PDA

View Full Version : Electrische gitaar aansluiten op Garageband.



r3ubu3r
18 december 2011, 12:10
Beste gitaarnetters,

ik heb pas een apple macbook gekocht. Een mooi ding, en ook Garageband vind ik een leuk programma. Nu kan ik met mijn usb-gitaar (beetje een kutding) samples opnemen, maar ik zou graag mijn fender strat erop willen aansluiten.
Ik hoorde van een vriend dat daar interface's voor bestaan.

Weet iemand een goede en niet te dure usb-interface, en een winkel/website?

alvast bedankt!

Fiendish
18 december 2011, 12:19
Volgens mij kun je gewoon met een jack naar mini jack converter je gitaar met je gitaar kabel aansluiten op je Mac en dan opnemen.

Mr.Fingers
18 december 2011, 12:31
ga je wel een shitload aan latency hebben.

Ik gebruik de Roland Duo Capture. Kost 70€, is erg gemakkelijk in gebruik, en 0 latency.

The Unforgiven
18 december 2011, 14:00
Werkt de iRig daar niet op? Die werkt namelijk wel op mijn iPad met GarageBand.

tip911
18 december 2011, 14:03
Misschien een Line 6 POD Studio GX? http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Line-6-POD-Studio-GX-inkl.-POD-Farm-/art-PCM0008183-000

Jasper.
18 december 2011, 14:20
Ik heb hier een Behringer geval liggen werk prima! En kost 30/40 euro. Een UCG102

Ronaldo
22 december 2011, 11:25
Op homerecording.be vind je daar een heleboel informartie over terug.

Vooral de Tascam US122 (1 en 2) wordt daar geprezen voor z'n degelijkheid.

Danny_
22 december 2011, 11:31
Als je een macbook hebt met alleen een headphone aansluiting, dus geen aparte line out, dan werkt de iRig gewoon, net als op de ipad en iphone.
kost 29 euro en doet zn werk.

Wil je beter op gaan nemen zou ik een usb interface kopen, de Apogee One is een aanrader, kost wel een stuk meer..

www.baxshop.nl, die verkopen die dingen geloof ik

frekie
22 december 2011, 12:41
Heb zelf een eenvoudige Tascam USB interface, US-122L, koop je op MP al voor 50 a 60 euro. Zitten grote jacks op, aan de rechterkant kan je hem omschakelen voor hoogohmig, gitaar/bas. Ik ben de laatste tijd wat aan het stoeien met Cubase 5 op de PC met plugins o.a. Guitar Rig. Ik ben wel een hele dag aan het kl*ten geweest voordat ik eindelijk geluid hoorde :( K*t computers :???:

DemolitionColorScheme
22 december 2011, 16:19
ga je wel een shitload aan latency hebben.

Ik gebruik de Roland Duo Capture. Kost 70€, is erg gemakkelijk in gebruik, en 0 latency.
0 latency of 6ms? ;)

Ronaldo
22 december 2011, 16:54
Heb zelf een eenvoudige Tascam USB interface, US-122L, koop je op MP al voor 50 a 60 euro. Zitten grote jacks op, aan de rechterkant kan je hem omschakelen voor hoogohmig, gitaar/bas. Ik ben de laatste tijd wat aan het stoeien met Cubase 5 op de PC met plugins o.a. Guitar Rig. Ik ben wel een hele dag aan het kl*ten geweest voordat ik eindelijk geluid hoorde :( K*t computers :???:

Ja heb ik ook al gehoord dat het wel "even zoeken" is.

Ik heb er eentje onder de kerstboom liggen momenteel. Een MKii, ben eens benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren.

Toaster
22 december 2011, 17:00
+1 voor de apogee one of Duet.

Maar ja wel wat duurder. Ik weet niet of je Macbook ook een firewire ingang heeft want die heb je wel nodig.
Zo ja, dan kan je gaan rondsnuffelen voor een tweedehandse. (ik moet wel zeggen dat apogee en lion nog niet altijd even goed werkt....)

De nieuwe apogee producten zijn niet meer firewire maar USB.

Line6 UX2 heb ik altijd op mijn pc gebruikt. Het schijnt dat ze tegenwoordig ook weer werken op de MAC. Maar ik durf daarvoor niet mijn hand in het vuur te steken.

Geluidskwaliteit is wel wat minder dan de apogee.

De IRig of zoiets ligt onder de kerstboom, kan ik nog niks over zeggen ;)

De M-audio fast track pro moet je van weg blijven. Dat werkte bij mij niet.

Schedel
22 december 2011, 17:03
Ik heb de Imic inteface via je Mac webshop gekocht en dat werkt prima!