PDA

View Full Version : Gitaar snaren



Rogierguitar
18 december 2011, 20:18
Hallo,
Ik heb vanmiddag een Gibson Les Paul Studio WB kunnen kopen, in Apeldoorn, bij Feedback voor 699,- :)
Maar welke snaren zijn daarvoor het beste?
Ik speel vooral solo's, maar ook wel akkoorden.
En wat voor snaren raden jullie aan bij een Squier Strat, en welke op een Akoestische Western gitaar? (merk waldern).
Bedankt,
Rogier

beruk
18 december 2011, 20:41
Maar welke snaren zijn daarvoor het beste?

Bedoel je merk, dikte, soort?

Rogierguitar
18 december 2011, 20:57
Bedoel je merk, dikte, soort?
Ja, wat past het best bij een Western, Strat en Les Paul?

The Running Man
18 december 2011, 21:19
Ja, wat past het best bij een Western, Strat en Les Paul?


Uiteindelijk wat je zelf vindt.
Veel mensen leggen een 009 set op een Les Paul en een 010 set op een Strat.
Zelf gebruik ik snarensetjes van Ernie Ball (super slinky (009) en regular slinky (010)) omdat ze - in mijn geval - gemiddeld langer sprankelend blijven klinken dan veel andere merken
Enne; gefeliciteerd en veel plezier met je LP :rockon:

beruk
18 december 2011, 22:02
Ja, wat past het best bij een Western, Strat en Les Paul?
Ik heb geen Les Paul gitaar. Op mijn strat heb ik 0.11 Infeld (0.11 vanwege de toch wel hoorbare toename in tooooneeee, Infeld omdat ze bijzonder soepel zijn) op mijn western 0.12 Martin SP.

R.J
19 december 2011, 12:28
Op mijn les paul een setje "rock 'n roll" (oid, iig volledig nickel) ernie ball regular slinkies, erg fijn setje voor deze gitaar (alleen moet je ze wel inspelen, de eerste paar dagen vond ik het schijtsnaren).

Op m'n (super-)strat een setje super slinkies, ook van EB (de gewone nickel wound), vooral omdat ik deze fijn vind voelen aan mijn vingers.

In the end is t gewoon kijken wat jij fijn vind, ga eens naar je gitaarboer en ondervraag de beste man.

Watchmaker
27 december 2011, 17:54
Al een wat ouder draadje aan het worden, maar ik heb onlangs exact hetzelfde type LP gekocht, en heb er nu de fabriekssnaren nog op (= dus Gibson) en die zijn 010-046. Op mijn SG had ik vroeger 009-046; o.a. DR maakt die set. Bij een 009 zit je meestal met die wel erg slappe 042 opgescheept.

Relevant advies: Ik was vroeger helemaal verslingerd aan die DR Tite-Fits, en de volgende set op mijn LP wordt dus een 010-046 uit die serie. Ze zijn relatief duur, 9 euro per set, maar - mijn ervaring althans - je hebt er kraakheldere, heel open klinkende, en perfect zuivere (voor zover natuurkundig mogelijk op een gitaar ;)) snaren mee. Ik ga denk ik ook niet meer terug naar 009's zoals op de SG. Een 010 geeft net wat meer body aan je toon - dan maar wat meer eelt kweken voor de bends!