PDA

View Full Version : song in progress...



pasqual
17 december 2011, 22:33
We zijn met mijn bandje met een nieuw nummer bezig. Ondertussen hebben we min of meer een instrumentale structuur vaststaan. Ik heb de eerste 4 minuten even geskipt omdat dat anders te lang rekt aangezien de zang nog niet klaar is. Ik ben anders bang dat jullie het niet tot het einde uitluisteren :soinnocent: . Hans ( toetsen ) en ik zijn de laatste tijd iets meer bezig met 2 stemmigheid. Een kwestie van uitbuiten wat je in huis hebt. Het einde is een lekkere puinhoop, onbedoeld maar heb ik er toch ingelaten vanwege de amusementswaarde:). Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, vooral omdat dit nummer uit een idee van mij is ontstaan. Het is trouwens een repetitie opname...

Oh ja...LINK: http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=11297292&q=hi

Jedeel
18 december 2011, 13:06
Hhhmmmm.... zal ik dan maar de 'spits' afbijten....of zo....

Ik vind het nummer nog steeds wat langdradig, maar dan kan misschien komen omdat de zang er nog niet in zit.
Een mooie opleving vind ik dan ook zo rond de 2:00 m. waar gitaar en toetsen er samen mooi inkomen.
En het outro vind ik dan helaas ook weer langdradig....

Misschien moet ik de versie met zang eerst maar eens horen.
Behoudens de lengte denk ik wel dat het een mooi nummer kan worden!!!

pasqual
18 december 2011, 15:16
Jedeel, je omschrijft precies datgene wat we ons ook afvragen: dat outro, misschien niet meer terug gaan naar couplet maar meteen na de solo's naar refrein? Als ik je goed begrijp althans?
Het nummer is nu in zijn volle lengte zo'n 8 minuten. Dat we moeten inkorten is wel duidelijk maar waar? Je wilt toch graag de essentie vast houden.
Maar kom maar met die meningen....

The Lo Lands
19 december 2011, 09:22
Grappig dat ik toch steeds de Floyd invloeden voorbij hoor komen :) Ik vind het moeilijk te beoordelen aangezien de zang nog ontbreekt en voor meer sturing en structuur kan zorgen. Qua instrumentatie zijn jullie goed op weg en zitten er al mooie passages in verwerkt. Zolang de zang ontbreekt zou ik niets schrappen en eerst maar eens kijken wat de zang aan basis nodig heeft. Op sommigen punten zou ik zelf iets meer rust inbouwen in samenspraak met zang om het daarna weer op te bouwen tot een climax. Maak er een groots episch nummer van die van mij best 8 minuten of langer mag duren! Of je gaat voor de radiohit die niet langer dan 3 minuten mag duren ;) Goed bezig in iedergeval!

Riky
19 december 2011, 10:11
Gaaf!
Gebruik je nou een phaser soms? of vervormd de opname een beetje.
Klinkt vreselijk.
Verder inderdaad eerst zanglijnen schrijven en dan opnieuw kijken of je geen dingen wil wil veranderen.
Voor mijn gevoel zeg ik nu: einde te lang. Er wordt mooi opgebouwd en ineens weer terug bij af, maar met zang kan dat ineens kloppend zijn.

Duhsjaak
19 december 2011, 15:52
Hi
Dit is precies het ritme, waarin Humble Pie (Stevie Marriott) uitblonk. Een soort onderkoelde swing. En ik hoor het, hoor wat er vokaal mee mogelijk is en ben al half verkocht.

Ik kan me voorstellen dat je dingen in een demo stadium aan anderen wilt voorleggen. Ikzelf ben er nooit zo bang voor dat muziekjes rare uitglijers hebben of dat iets ineens uit de klauwen loopt.
Maar wat de lol ervan is om een idee voor een backing nou voor te leggen??

Ik gok, dat eigenlijk niemand hier echt veel mee kan en dat je daardoor mogelijk waardevolle terugkoppeling misloopt.

Dat zou jammer zijn. Als je een helder idee hebt over hoe en wat van de zangpartijen, doe dan eens een poging en kijk eens niet op 4 of 5 uitglijers.

Zoek je een richting die je nog niet hebt gevonden, luister dan eens naar de eerste 4 (2 studio en live dubbel at The Fillmore) A&M platen van de pie. En je zult versteld staan van de mogelijkheden van jouw backing.

Vriendelijke groet, Gus

pasqual
19 december 2011, 19:59
Bedankt allemaal voor de respons. Zo te lezen kunnen jullie eigenlijk niet echt een mening geven zonder een fatsoenlijke zangpartij. Kan ik inkomen...
Onze zangert is nog aan het stoeien hiermee. Ik zal zsm proberen een leuke opname te posten. Zal wel ff duren aangezien we tot na oud op nieuw niet meer repeteren.

pasqual
19 december 2011, 20:05
Gaaf!
Gebruik je nou een phaser soms? of vervormd de opname een beetje.
Klinkt vreselijk.
Verder inderdaad eerst zanglijnen schrijven en dan opnieuw kijken of je geen dingen wil wil veranderen.
Voor mijn gevoel zeg ik nu: einde te lang. Er wordt mooi opgebouwd en ineens weer terug bij af, maar met zang kan dat ineens kloppend zijn.

Ik gebruik alleen een phaser vanaf 1:31 t/m 1:48. Daarna niet meer. Ik probeer ook maar wat en daar hoort zoiets dan ook bij. Ik vind het zelf ook niet nodig daar... Maar vreselijk vind ik nou niet echt daarbij passen, eerder "niet mooi":sssh:;)