PDA

View Full Version : Collings D3!



Maurits
18 december 2011, 21:03
Gisteren een flink aantal topmodellen van Martin, Taylor, Gibson, Lowden, Huss & Dalton en Collings bespeeld en uiteindelijk is dit voor mij qua sound gewoon de absolute winnaar: de Collings D3. Een heerlijke gitaar met een hele dikke TOON die vooral hoger op de toets mooi intact blijft! De afwerking is ook bijzonder fraai te noemen met bijzondere details zoals o.a. gelaagde crème bindingen en een fraai afgeronde slagplaat aan de randen.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/387251_210106689072347_100002190537369_468985_2889 02555_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/390658_210106735739009_100002190537369_468986_1648 604973_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/375191_210106792405670_100002190537369_468988_2727 69977_n.jpg

Niekj
18 december 2011, 21:57
Wooow wat een schoonheid! :supercool: Heb je misschien foto's van de achterkant? Dat is toch sitka spruce op de top? Alle collings gitaren die ik heb bespeeld vond ik persoonlijk ook beter klinken dan tegenhangers van andere merken. De consistentie van de geluid is inderdaad heerlijk, maar voor mij nog iets buiten mijn prijsbereik! Veel speelplezier!

Maurits
18 december 2011, 23:04
Bedankt Niekj!

Het is idd. Sitka Spruce.

Helaas heb ik zelf geen fototoestel (foto's zijn gemaakt bij een bandgenoot) dus kan ik geen foto maken van de achterkant. Je kunt op de site van Collings (www.collingsguitars.com/Instruments/?ID=3) wel de specs + foto's vinden.

Ruudj
19 december 2011, 08:12
Schitterende gitaar! :lovelove: Graag meer foto's ...

vederlicht
19 december 2011, 22:27
Pracht gitaar Maurits, inderdaad zeer zorgvuldig afgewerkt. Ik word dan benieuwd om zelf de klank te horen.
Ik krijg wel behoorlijk de rillingen als ik jou foto zie met dat fraaie instrument rechtop tegen de muur. Mij overkwam het dat mijn dure gitaar langs de muur opzij gleed en tegen de grond kwakte. Forse breuk hals/klankkast. Kwam nooit weer goed. Dus....nooit meer doen hoor Maurits:sssh:
Vederlicht♫

RB-1
19 december 2011, 22:53
Je ziet ze niet zo vaak, maar alle Collings' die ik in handen heb gehad waren meer dan prima.

Maurits
19 december 2011, 23:37
Pracht gitaar Maurits, inderdaad zeer zorgvuldig afgewerkt. Ik word dan benieuwd om zelf de klank te horen.
Ik krijg wel behoorlijk de rillingen als ik jou foto zie met dat fraaie instrument rechtop tegen de muur. Mij overkwam het dat mijn dure gitaar langs de muur opzij gleed en tegen de grond kwakte. Forse breuk hals/klankkast. Kwam nooit weer goed. Dus....nooit meer doen hoor Maurits:sssh:
Vederlicht♫

OEI, dat is balen zeg!

Bij mij stond hij stevig in de dikke vloerbedekking genageld maar vanaf nu staat 'ie netjes in een standaard of zit hij in de koffer. Heerlijke gitaar! Er komt binnenkort nog wel een piezo in te zitten. Ik ben zelf weg van de Fishman Matrix Infinity maar sta natuurlijk open voor suggesties.

-Martijn-
19 december 2011, 23:44
Er komt binnenkort nog wel een piezo in te zitten. Ik ben zelf weg van de Fishman Matrix Infinity maar sta natuurlijk open voor suggesties.

Ik zou ook even naar de K&K Pure Mini kijken. ;)

Maurits
20 december 2011, 00:20
Ik zou ook even naar de K&K Pure Mini kijken. ;)

Bedankt voor de tip! Ik ga eens op onderzoek uit.

Triggy
20 december 2011, 07:15
Een piezo voor zo'n dure gitaar zou ik persoonlijk erg jammer vinden.
Dat systeem doet volgens mij geen recht aan de klank waarom je juist
deze Collings hebt gekocht. Zou zelf gaan voor een dual system (piezo en condensator mic). Heb je veel meer mogelijkheden om het geluid goed weer te geven.

Flipkoos
20 december 2011, 08:04
Wat een prachtige gitaar! Veel plezier ermee.
Mocht je puur uit cosmetische overwegingen toch voor een piezo gaan (zo'n slingerig microfoontje in je klankkast is niet heel mooi...) kijk dan ook zeker eens naar Headway. Relatively unknown, maar een prachtige versterkte klank zonder de piezoknetter.

Maurits
20 december 2011, 18:14
Bedankt voor de tips zover!

Toch ga ik op dit moment nog uit van alleen een piezo. Persoonlijk vind ik het geluid uit goede piezo's namelijk best lekker (ja, u leest het goed). Daarnaast sta ik regelmatig op podia waar het geluid (helaas) knetter hard staat. Naar mijn idee gaat de mic in de gitaar dan te snel rondzingen. Mocht de situatie zich er voor lenen, kan ik er sowieso een goede condensator microfoon voor zetten.

Nog even een nieuwe foto (van dezelfde serie als m'n eerste post):

https://wwm0yq.bay.livefilestore.com/y1pBz6bl7f4tv79eKBKxFVFs0Z3riW4LDi4gHdtRU5goJijsz9 XfK2ZQFdbCX5p50YjqzkV41nwtLSMFG65xtvwfIMQ_4H90aXf/Collings-30.jpg?psid=1

freddy
20 december 2011, 19:52
Ik heb de Matrix Infinity in mijn Taylor 410, klinkt helemaal niet als de meeste
piezo's.Dit komt waarschijnlijk door het kleine voortrapje wat erin zit.
Het heeft als voordeel dat er geen gaten in je gitaar gemaakt moeten worden ,gemakkelijk te plaatsen en nog veel gemakkelijker terug te verwijderen zonder dat je er iets van ziet.
Prachtige gitaar die Collings D3, zoveel kom je die in Nederland niet tegen, Casa Bennely heeft ze misschien? Van harte gefeliciteerd ermee en eindeloos speelplezier toegewenst met deze parel.

Maurits
21 december 2011, 00:06
Eens over de matrix infinity!

De Collings komt ook bij Casa vandaan. Erg toffe winkel met mooie gitaren en nette medewerkers!

stratestic
28 december 2011, 09:49
Hele mooie gitaar!

Hier een erg mooie docu over de manier waarop Collings gitaren gemaakt worden.

http://www.youtube.com/watch?v=_b6e0AvYjUI

mooi vakmanschap

Maurits
28 december 2011, 18:44
Hele mooie gitaar!

Hier een erg mooie docu over de manier waarop Collings gitaren gemaakt worden.

http://www.youtube.com/watch?v=_b6e0AvYjUI

mooi vakmanschap


Tof!

Er wordt trouwens op dit moment een Fishman Matrix Infinity piezo ingebouwd door Sjak Zwier. In overleg met hem tot de elementkeuze gekomen. Waarschijnlijk is 'ie morgen klaar!

Maurits
3 januari 2012, 22:21
Inmiddels zit de Fishman Matrix Infinity er in. Op dit moment alleen nog thuis ingeplugd maar met de Avalon U5 er tussen klinkt het zeker niet misselijk! Eind van de week in bandverband uitproberen.

chris c
4 januari 2012, 11:57
Wat een prachtige gitaar zeg! Gefeliciteerd! Heb jaren geleden eens een Collings bespeeld, en de klank hoor ik nu nog.
Heb je een Fishman Aura al eens geprobeerd? Klinkt fantastisch in combinatie met een Matrix.

Maurits
4 januari 2012, 18:24
Wat een prachtige gitaar zeg! Gefeliciteerd! Heb jaren geleden eens een Collings bespeeld, en de klank hoor ik nu nog.
Heb je een Fishman Aura al eens geprobeerd? Klinkt fantastisch in combinatie met een Matrix.

Bedankt!

Ik heb nog Aura producten van Fishman aan de tand gevoeld. Heb je het over een specifiek model binnen de Aura-line? Ik ga het zeker eens checken!

chris c
5 januari 2012, 09:52
Bedankt!

Ik heb nog Aura producten van Fishman aan de tand gevoeld. Heb je het over een specifiek model binnen de Aura-line? Ik ga het zeker eens checken!

Ik bedoel vooral de pedalen zoals de Aura Sixteen waarbij je uit de Image Gallery images kunt downloaden van specifieke gitaren. Er zitten ook Collings dreadnoughts tussen, dus dat zou de perfecte match moeten zijn.

Maurits
15 januari 2012, 02:47
Inmiddels ook een aantal keer de Collings versterkt buitenshuis gebruikt. Gitaar via tuner en lehle switch naar de Avalon U5. XLR gaat direct naar de tafel en voor mijn eigen monitoring een doorlussing (via 'Thru Out') naar m'n ashdown radiator combo. Bevalt erg goed. Heb hem ook een paar keer enkel via de Avalon > tafel > monitoren laten lopen maar dat beviel me minder omdat ik het kenmerkende geluid van de Collings niet meer terug hoorde. Daarnaast vind ik het wel lekker om je eigen amp mee te nemen zodat je altijd een vertrouwd geluid voor jezelf hebt op een podium.