PDA

View Full Version : Palmer Drei amp



tnijland
18 december 2011, 11:27
Ik kwam tijdens het surfen een hele leuke high-end amp tegen die 3 single-ended eindtrappen combineert (EL84, 6V6 en 6L6). Het leuke is dat je alle drie power-amps gelijktijdig kunt gebruiken. Luister maar eens naar het youtube filmpje op hun website: http://www.palmer-germany.com/192-1-drei.html

peter_heijnen
18 december 2011, 12:09
Kwa styling ziet het er een beetje uit als de kemper profiler, wordt dat de nieuwe duitse welle?

tnijland
18 december 2011, 19:53
Nee, het is wel een echte amp met interessante aspecten. Zeg nou zelf, 3 eindtrappen parallel, dat is toch leuk?

Ik ben overigens wel een beetje terug van alle modeling a la Axe-Fx, Kemper en Line6 etc. Je hebt continue ruzie met andere 'gelovigen' en qua sound is het altijd net niet in vergelijking met je eigen amps. Ik denk er dus sterk aan om binnenkort gewoon weer een lekkere handwired Marshall 1974x als extra vintage amp aan te schaffen. Gaan mijn pedalen of naar mijn Fuchs Clean Machine of naar de Marshall ;-)

Gibsonman
23 december 2011, 08:05
Allo Allo!

[HTML]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SGa7UNAQM3k#!/HTML]

Lekkere soundjes.

tidalwave_sideburns
23 december 2011, 09:10
Nu weet ik niet precies hoeveel invloed het type eindtrapbuis heeft op het geluid, maar ik kan me voorstellen dat veel verschillende klankkleuren erg rommelig kan klinken. Het lijkt mij wel een interessante optie om twee eindtrappen te hebben met elk een speakeruitgang

Goeiemorgen
23 december 2011, 10:46
Nu weet ik niet precies hoeveel invloed het type eindtrapbuis heeft op het geluid, maar ik kan me voorstellen dat veel verschillende klankkleuren erg rommelig kan klinken. Het lijkt mij wel een interessante optie om twee eindtrappen te hebben met elk een speakeruitgang

Je kan instellen hoeveel invloed elke soort buis heeft op het geluid door middel van de draai knopen. lijkt mij niet rommelig.

peter_heijnen
23 december 2011, 12:20
Rommelig wordt het als je van iedere eindtrap 'wat' erbij flikkert... ;)

dml
23 december 2011, 13:10
Heb 'm een aardig tijdje thuis gehad, samen met zo'n Palmer 1x12 cab, voorzien van een Eminence FDM Maverick. Leuke amp, de verschillende eindbuiskarakters zijn onmiskenbaar en met het mengen ervan krijg je behoorlijk wat klankvariaties en het ging m.i. nooit rommelig klinken. Het ding gaat overigens loeihard.