PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van deze oude Gibson?



jutter
17 december 2011, 16:16
De adverteerder zegt dat hij 100% origineel is. Toch zie ik dat er andere tuners op zitten. En bij mijn weten gebruikte Gibson in deze periode de mini humbuckers..... Valt er jullie nog iets meer op? Wat is een redelijke/normale prijs?
De reden van deze vragen is omdat ik serieuze belangstelling heb voor deze gitaar.
http://link.marktplaats.nl/512998229

arjanb01
17 december 2011, 16:21
ik zeg 2000 euro, bied dat maar eens, aangezien jaren 70 les pauls nou niet echt populair waren en zeker als ze niet origineel zijn is dat een redelijk bedrag. Ik zou trouwens eens kijken, als je toch een les paul wilt kopen naar een tweedehands 1958 VOS RI customshop of een 1960 VOS RI, hele goeie les pauls, en beter dan jaren 70-ers.

bass blom
17 december 2011, 16:27
ik zag hem ook al, ja deluxes hadden minihums, meestal. soms ook P90's
maar de P100 bestond volgens mij in 1977 nog niet :D

en die blanke nek is ook iets vaag..

jutter
17 december 2011, 17:03
ik zeg 2000 euro, bied dat maar eens, aangezien jaren 70 les pauls nou niet echt populair waren en zeker als ze niet origineel zijn is dat een redelijk bedrag. Ik zou trouwens eens kijken, als je toch een les paul wilt kopen naar een tweedehands 1958 VOS RI customshop of een 1960 VOS RI, hele goeie les pauls, en beter dan jaren 70-ers.

Waarom waren ze niet populair?

jutter
17 december 2011, 17:05
ik zag hem ook al, ja deluxes hadden minihums, meestal. soms ook P90's
maar de P100 bestond volgens mij in 1977 nog niet :D

en die blanke nek is ook iets vaag..

Op het www kon ik ook al niets vinden over die P100......
De blanke neck kwam wel vaker voor.

Ik begin te twijfelen of ik hem ga kopen.....

bass blom
17 december 2011, 17:08
hij zal wel minihums gehad hebben.
daar zet je vrij makkelijk P90's in, dat werd veel gedaan.
en wieweet weet die gast het niet en zitten er gewoon P90's in :D

als je hem gaat halen kom dan op de terugweg ff hier ermee langs? :D

jutter
17 december 2011, 17:09
hij zal wel minihums gehad hebben.
daar zet je vrij makkelijk P90's in, dat werd veel gedaan.
en wieweet weet die gast het niet en zitten er gewoon P90's in :D

Hoe kom ik daar achter?




u weet wel, ik ben een leek wat gibsons betreft :D

jutter
17 december 2011, 17:12
als je hem gaat halen kom dan op de terugweg ff hier ermee langs? :D

Alleen als je de koffie klaar hebt en hem niet anaal inbrengt :D

bass blom
17 december 2011, 17:14
Hoe kom ik daar achter?




u weet wel, ik ben een leek wat gibsons betreft :D

ff er uit slopen :D

P100

http://i252.photobucket.com/albums/hh22/carderoni/009BodyStripped.jpg

P90

http://pic20.picturetrail.com/VOL22/546639/1043139/273928485.jpg

bass blom
17 december 2011, 17:15
Alleen als je de koffie klaar hebt en hem niet anaal inbrengt :D

koffie is hier altijd en wordt nooit anaal ingebracht.
daar heb ik nog een tijgerstratje voor :seriousf:

jutter
17 december 2011, 17:18
koffie is hier altijd en wordt nooit anaal ingebracht.
daar heb ik nog een tijgerstratje voor :seriousf:

Als het doorgaat laat ik het je weten, dan kom ik bij je langs.

Wil je dan die tijgerstrat even veilig opbergen :D

Hendriks
17 december 2011, 17:27
Of hij goed en origineel is weet ik niet , maar het is wel een schoonheid.

jutter
17 december 2011, 17:40
Of hij goed en origineel is weet ik niet , maar het is wel een schoonheid.

Vind ik ook :D
Toch heb ik mijn twijfels......

Oranjeaap
17 december 2011, 17:42
P100 is volgens mij een stacked humbucker (coils op elkaar ipv naast elkaar). Ik weet vrij zeker dat die nog niet bestonden toen. De gitaar ziet er best wel onbespeeld uit dus het kan zijn dat de tuners en brug gewoon nog zo goed als nieuw zijn. Het kan ook zijn dat ze vervangen zijn.
De heb mijn twijfels over de originaliteit van de brug. En dat ding staat ontzettend hoog, denk niet dat het fijn speelt.

Anyway, als hij volledig origineel is is 2000 euro wel het max wat ik er voor uit zou geven. Mooie gitaar verder, zeker. Je zou hem van dichtbij moeten inspecteren, en bespelen natuurlijk. Vraag eens een foto van de control cavity?

Hendriks
17 december 2011, 17:42
Vind ik ook :D
Toch heb ik mijn twijfels......

Will uit Burgum heeft ook nog een GT met p90's te koop , ook een beauty.

bass blom
17 december 2011, 18:15
P100 is volgens mij een stacked humbucker (coils op elkaar ipv naast elkaar). Ik weet vrij zeker dat die nog niet bestonden toen. De gitaar ziet er best wel onbespeeld uit dus het kan zijn dat de tuners en brug gewoon nog zo goed als nieuw zijn. Het kan ook zijn dat ze vervangen zijn.
De heb mijn twijfels over de originaliteit van de brug. En dat ding staat ontzettend hoog, denk niet dat het fijn speelt.

Anyway, als hij volledig origineel is is 2000 euro wel het max wat ik er voor uit zou geven. Mooie gitaar verder, zeker. Je zou hem van dichtbij moeten inspecteren, en bespelen natuurlijk. Vraag eens een foto van de control cavity?

dat hoog hoeft geen ramp te zijn maar ik denk ook dat die wel eens niet origineel zou kunnen zijn.
bij mijn 1975 les paul staat de brug op draadeind van 2 a 3 mm dik en niet met van die dikke studs, die zijn volgens mij van later maar zeker weten doe ik dat ook niet :D

benwave
17 december 2011, 18:54
1- piece mahonie body waag ik ook te betwijfelen

Hotpepper01
17 december 2011, 18:58
Ik vind het een hele mooie GT. Vooral door die checking. De staat van de fretten is niet te beoordelen. De mini humbuckers die er waarschijnlijk wel origineel in hebben gezeten zijn vrij eenvoudig weer te vervangen door P90. En singlecoils vind ik lekkerder klinken dan de huidige generatie humbuckers. Zelf heb ik 2 les pauls met P90s. (Maar ook 2 met humbuckers). PAFs, T-tops of Tim Shaws zijn ook heerlijk klinkende Pups. Maar dat is persoonlijk en smaken verschillen.
Ik vind dit iig een mooie. Geen geld genoeg er voor over, maar wel GAS...

jutter
17 december 2011, 19:14
Will uit Burgum heeft ook nog een GT met p90's te koop , ook een beauty.

Ik kan zijn advertentie niet vinden.

Hendriks
17 december 2011, 19:47
Ik kan zijn advertentie niet vinden.

Hij veranderd ze soms dagelijks , gewoon een andere advertentie van hem zoeken en hem even mailen.

jutter
17 december 2011, 19:49
Hij veranderd ze soms dagelijks , gewoon een andere advertentie van hem zoeken en hem even mailen.

Volgens mij heeft hij momenteel geen advertenties......
Was dat ook een oudere Gibson?

Ik heb je net een PM gestuurd :D

Mitch
17 december 2011, 21:23
Wat is iedereen hier mild? Omdat het een Goldtop is of zo? Dat ding is bij lange na niet origineel, uit een niet-populaire periode dus tenzij je precies zo'n gitaar zoekt zou ik er niet al teveel meer dan 1800 voor geven. Zeker met deze markt.

E-J
18 december 2011, 10:57
Ik lees nergens een reden waarom je zo'n ding wilt hebben. Puur omdat het een Gibson en ook nog eens een oude is? Voor dat geld kun je een hele gave (oude!) Tokai kopen en hou je nog eens geld over. Of wil je dat niet omdat het geen Gibson is? Kan ook. Ik heb enkel het gevoel dat je bijna puur voor de looks en de naam gaat, dus verhelder dat even :).

Hendriks
18 december 2011, 11:12
Ik lees nergens een reden waarom je zo'n ding wilt hebben. Puur omdat het een Gibson en ook nog eens een oude is? Voor dat geld kun je een hele gave (oude!) Tokai kopen en hou je nog eens geld over. Of wil je dat niet omdat het geen Gibson is? Kan ook. Ik heb enkel het gevoel dat je bijna puur voor de looks en de naam gaat, dus verhelder dat even :).

Yeah Tokai of een Burny, Orville,Greco ,etc

sideburns
18 december 2011, 11:14
Als dat zo zou zijn dan is daar toch niets mis mee ? Een oude gibson is gewoon cool...hoe goed een tokai dan ook mag zijn. Mag iedereen toch lekker zelf weten ?

jutter
18 december 2011, 11:15
Ik lees nergens een reden waarom je zo'n ding wilt hebben. Puur omdat het een Gibson en ook nog eens een oude is? Voor dat geld kun je een hele gave (oude!) Tokai kopen en hou je nog eens geld over. Of wil je dat niet omdat het geen Gibson is? Kan ook. Ik heb enkel het gevoel dat je bijna puur voor de looks en de naam gaat, dus verhelder dat even :).

Ieder zijn hobby;)

jutter
18 december 2011, 11:17
Iedereen bedankt voor de nuttige antwoorden. Het wordt geen HNGD.....

zoon van Piet
18 december 2011, 11:53
Een Les Paul Deluxe kwam altijd uit de fabriek met mini HB's. Je ziet ze vaker met p90, dat is nooit origineel. P100 is van nog later datum, begin jaren 90 meen ik zo uit mn hoofd. P100 zijn ook hoger en soms moet je dan de originele frezing uitkappen.. en daar wordt de volgende eigenaar niet blij van..

pietvanbuiten
18 december 2011, 12:06
koffie is hier altijd en wordt nooit anaal ingebracht.
daar heb ik nog een tijgerstratje voor :seriousf:

Jah, en dat was niet fijn.........

guitarkid
20 december 2011, 10:43
en die blanke nek is ook iets vaag..

Zowel mijn '80 Goldtop als mijn huidige '78 Standard hebben een (blanke) maple hals!

bass blom
22 december 2011, 16:53
Will uit Burgum heeft ook nog een GT met p90's te koop , ook een beauty.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=151974

jutter
22 december 2011, 16:58
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=151974

Thanks! Ziet er ook lekker uit!

Hendriks
22 december 2011, 17:24
Thanks! Ziet er ook lekker uit!


Lekker? Als ik 2k overhad was ik nu onderweg naar Friesland , dit is voor mij de mooiste lp.

jutter
22 december 2011, 17:31
Lekker? Als ik 2k overhad was ik nu onderweg naar Friesland , dit is voor mij de mooiste lp.

Jammer dat hij nu pas met die advertentie aan komt kakken..... Ik heb inmiddels wat anders op het oog :soinnocent:

guitarkid
22 december 2011, 17:52
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=151974

Mooi, alleen die speedknobs, dat weet ik dan weer niet...... Tophats zijn toch wel wat mooier.

Oranjeaap
22 december 2011, 18:04
Jammer dat hij nu pas met die advertentie aan komt kakken..... Ik heb inmiddels wat anders op het oog :soinnocent:

Wat voor iets?

jutter
22 december 2011, 18:12
Wat voor iets?

Ik was gisteravond bij een medeforummer om een amp te kopen. Hij drukte me een gitaar in de handen waarvan ik dacht:'dit is mooi, dit is prachtig'! Het is een gitaar die je niet elke dag/week/maand te koop ziet staan dus zowel ik als jij zal geduld moeten hebben.....

Sinner1980
22 december 2011, 18:38
Ik was gisteravond bij een medeforummer om een amp te kopen. Hij drukte me een gitaar in de handen waarvan ik dacht:'dit is mooi, dit is prachtig'! Het is een gitaar die je niet elke dag/week/maand te koop ziet staan dus zowel ik als jij zal geduld moeten hebben.....

He bah...geduld...

jutter
22 december 2011, 18:39
He bah...geduld...

Schone zaak :D

Agent_Smith
22 december 2011, 20:34
Mooi, alleen die speedknobs, dat weet ik dan weer niet...... Tophats zijn toch wel wat mooier.

Dat trapezium staartstuk is eeerlijk gezegd voor mij ook een no-go.
Maar goed ik heb makkelijk praten, ik heb al een GT Deluxe :) Met P90's :D

arjanb01
23 december 2011, 18:19
Ik was gisteravond bij een medeforummer om een amp te kopen. Hij drukte me een gitaar in de handen waarvan ik dacht:'dit is mooi, dit is prachtig'! Het is een gitaar die je niet elke dag/week/maand te koop ziet staan dus zowel ik als jij zal geduld moeten hebben.....

Welke gitaar was dat dan ?
Mocht je er eentje willen kopen in Enschede dan ga ik met je mee, lijkt me leuk ! Ik neem aan dat je een 13e maand van je baas gekregen hebt, dus ik neem aan dat dit op korte termijn wel gaat gebeuren toch ? :seriousf:

jutter
23 december 2011, 18:40
Welke gitaar was dat dan ?
Mocht je er eentje willen kopen in Enschede dan ga ik met je mee, lijkt me leuk ! Ik neem aan dat je een 13e maand van je baas gekregen hebt, dus ik neem aan dat dit op korte termijn wel gaat gebeuren toch ? :seriousf:

Eerst de MT verkopen, dan moet het lukken! En natuurlijk ga je mee, of je wilt of niet :D