PDA

View Full Version : Wie maakt er custom slagplaten in NL?



HaroldA
18 december 2011, 20:26
Voor mijn Silverburst SG ben ik op zoek naar een batwing/full face 5-ply BWBWB slagplaat maar dan alleen maar met een brugbucker gat.

Is er een bedrijf/persoon/organisatie in Nederland die zulk soort slagplaten kan maken voor een leuke prijs?

In de USA zit Terrapin guitars die custom slagplaten maken voor o.a. de SG, maar importeren duurt lang en is duur: $35 + shipping + BTW + invoerheffing + weken wachten...

barno
18 december 2011, 20:45
Er zijn hier veel bouwers die dat kunnen. gemakkelijkst is een bouwer die zelf een voorbeeld van zo'n slagplaat voorhanden heeft ifv maken van de mal. not me dus

HaroldA
18 december 2011, 20:55
Er zijn hier veel bouwers die dat kunnen. gemakkelijkst is een bouwer die zelf een voorbeeld van zo'n slagplaat voorhanden heeft ifv maken van de mal. not me dus

Ik heb al een keer eerder zo'n verzoek hier geplaatst, maar dat was voor een custom ontwerp slagplaat voor een strat. Dat bleek later niet nodig omdat ik een vrijwel identieke slagplaat heb kunnen scoren.

De SG slagplaat moet iets makkelijker zijn omdat ik gok dat die al vaker gemaakt zijn en iemand er dus al een mal voor heeft ;)

Rock Bottom
18 december 2011, 21:46
De slagplaat van mij was dus goed?
Ik weet wel zeker dat als het goede materiaal makkelijk te krijgen is oigun er zo een in elkaar flanst.

oigun
18 december 2011, 22:25
Ik heb geloof ik wel zo'n mal, heb alleen geen locaties van de schroefgaten en pickup maar daar is wel achter te komen.

Mr.Fingers
18 december 2011, 22:50
Ik bestel gewoon bij pickguardian. Voor die prijs kun je het niet zelf laten maken in Europa (zeker als je wat aangepaste wensen hebt, die niet standaard zijn), en Tony is een erg gemakkelijke mens om mee te werken!

HaroldA
18 december 2011, 23:01
Ik bestel gewoon bij pickguardian. Voor die prijs kun je het niet zelf laten maken in Europa (zeker als je wat aangepaste wensen hebt, die niet standaard zijn), en Tony is een erg gemakkelijke mens om mee te werken!

SG slagplaten zijn bij Pickguardian $40. Weet jij zo wat er aan verzendkosten bij komen en heb jij ook importheffing er over moeten betalen?

Mr.Fingers
18 december 2011, 23:44
19$ verzending gaf Tony mij op voor een "The Ripper" slagplaat (3x zo groot als die van een SG ofzo), invoer was bij mij telkens nooit iets, maar da's misschien omdat ik in België woon.

Ik denk dat je al goed moet zoeken eer je iemand vindt die prijs/kwaliteit/snelheid beter gaat uitkomen (hij doet een weekje over een order, kleine platen zonder speciale wensen kan hij sneller doen).

stijnkenens
18 december 2011, 23:46
Ik denk wal dat er genoeg bouwers zijn die zoiets kunnen.
Maar als jij $35 al duur vindt voor een custom plaat ...

Ook al heb je de mal: plaatmateriaal kost geld, en dan nog bijna een uur frezen, boren en afwerken.

Ik gok toch minstens op € 50 als je het bij een profi bedrijf/persoon/organisatie laat maken.
Maar met een beetje geluk plaatsen die het nog ineens zelf ook !

s.

HaroldA
19 december 2011, 00:04
Ik denk wal dat er genoeg bouwers zijn die zoiets kunnen.
Maar als jij $35 al duur vindt voor een custom plaat ...

Nee, $35 is een hele mooie prijs maar als daar $19 aan verzendkosten bij komt en over dat geheel 19% BTW en 3.nogwat% importheffing, dan komen we wel aan/over mijn vrijwillige budget...

En dan moet je er misschien ook nog eens een paar weken op wachten.


Ik heb misschien al een bouwer gevonden die het voor een heel schappelijke prijs wil doen! :crazyhappy:

Braindead
19 december 2011, 01:30
Ik heb er ook eens eentje laten maken bij een bouwer. Die was toch zeker 75-80 euro als het niet meer is.
35$ is peanuts als je bedenkt wat een uurloon kost bij een bouwer.

Hendriks
19 december 2011, 10:43
Ik zeg ook : Pickguardian , binnen een week in huis , zonder taxes etc .
Ik heb daar al een paar maal 1 weg gehaald , meestal rond de €30.

Marcel2
19 december 2011, 13:29
Nee, $35 is een hele mooie prijs maar als daar $19 aan verzendkosten bij komt en over dat geheel 19% BTW en 3.nogwat% importheffing, dan komen we wel aan/over mijn vrijwillige budget...

En dan moet je er misschien ook nog eens een paar weken op wachten.


Ik heb misschien al een bouwer gevonden die het voor een heel schappelijke prijs wil doen! :crazyhappy:

Wanneer de waarde van de goederen (inclusief verzendkosten) minder dan € 150 is betaal je geen invoerrechten, alleen 19% BTW.
Bij een prijs van $35 en $19 verzendkosten komt daar dus alleen BTW bij.
Met de huidige dollarkoers ben je dan iets minder dan € 50 kwijt.

HaroldA
19 december 2011, 13:35
Met de huidige dollarkoers ben je dan iets minder dan € 50 kwijt.

Indien de Nederlandse inklaarder geen kosten rekent.

Cocobolo
19 december 2011, 23:31
Ik heb 1 keer een custom slagplaat gemaakt waar ik eerlijk gezegd best een beetje trots op was. Dat was voor een Burns slagplaat met allemaal ingefreesde letters (Burns London enzo), het font was onbekend en ik heb alles met de hand nagetekend. Dagen bezig. 30 euro gevraagd haha. Maar het ging mij om de voldoening die het gaf en omdat de koper al 10 jaar zocht naar iemand die het kon :)


Links de originele kapotte plaat, rechts de nieuwe (letters waren hier nog niet ingekleurd).
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/Burns1.jpg

...en het eindresultaat na inkleuren letters. Dit moest zo omdat de piepkleine letters bij de knoppen te ondiep waren om door de zwarte laag heen te gaan.
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/Barrakkus-004.jpg

Voordat je enthousiast wordt : ik heb vanwege een verbouwing voorlopig echt geen tijd, sorry :(

HaroldA
3 februari 2012, 15:37
Bij gebrek aan BWBWB materiaal in de EU heb ik 'm in de USA bij Terrapin besteld:

http://img.sait.nl/SGSTD_Jr.jpg