou LaurentB dan zou ik maar alvast naar een andere gitaar uitkijken...:seriousf:

Nee, dat is dan echt de snaar die heel onregelmatig trilt; vervangen en het is opgelost.