PDA

View Full Version : ENGL Cabs



Raffel
2 juni 2003, 08:47
We hadden het er in een ander topic al ff over, maar wat voelen jullie voor de verschillende speakerkasten van Engl? Ik twijfel namelijk nog.

G30's, G15-60's, G75's
AAAAAAAAAARGH

LordRiffenstein
2 juni 2003, 09:28
We hadden het er in een ander topic al ff over, maar wat voelen jullie voor de verschillende speakerkasten van Engl? Ik twijfel namelijk nog.

G30's, G15-60's, G75's
AAAAAAAAAARGH

Doe mij maar de standard cab met V12-60s, oh die heb ik al :razz: Ik denk dat een Engl-kast super is en dat zowat alle speakers die je er in stopt zullen klinken. Ik zou er graag eentje hebben met Greenbacks.

gerrekat
2 juni 2003, 12:21
ENGL cabs zijn perfect, ik vond de standard mooier klinken net als lordriffenstein, maar de vintage is zeker ook vet!

maarten
2 juni 2003, 12:30
ENGL cabs zijn perfect, ik vond de standard mooier klinken net als lordriffenstein, maar de vintage is zeker ook vet!



same for me! :)

Wicked Willy
2 juni 2003, 14:09
ENGl cabs zijn van degelijke kwaliteit en ze klinken nog goed ook, veel beter dan bijv. een marshall cabinet. Qua prijs valt het ookal mee....dus ja............kopen zou ik zeggen...ben er zelf ook over aan het nadenken, maar ik twijfel nog tussen Koch/Boogie/ENGL

Raffel
2 juni 2003, 20:36
ja ik weet wel zeker dat ik 1 van de 2 wil. Maar ik weet niet hoe het met de headroom zit. Ik heb beide getest meerdere malen, maar niet voluit. Dus ik wil wel eens weten welke van de 2 (v60 of v30) het hoge gain gehalte het beste aankan. Aangezien dat toch ook wel belangrijk is voor mij...

gerrekat
2 juni 2003, 21:38
Headroom???? da's meer een kwestie van de amp niet zozeer van de cab, maar hoe hoger het wattage van de speakers des te strakker ze neigen te klinken!

Lage wattages breken eerder op

Raffel
3 juni 2003, 08:34
tja als ze opbreken heb je in principe toch ook een gebrek aan hoofdruimte...?