PDA

View Full Version : Epi LP in Bes-stemming en aanpassingen



Jimwoud
18 december 2011, 15:01
Hey,

Ik speel met m'n band in Bes, normaal met een 7 snaar, maar wil met m'n epi spelen omdat die gitaar gewoon beter klinkt.

Nu wil ik een 7 snaar setje op m'n epi zetten en de kam laten aanpassen, is dat een goed idee? Kan dan ook met andere snaren weer in gewoon E spelen, of is m'n kam daarvoor niet meer geschikt, te ruim?

Bedankt,

gr Jim

Fiendish
18 december 2011, 16:53
Zomaar omswitchen naar normalere snaren zou niet zomaar gaan, lijkt me dat de slots in je topkam voor zulke zware snaren dieper moeten worden dan voor laten we zeggen een setje 010 of 011.
Daarnaast zou je ook de intonatie en de snaarhoogte moeten aanpassen.

Bijl
19 december 2011, 09:16
Zomaar omswitchen naar normalere snaren zou niet zomaar gaan, lijkt me dat de slots in je topkam voor zulke zware snaren dieper moeten worden dan voor laten we zeggen een setje 010 of 011.

Niet dieper!
Alleen iets breder, vooral de omwonden snaren. Ik heb het gedaan bij mijn LTD met een nagelvijl voor de dikste drie snaren, voor de overige snaren was het niet eens nodig. Voorzichtig de vijl een paar keer door de topkam halen, de snaar passen, en dat herhalen totdat het goed is.

Je kan er daarna nog steeds dunnere snaren op zetten hoor, dat zal echt geen grote problemen geven.

Jimwoud
19 december 2011, 09:23
Bedankt voor de antwoorden. Dan ga ik dat maar eens proberen.