PDA

View Full Version : Pedalboard van RVS slim?



joeyonfire
17 december 2011, 22:54
Ik zit nu al een tijd te broeden op een manier om zelf een pedalboard te bouwen.
Nu kwam ik deze week bij ons in de werkplaats een heel mooi stuk RVS-plaat tegen. Voetplaat uitknippen, en een andere plaat met een kantbank wat hoeken in vouwen op elkaar schroeven en klaar. Voordeel is dat het mij amper wat kost.

Onder het pedalboard wil ik dan een stekkerdoos monteren + een voeding voor al mijn pedalen.

Volgende is dus mijn vraag. Aangezien metaal nogal gevoelig is voor geleiding, is dit wel een slim idee. Ik heb werkelijk totaal geen idee of een RVS-pedalboard enige invloed heeft qua ruis enzo.

Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die er iets meer over kan vertellen?

shredneck
17 december 2011, 23:07
Dat moet prima gaan hoor. Wellicht handig om je voeding in ieder geval goed te isoleren...

dml
18 december 2011, 09:49
Een Pedaltrain is ook niet van plastic dus met RVS loop je niet extra gevaar.

robert-gitarist
18 december 2011, 13:38
Een Pedaltrain is ook niet van plastic dus met RVS loop je niet extra gevaar.

Die zijn toch van aluminium dacht ik? In dat geval is dat dus nog weer anders ;)

Ik heb een pedaltrain look a like van RVS en ik heb tot nu toe nog geen last van gebrom ofzo gehad. Ik werk nu nog met een DC chain maar tzt. komt daar iets onder zoals een pedalpower oid.

marco v
18 december 2011, 14:08
Kan prima, alleen is het niet de meest lichte oplossing.
Rvs heeft hetzelfde soortelijk gewicht als staal, aluminium is een stuk lichter.

robert-gitarist
18 december 2011, 14:11
Klopt, die van mij is ook van staal en weegt behoorlijk helaas. Ik denk toch dat ik eens ga kijken naar een pedaltrain want ik denk dat het gewicht op den duur me gaat irriteren.

joeyonfire
18 december 2011, 16:30
Het gewicht vind ik niet eens zozeer een probleem. Ik heb een beetje rond gekeken her en der, en dergelijke alu platen van 2mm dik zijn nergens te vinden voor een schappelijke prijs. dan kan ik net zo goed een pedaltrain kopen.
Maar in ieder geval gaan we er dan toch 1 van RVS maken.
Thanks :)

robert-gitarist
18 december 2011, 16:33
Succes met de bouw alvast :)
Hou ons op de hoogte met foto's!
Ik zou trouwens geen groot board maken hoor, je tilt je echt een breuk dan met alles erop en er aan. Ik heb een board met nu 6 pedalen (evt. een 7de kan er bij) en dat weegt al aardig wat zonder powersupply.

joeyonfire
18 december 2011, 16:37
Bedankt. Als het goed is, zal hij volgend weekend klaar zijn. Post ik wel een foto. De bedoeling is dat hij in een koffertje gaat passen van 40x30x15 dus zo groot zal hij niet gaan worden

robert-gitarist
18 december 2011, 16:44
Oh zit je redelijk in de buurt van mijn formaat, die is namelijk 450x300x70 (LxBxH)

Dit is die van mij:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/027.jpg

dml
18 december 2011, 19:50
Die zijn toch van aluminium dacht ik? In dat geval is dat dus nog weer anders ;)

Ik heb een pedaltrain look a like van RVS en ik heb tot nu toe nog geen last van gebrom ofzo gehad. Ik werk nu nog met een DC chain maar tzt. komt daar iets onder zoals een pedalpower oid.

Aluminium is zelfs een efficiëntere geleider dan RVS.

Gearjunkie
18 december 2011, 20:06
Het gevaar zit ook niet in RVS of een ander metaal an sich, maar in ongeaarde aansluitingen. Als je zorgt dat je alles goed aansluit is het toch een mooie oplossing lijkt me.

muziekschuur
18 december 2011, 20:08
Ik heb een pedalboard. En de bovenplaat is aluminium traanplaat. Mijn main stompbox is een mesaboogie vtwin. Dus dat past bij elkaar. De doos is gekocht. Een DAP SHOWMASTER 24. Erg goed geprijsd. En heeft een klepje aan de achterkant dat wegklapt waar je dus goed de aansluitingen kan monteren.

HaroldA
18 december 2011, 20:12
RVS = zwaar.